Gå til innhold

PT, Opeth og DT. Ny "supergruppe"?

skraml

Anbefalte innlegg

Muligens gammelt nytt for de virkelig interesserte, men jeg fikk meg vertfall akkurat en fantastisk fin overraskelse:

Perhaps one of the most-anticipated albums for fans of both the Tree and Opeth has to be Wilson's side-project with Opeth main man Mikael Åkerfeldt, which should surface sometime in 2008, he said.

"We've been talking about this literally since the day we met," Wilson explained. "The original idea was to collaborate together on something else, but since then both bands have been becoming more and more successful. We kind of got immersed in our own projects, and we've never really found the time to get together and follow through on what we'd discussed. In the meantime, the rumors have gotten around that we were planning to do something. Realistically, it is going to happen, but it won't happen until next year. We've written some songs, and that's about as far as we've got so far.

"I just hope it can live up to [people's] expectations," he continued. "I think there's always this sense that this whole idea of supergroups is sometimes one that can disappoint, because people always expect it's going to be Opeth plus Porcupine Tree, so it's going to be twice as good as either band on its own. I think it will be something a bit different, and I think it will be something good. I just hope the expectations aren't too enormous."

Fra MTV News

I tillegg til Steven Wilson og Mikael Åkerfeldt har jeg lest rykter om at også Mike Portnoy vil delta. :love:

Noen som har noe mer håndfast info?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var nytt på denne fronten ja. Har lest det meste om dette prosjektet fra starten av :]

Det siste jeg leste fra Åkerfeldt's blog var "About the Wilson, Portnoy thingie, maybe it will happen, maybe it won't - I wouldn't hold my breath."

Men det blir spennende og se hva de finner på om det blir noe av, ser jo ut til at det blir plate fra hva Wilson uttaler her.

Mener å huske og ha lest et sted at Portnoy ikke ble med, slik som ryktene sa i starten, men har ikke noen kilde på det.

Redigert: Noen ny "supergruppe" tror jeg ikke det er snakk om her, tror heller det er et engangs samarbeid.

Endret av Anathema
Lenke til kommentar

PT + Opeth er jo en genial blanding. Både Wilson og Åkerfeldt er fantastisk talentfull artister, og jeg er sikker på at de kommer godt ut av det.

Ang. Portnoy, så blir jeg vel nesten glad om han ikke blir med. Han er (som alle andre DT-folks) teknisk sett satans god, men han overspiller =(

Lenke til kommentar
Ikke noe stygt om Portnoy, men sammen med de to andre gir jeg nesten f i om han er med eller ikke  :p

8513477[/snapback]

Støttes. :) Man kan jo se hva Åkerfeldt har fått til sammen med Wilson som producer: Blackwater Park og Deliverance / Damnation.

Anbefaler dokumentaren på Lamentations, viser litt en del klipp med Åkerfeldt og Wilson, mye snacks der ellers også.

Lenke til kommentar

De trenger ikke Portnoy etter min mening. Ville påstå at Gavin Harrison er ca like god som ham, bare at GH er altfor undervurdert. :thumbdown:

Men Wilson og Åkerfeldt kommer til å bli ekstremt bra. Begge er geniale folk.

Håper virkelig at dette blir noe av :D

Lenke til kommentar
Aaah. Jeg satt hele tiden og prøvde å finne ut hva PT sto for, men fant det ikke ut.

Nå ble det hvertfall interessant. Håper dette blir realisert.

8517220[/snapback]

Står nevnt i førstepost, Einstein. ;)

"I just hope it can live up to [people's] expectations," he continued. "I think there's always this sense that this whole idea of supergroups is sometimes one that can disappoint, because people always expect it's going to be Opeth plus Porcupine Tree, so it's going to be twice as good as either band on its own.
Lenke til kommentar

Steven Wilson og Mikael Åkerfeldt har samarbeidet tidligere, med gode resultater..

Wilson produserte (som tidligere nevnt) Opeth-albumene Blackwater Park, Deliverance og Damnation, sang bakgrunnsvokal og spilte litt keyboard og gitar på Blackwater Park og Damnation, og skrev en av låtene på sistnevnte ("Death Whispered a Lullaby").

Åkerfeldt bidro på Porcupine Tree-albumet Deadwing, med en nydelig gitarsolo og litt bakgrunnsvokal.

Men dette prosjektet tar samarbeidet et skritt videre, noe som definitivt kan bli interessant..

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
skrev en av låtene på sistnevnte ("Death Whispered a Lullaby").

8518078[/snapback]

En smule OT kanskje men, skrev han ikke kun lyrics for DWAL?

Wilson synger forresten hovedstemmen i refrenget på sangen Bleak fra Blackwater park - Åkerfeldt snakker i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
skrev en av låtene på sistnevnte ("Death Whispered a Lullaby").

8518078[/snapback]

En smule OT kanskje men, skrev han ikke kun lyrics for DWAL?

Wilson synger forresten hovedstemmen i refrenget på sangen Bleak fra Blackwater park - Åkerfeldt snakker i bakgrunnen.

8518481[/snapback]

Jo det stemmer, han skrev bare teksten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...