Gå til innhold

Xbox vs ps2 og gamecube vs ps1

Anbefalte innlegg

Jeg har lurt litt på ossen konsoller man kjøpte i forskjellige tider før XBOX 360 og ps3 kom hit :hmm:

Derfor lurte jeg på hvem dere valgte av ps1 og gamecube og xbox og ps2 når de kom?

Selv har jeg ps2 men jeg lurer på om det var et bra valg?

Derfor har jeg startet denne tråden. :yes:

Det er fint om dere svarer :!:

Endret av Flamme73
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde alle tre konsollene i forrige generasjon. Men det var jo Gamecube, Xbox og PS2 i forrige generasjon, og ikke bare PS2 og Xbox. Mens det var PS1 (PSX), Nintendo 64 og Sega Saturn i generasjonen før der igjen. I Norge så var det vel mer eller mindre kun N64 vs PS1. Må heller ikke glemme Sega Dreamcast som kom mellom disse to generasjonene, men tilhører forrige generasjon.

Endret av dracula
Lenke til kommentar

Kanskje ta med alle konsollene da fremfor noen få? Xbox/PS2/NGC i en generasjon, PS1/N64 i den andre generasjonen? Og må vel heller ikke glemme Sega Saturn og Dreamcast, dog sistnevnte fikk en kort tidsepoke på seg.

Jeg selv hadde PS1 og N64, 2 meget gode konsoller for den generasjonen. Spilte mest på N64 da siden jeg falte pladask for Ocarina of Time og Banjo Kazooie. Men spilte litt på PS1 maskinen min og da, som Lomax, Pandemonium og Rayman. Koselig plattform eleganse egentlig.

Av Xbox/NGC/PS2 ble det kun PS2 på den generasjonen. NGC skuffet mye med Wind Waker, dog jeg angrer i dag allmektig at jeg lot meg styre av grafikken, for jeg sitter i dag og spiller Wind Waker og angrer som en hund. Etter å ha spillet litt Metroid 2 angrer jeg enda mere. Aldri la grafikk komme i veien for hva du skal prøve ut.

Men uansett, har koset meg godt med PS2 maskinen min, med GT4, God of War, Shadow of the Colossus og andre spill jeg ikke kommer på i farta. God maskin, og god maskin den dag i dag og. Masse kos i den. Og god å ha nå når min PS1 har tatt sitt siste sukk og lagt seg til hvile, over 10 år siden den kom ut. R.I.P min lille kjære, storebror N64 sørger og :)

Lenke til kommentar
Tror du har misforstått litt Flamme73.. GC, PS2, xbox og PS1 var ikke i samme generasjon.. Det var GC, PS2 og Xbox.

Hadde forøvrig alle, og N64 fra generasjonen før.

8512881[/snapback]

Nei jeg vet at de ikke var i samme generasjon men jeg ville vite hvem dere syntes var best.

Lenke til kommentar

Playstation var den første! Etter å ha spilt Twisted Metal og Return Fire, hos fetteren min, måtte jeg mase som bare pokker for å få litt støtte til innkjøp av den :p Dermed ble det mange timer med Twisted Metal 2: World Tour for alle penga! Akk minner! :love:

Playstation 2 var den neste, kjøpte den på realesedagen!

Lenke til kommentar

Hadde PS1 først, deretter ønsket jeg meg PS2 til jul, men fikk Gamecube istedet. Da ble jeg litt skuffet, siden jeg nesten ikke hadde hørt om GC. Men, etter ti minutter med Zelda: The Wind Waker, var jeg frelst. Måtte desverre selge den for en stund siden, og jeg savner den. :( Håper sommeren kommer fort, slik at jeg kan kjøpe Wii og spille WW på den.

Lenke til kommentar

Fikk først en NES da jeg var fire-fem år gammel. Dette var etter at SNES hadde kommet ut, men SNES spilte vi hos naboen... Nintendo 64 fikk jeg til jul, mens GameCube kjøpte jeg på lansering da det hadde opparbeidet seg et elsk for både Zelda og Super Mario.

Kjøpte siden Xbox 360 på lansering da GameCube begynte å dø, samtidig som jeg ventet på Wii. Angrer ikke på dette kjøpet, da Xbox 360 og Wii fyller behovet mitt stort sett perfekt sammen.

Har alltid kun hatt Nintendo-konsollene hver generasjon, untatt denne generasjonen da jeg har en Xbox 360 i tillegg til Wii. Årsaken er vel at det er Nintendo sine eksklusive spillserier jeg alltid har interessert meg mest for. Nå er jeg i en alder av 16 år, så for noen år tilbake i de forrige generasjonene, hadde jeg ikke råd til mer enn en konsoll.

Lenke til kommentar

Nes>Snes>Quake>Quake 2>Quake 3>Xbox>PS2>Gamecube, i akkurat den rekkefølgen :p Spillte en del PSX hos en kompis, og leide med gjevne mellomrom N64 fra den lokale videosjappa, men det gikk mest i Quake i perioden Snes>Xbox :p

Lenke til kommentar

Eide ikke SNES eller NES eller noen av de eldre maskinene, da var jeg liten og hadde ikke råd til noen spillemaskiner, og fikk ikke til bursdager osv heller. Jeg hadde nok med PC'en mente faren min.

Kjøpte senere N64 brukt, med 1080 snowboarding og FIFA 98 (tror jeg det var). Så etter en stund kjøpte jeg Zelda, bare ut i fra et bilde jeg hadde sett av Link med bue. Ganske flaks at jeg brukte alle pengene mine på dette av alle spill. Har mange gode minner fra N64.

Fikk også tak i en PS1 etterhvert, men den var mindre brukt. Ble mest Crash Bandicoot og Metal Gear Solid på den, om jeg husker rett. Og Final Fantasy spilla ja.

Sist generasjon kjøpte jeg PS2 for alle sparepenga mine, rett rundt lansering. Kjøpte et formel 1 spill og angret bitter på det. Solgte etter en stund PS2'en min og kjøpte GC for Zelda, Mario og andre.

Etter å ha kjøpt og spilt rundt 17-18 spill til GC begynte jeg å savne PS2 igjen (pluss jeg ville spille de nye MGS) Så jeg kjøpte enda en PS2 :)

Bare denne var slim edition.

Denne generasjonen har pengene mine gått til både Xbox 360 og Wii. Er ikke noen tradisjonell 360 fan (syns Halo er umåtelig kjedelig bl.a), men kommende spill som Mass Effect, Gears og løftet om vakker hd-grafikk gjorde at jeg casha ut for en premium edition.

Wii har jeg selvsagt også kjøpt, og når jeg fant ut hva Nintendo Revolution egentlig innebar startet en lang og nesten uutholdelig ventetid for meg. Selv om maskinen ikke har gitt meg toppspill i fleng enda, har jeg troen på at de kommer ganske snart.

Dette ble jo litt langt jo :hmm:

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Dere vet ikke hva førstegen er for noe :-)

Min første konsoll fikk jeg i 1981

Atari 2600

Atari2600wood4.jpg

Det var tider.. defender, space invaders og pacman..

Etter det var det C64 -> amiga -> PC -> N64 -> GC (tror den har blitt brukt ca 10 t tilsammen) -> Wii (ca 5 timer )..

Syntes N64 var veldig bra.. mario64 er kanskje noe av det bedre som er lagd sammen med 1080 og waveracer..

Endret av opsahle
Lenke til kommentar

Kjøpte Gamecube dagen den kom. Den har aldri skuffa meg! Skjønner at den kanskje ikke var noe for mainstreampublikumet, men den kassa har noen "Only for" titler som satte spor hos meg. Ved siden av et narkomant forhold til Super Smash Bro. Melee hadde jeg store spillopplevelser med Eternal Darkness, Pikmin, Metroid Prime og Zelda: Wind Waker. Nå er jo jeg en Nintendo entusiast i utgangspunktet så jeg har nok spilt den kassa for det den er verdt, men jeg mener at for feinschmeckere og "Dreamcast-crowden" er denne maskina et must.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...