Gå til innhold

død ram? "DET DRAM" på HK display

exin89

Anbefalte innlegg

Jeg hadde med meg pcn til en kamerat i går kveld. Så når jeg kom fram og satt opp pcn ville den ikke starte ordentlig. Bare alle vifter som suser på maks hele tida, og ingen skjermbilde.

Jeg fikk prøvd med en 1GB brikke som kameraten min hadde, og da starta pcn som den skulle.

Feilsøkingsdisplayet på ASUS Commando kortet mitt stod det DET DRAM.

Husker ikke helt hva det stod, men samme tekst kom opp hvis jeg prøvde å starte uten minnebrikker.

Edit: Stod DET DRAM.

Endret av exin89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg søkte på google og så at andre har hatt lignende problem på sine asus kort, men fant ingen løsning. Siden det fungerer med annen ram, kan det nok være ramen som er ødelagt, men jeg ville prøvd å flash bios på hovedkortet til annen/nyeste versjon før jeg gjorde noe mer hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar

Problemet er at pcn har funka helt perfekt med brikkene før da.

Mine brikker funka heller ikke i kameraten min sin pc.

Har testa de en og en. Og pcn klarer ikke detecte Rammen i det hele tatt, bare alle andre brikker enn mine. så de er nok døde

Håper bare at komplett klarer å gi meg like brikker tilbake.

De brikkene lages jo ikke lengre.

Blir nok et par PC5300 CL3 Crucial brikker, også får jeg be om å få varmesprederne fra de gamle hvis det er mulig, for de er mye finere enn Balistix brikkene sine.

Endret av exin89
Lenke til kommentar

De kan da ha dødd pga statisk, overklokking eller lignende. Prøv brikkene i en annen maskin!

Kanskje oppdatere bios eller kjøre noen runder med Ccmos.

Bare spekulasjoner; men du kan kanskje prøve med annen CPU, tenk over om det er noe annet du har gjort med maskinen.

Lenke til kommentar
De kan da ha dødd pga statisk, overklokking eller lignende. Prøv brikkene i en annen maskin!

Kanskje oppdatere bios eller kjøre noen runder med Ccmos.

Bare spekulasjoner; men du kan kanskje prøve med annen CPU, tenk over om det er noe annet du har gjort med maskinen.

8518979[/snapback]

Poenget er at jeg ikke hadde gjort noenting, jeg kjørte ikke overklokka en gang. Kjørte alt på stock hastighet. Klokker som regel alltid pc til standard før jeg drar på lan o.l. som ikke varer lenge. Iogmed at det er så dritt hvis pcn ikke skal virke. Og jeg gjorde det dagen før og kjørte stock hastighet hele tida.

Åssen kan statisk elektrisitet lure seg inn i pcn. Ingen deler er jorda til kabinettet hvis ikke jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Lurer på om det dukket opp litt ny info mens jeg svarte, men uansett så har komplett 1GB Anniversary brikker. Så det skal vel ordne seg med kvalitetsbrikker.

At brikkene ikke fungerer i maskiner er en ganske sterk indikasjon.

Husket å sette rett spenning?

Lenke til kommentar
Lurer på om det dukket opp litt ny info mens jeg svarte, men uansett så har komplett 1GB Anniversary brikker. Så det skal vel ordne seg med kvalitetsbrikker.

At brikkene ikke fungerer i maskiner er en ganske sterk indikasjon.

Husket å sette rett spenning?

8519066[/snapback]

Ja satt spenning med annen brikke og boota, uansett skal de kjøre 5.3.3.12 på 1.8v SPD hvis man kjører auto.

Lenke til kommentar
Problemet er at pcn har funka helt perfekt med brikkene før da.

Mine brikker funka heller ikke i kameraten min sin pc.

Har testa de en og en. Og pcn klarer ikke detecte Rammen i det hele tatt, bare alle andre brikker enn mine. så de er nok døde

Håper bare at komplett klarer å gi meg like brikker tilbake.

De brikkene lages jo ikke lengre.

Blir nok et par PC5300 CL3 Crucial brikker, også får jeg be om å få varmesprederne fra de gamle hvis det er mulig, for de er mye finere enn Balistix brikkene sine.

8518946[/snapback]

Er sant det med de varmesprederne. De er ganske stilige de på 10th Anniversary ;)

Uansett, et sett med BallistiX PC5300 burde jo klare omtrent det samme som 10th Anniversary brikkene. De har jo samme ICer, bar elitt dårligere selektert. Tipper de trenger littegran mer volt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...