Kjekssjokolade Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 For dere som har lest denne boka, hva vil dere si temaet er? Er ikke så flink å tenke fram tema i bøker jeg leser, med mindre det står helt klart hva det er Lenke til kommentar
karamasov Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Tema? Beskrevet med ett ord mener du? Boka handler om en bokorm av en jente som blir behandlet elendig av foreldrene, og som etterhvert utvikler 'superkrefter' som hun bruker til det gode. Det ender med at hun flytter inn med læreren, som kjenner seg igjen i jenta. Lenke til kommentar
.sere Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Det er vel handlingsreferatet? Tema er ofte budskapet, som svært sjeldent står svart på hvitt. Er som regel flere tema i en bok. Noen av de i Mathilda kan jo være at det finnes andre som bryr seg utenom familien, at det ikke lønner seg å lyge eller at de snille alltid seirer tilslutt. Det siste er kanskje det som veier tyngst i boka. Uansett hvor fælt du har det så blir du lykkelig en vakker dag. Er som regel veldig klisjé disse temaene. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Er jo også kampen mellom det gode og onde, med Matilda og læreren som de gode, og foreldrene og rektoren som de onde. Lenke til kommentar
hauska Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Er dette en bra bok? Jeg tror vi har denne en plass i kjelleren, bør jeg finne fram den å lese den? Lenke til kommentar
ananasringer Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Er dette en bra bok?Jeg tror vi har denne en plass i kjelleren, bør jeg finne fram den å lese den? 8667153[/snapback] Absolutt, det er en kjempekoslig bok om det å være annerledes. Anbefales! Lenke til kommentar
hauska Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Er dette en bra bok?Jeg tror vi har denne en plass i kjelleren, bør jeg finne fram den å lese den? 8667153[/snapback] Absolutt, det er en kjempekoslig bok om det å være annerledes. Anbefales! 8671498[/snapback] Okey, da er det avgjort, jeg leser den! Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Kan jo legge ut bokraporten min, i en spoilertekst, hvis det er ønskelig. Den er på engelsk vell og merke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå