Orpheus Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det er en ting som plager meg litt. I mange amerikanske filmer/serier, så er det en vanlig rampestrek å dra i dass-snora når noen dusjer. Hva er det som skjer når man gjør det? Hvordan er Amerikas rørsystemer bygd opp? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Dette skjedde med oss i gamlehuset vaar (i Norge). Roersystemet til doen og dusjen er vist lagt sammen og det vil da bli ekstremt kaldt om du drar i do-snoren for en som dusjer. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det samme kan skje når man skrur på springen når noen dusjer. Skrur man på kaldt vann blir dusjen varm, og skrur man på varmt blir den kald. Lenke til kommentar
Orpheus Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Aha, tror jeg opplevde det en gang. Hørte hybelkameraten min skrudde på kjøkkenkrana mens jeg dusja, og plutselig ble det satans kaldt Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Dette skjedde med oss i gamlehuset vaar (i Norge). Roersystemet til doen og dusjen er vist lagt sammen og det vil da bli ekstremt kaldt om du drar i do-snoren for en som dusjer. 8512472[/snapback] Det blir varmt, ikke kaldt. Toalettet "stjeler" en del av kaldtvannet fra dusjen. Dette er ikke noe spesielt for gamle hus, men vil merkes tydeligere der det er lite vanntrykk fra før av. Geir Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Nå skal jeg ta "forum"-selvmord, og motsi TWFA. Det blir kaldt også, i allefall her hos meg. Er helt forjævlig, fra rundt 38 grader til noe som føles som minus 5. Hvorfor skal jeg ikke si noe om, det lar jeg deg og Simen finne ut i fellesskap Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Nå skal jeg ta "forum"-selvmord, og motsi TWFA. Det blir kaldt også, i allefall her hos meg. Er helt forjævlig, fra rundt 38 grader til noe som føles som minus 5. Hvorfor skal jeg ikke si noe om, det lar jeg deg og Simen finne ut i fellesskap 8512861[/snapback] Det samme skjer hos meg og. Vaktmesteren sa at når man trakk opp snoren så ble det høyere trykk på det kalde vannet slik at det vannet ble "dratt" over i blandebatteriet i dusjen. Tror det var slik han forklarte det...... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Hmmm... Dette må jeg prøve. Edit: Og da har jeg prøvet. Både med dusjen og vasken. Desverre gjorde det ingen merkbar forskjell i det hele tatt. Så jeg må ta høyde for at jeg tar gruelig feil her. Det er ikke første gang, i så fall... Geir Endret 1. mai 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det er bare i gamle rørsystemer det er slik, vi hadde det sånn før på badet at krana tok varme/kulde fra dusjen. Nå er dette fikset, tror rørene er separert på en måte, kan veldig lite om dette. Lenke til kommentar
Namek Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Nå skal jeg ta "forum"-selvmord, og motsi TWFA. Det blir kaldt også, i allefall her hos meg. Er helt forjævlig, fra rundt 38 grader til noe som føles som minus 5. Hvorfor skal jeg ikke si noe om, det lar jeg deg og Simen finne ut i fellesskap 8512861[/snapback] Det blir kaldt for meg om noen skrur på varmt vann i kjøkkenvasken. Men skjer ikke noe om jeg trekker ned i dassen. Så støtter deg Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Her i huset blir det kaldt i dusjen om det tappes varmt vann i springen og varmt når det trekkes opp i do eller når det tappes kaldt vann. Virker som det varierer med de forskjellige rørsystemene. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Kaldt vann i dusjen her om noen bruker varmt vatn på kjøkkenet Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Så dette vil si at vist man setter kaldt vann på i dusjen, så vil d komme varmt vann i dassen? :!: Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Dette skjedde med oss i gamlehuset vaar (i Norge). Roersystemet til doen og dusjen er vist lagt sammen og det vil da bli ekstremt kaldt om du drar i do-snoren for en som dusjer. 8512472[/snapback] Det er vel motsatt, med tanke på at toalettet er koblet til kaldtvanns-røret. Da tar toalettet alt kaldtvannet, og du står igjen med glovarmt vann i dusjen. Det er egnetlig sånn her, men da vi satte opp trykket på fyren, så merker vi ikke så godt til det lengre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå