Gå til innhold

Rampestrek i Amerika

Anbefalte innlegg

Det er en ting som plager meg litt.

I mange amerikanske filmer/serier, så er det en vanlig rampestrek å dra i dass-snora når noen dusjer.

Hva er det som skjer når man gjør det? Hvordan er Amerikas rørsystemer bygd opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Det samme kan skje når man skrur på springen når noen dusjer. Skrur man på kaldt vann blir dusjen varm, og skrur man på varmt blir den kald.

Lenke til kommentar
Dette skjedde med oss i gamlehuset vaar (i Norge). Roersystemet til doen og dusjen er vist lagt sammen og det vil da bli ekstremt kaldt om du drar i do-snoren for en som dusjer.

8512472[/snapback]

Det blir varmt, ikke kaldt. Toalettet "stjeler" en del av kaldtvannet fra dusjen. Dette er ikke noe spesielt for gamle hus, men vil merkes tydeligere der det er lite vanntrykk fra før av.

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ta "forum"-selvmord, og motsi TWFA. Det blir kaldt også, i allefall her hos meg. Er helt forjævlig, fra rundt 38 grader til noe som føles som minus 5. Hvorfor skal jeg ikke si noe om, det lar jeg deg og Simen finne ut i fellesskap :)

Lenke til kommentar
Nå skal jeg ta "forum"-selvmord, og motsi TWFA. Det blir kaldt også, i allefall her hos meg. Er helt forjævlig, fra rundt 38 grader til noe som føles som minus 5. Hvorfor skal jeg ikke si noe om, det lar jeg deg og Simen finne ut i fellesskap :)

8512861[/snapback]

Det samme skjer hos meg og. Vaktmesteren sa at når man trakk opp snoren så ble det høyere trykk på det kalde vannet slik at det vannet ble "dratt" over i blandebatteriet i dusjen. Tror det var slik han forklarte det......

Lenke til kommentar

8512861[/snapback]

Det blir kaldt for meg om noen skrur på varmt vann i kjøkkenvasken. Men skjer ikke noe om jeg trekker ned i dassen. Så støtter deg :thumbup:

Lenke til kommentar
Dette skjedde med oss i gamlehuset vaar (i Norge). Roersystemet til doen og dusjen er vist lagt sammen og det vil da bli ekstremt kaldt om du drar i do-snoren for en som dusjer.

8512472[/snapback]

Det er vel motsatt, med tanke på at toalettet er koblet til kaldtvanns-røret.

Da tar toalettet alt kaldtvannet, og du står igjen med glovarmt vann i dusjen. Det er egnetlig sånn her, men da vi satte opp trykket på fyren, så merker vi ikke så godt til det lengre.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...