iNeo Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hei. Jeg sliter med lav lyd på mikrofonen min, og lurer på om noen av dere vet av ett program som skrur opp volumet? Sitter en god del på ett voip program som heter Ventrilo, og det er slitsomt å måtte rope inn i mikken hele tiden. PS, har stilt inn alt i Windows på høyest verdi, så det er ikke mer å endre her. Takker for alle fornuftige svar. Lenke til kommentar
Anorshan Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg har også det samma problemet Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Sikker på at du ikke har koblet miken på "line in", da? Da blir det ikke mye lyd. Har du gått på" Alternativer" "egenskaper", avanserte innstillinger på mikseren din, og valgt innlinjer? Kan tenkes du finner noe der. Endret 2. mai 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Eller avanserte egenskaper for lyd og velg egenskaper for å legge til mic volum til å vise.. Lenke til kommentar
Anorshan Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Hmm.. Jeg vet ikke om jeg har koblet til feil. Det er vell den rosa innpluggen bak på datan.. Jeg har ikke mikk inngang foran, bare bak Endret 2. mai 2007 av Anorshan Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg vet desverre ikke om noe universalprogram for dette, men er du sikker på at du ikke har en Microphone Boost mulighet i driveren til lydkort? Jeg har i alle fall det på begge de stasjonære her, en med Realtek, der du finner det i HD audio manager, og den andre kjører Creative hvor det også i Creative programvaren kan krysses av for X dB boost på mic. Lenke til kommentar
Anorshan Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg vet desverre ikke om noe universalprogram for dette, men er du sikker på at du ikke har en Microphone Boost mulighet i driveren til lydkort?Jeg har i alle fall det på begge de stasjonære her, en med Realtek, der du finner det i HD audio manager, og den andre kjører Creative hvor det også i Creative programvaren kan krysses av for X dB boost på mic. 8518718[/snapback] Jeg har Realtek HD audio manager.. Hvor skrur jeg opp mic volumet opp høyere henn?? Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 kan også justere lyd i ventrilo. inbound lyden du hører og outbound lyden som du snakker. Lenke til kommentar
Anorshan Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Ja, da er bare virker bare mic lyden i Ventrilo.., Ikke i MSN o.s.v Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg vet desverre ikke om noe universalprogram for dette, men er du sikker på at du ikke har en Microphone Boost mulighet i driveren til lydkort?Jeg har i alle fall det på begge de stasjonære her, en med Realtek, der du finner det i HD audio manager, og den andre kjører Creative hvor det også i Creative programvaren kan krysses av for X dB boost på mic. 8518718[/snapback] Jeg har Realtek HD audio manager.. Hvor skrur jeg opp mic volumet opp høyere henn?? 8518730[/snapback] Ja, nå ser jeg at det har kommet nye drivere 27/4-07, men jeg bruker den som kom før det (14/2-07) og da er det i grunn bare å åpne fra Realtek ikon ved klokka, eller gå til kontrollpanel "Realtek HD audio manager" og trykke på knappen som på bildet. Vet ikke om det ser likt ut i alle versjoner, men alle varianter av Mic-boost jeg har vært borti er enten en knapp, eller en rubrikk som krysses av. Det er altså ikke regulerbart, så det gjør du på vanlig måte etterpå. Lenke til kommentar
Anorshan Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Burde jeg laste ned de nye driverne til lydkortet, skjermkortet os.v kan du hjelpe meg å finne driveren til realtek hd audio manager Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Burde jeg laste ned de nye driverne til lydkortet, skjermkortet os.v kan du hjelpe meg å finne driveren til realtek hd audio manager 8519960[/snapback] Ja akkurat nå er vist siden til realtek nede, du finner den vanligvis her Download realtek HD audio Men du kan laste ned den samme driveren herfra: Realtek-High-Definition-Audio-Codec-Driver-R166 hvis du kjører XP eller Win 2000. Det er versjon 1.66 som er nyeste. (Hvis du bruker Vista er det denne: Realtek-High-Definition-Audio-Codec-Vista-Driver-R166. Drivere til skjermkort kan være lurt og laste ned av og til, det kommer vel gjerne nye ca annenhver mnd. Men hvor nødvendig det er kommer litt an på bruken, spiller man spill, og/eller bruker nye programmer kan det hjelpe en del på ytelsen, og det samme gjelder om man har problemer med et eller annet. På min spill-pc har jeg stort sett alltid nyeste drivere for chipset, grafikk-kort og lyd, mens på laptop som brukes til surf og kontoroppgaver er det mindre viktig så lenge alt fungerer Lenke til kommentar
Anorshan Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Men jeg stoler ikke helt på softpedia sidene,den linken du ga meg,. det kan inneholde virus Lenke til kommentar
Anorshan Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Skiftes utseenet på lyddriveren jeg laster ned nÅ? blir den gamle lyddriveren slettet så kommer den nye.. sånn at jeg sparer plass Endret 2. mai 2007 av Anorshan Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hvis du er skeptisk til Softpedia, kan du prøve å finne en annen offesiell Realtek side (altså fra et annet land) eller vente litt, og prøve igjen på den første linken. Eller eventuelt finne versjon 1.66 et annet sted du stoler på. Om utseende endres vet jeg ikke, husker ikke godt nok hvordan forrige versjon så ut Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Sikker på at du ikke har koblet miken på "line in", da? Da blir det ikke mye lyd. Har du gått på" Alternativer" "egenskaper", avanserte innstillinger på mikseren din, og valgt innlinjer? Kan tenkes du finner noe der. 8518147[/snapback] ... Det har jeg gjort og jeg har ikke koblet feil. Men jeg skal prøve å finne nye drivere til lydkortet mitt (Creative Sound Audigy 2) Edit: Sett på siden til Creative nå, har ikke funnet noen drivere som er senere en 26/oktober/06 Endret 2. mai 2007 av Tt.mrX Lenke til kommentar
Anorshan Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg kan ikke krysse av en V engang på Mikrofon inntiliingene.. Det er lixom helt blankt Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Mrx- Sikker på at du har valgt riktig mikserenhet, da? Når du åpner miksepanelet, ser man som standard utnivåer, og derfor må man inn i den stien jeg beskrev. Der vil du også finne checkboksen for micboost. Endret 2. mai 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Mrx- Sikker på at du har valgt riktig mikserenhet, da? Når du åpner miksepanelet, ser man som standard utnivåer, og derfor må man inn i den stien jeg beskrev. Der vil du også finne checkboksen for micboost. 8522834[/snapback] Ja jeg er helt sikker på at jeg har gjort alt riktig, har fulgt utallige guider på google om hvordan man setter på 20db boost tingen og allt det der. Må være lydkortet/driverfeil Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Eller forsøke et annet headset, kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå