Gå til innhold

Får ikkje til og aktivere xp..

Anbefalte innlegg

Hei eg kjøpte meg ny data får ca en måned siden med windows vista home basic, men det viste seg å vere dorligere enn eg hadde trud så eg instalerte windows xp fra en cd som eg hadde liggende, men keyen funket så klart ikkje (brukt til en anne pc) så eg lurte på om noen vet hvor eg kan kjøpe en key til ikkje så alt for mye penger som eg bare kan få i ein mail eller no sånt (det er alltså windows xp home) eg var inn på forsjelige sider som komplettd der kostet det jo 700++ koster xp så masse eller er det bare der?

Takk får alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike tilfeller som dette, synes jeg da, at de er beretighet til forespørsel om å bytte.

Du har kjøpt noe som du er ikke fornøyd med, i det tilfelle OS fra MS.

Det er noe som man kan finne løsningen for. Ta kontakt enten med MS eller forhandleren, og krever at lisensen blir overført til en annen versjon av Windows.

Du betaler for noe med utgangspunkt at du skal bruker det. Det er ikke tilfelle med Vista hos deg. Å kreve rett til å installere en versjon som teoretisk er en ”gammel versjon” er for meg helt OK.

Du kan stille spørsmål om dine hardware tåler å kjøre en bedre versjon av Vista, med tanke på oppgradering, siden du vet at div. versjoner av Vista er ikke kompatibelt med alt. (du har mange argumenter på din side)

Om ikke, tror ikke jeg, at noen vil nekte deg det du ønsker nå, nemlig XP Home, eller en Xp Pro.

Vil du derimot ha begge deler, gjør som myhken2 har nevnt, eller installere Linux.

Lenke til kommentar

Blir vel ikke helt rett å bytte noe fordi man ikke liker det så veldig. Hvor mye hadde man ikke kunne byttet da?

Trådstarter har kjøpt noe han trodde var anderledes, og da han oppdaget at det ikke sto til forventningene, så vil han bytte.

Må nok ta å kjøpe XP, og så tenke at en eller gang er det nok lurt å gå over til Vista, og da har han allerede en lisens :D

Lenke til kommentar
Slike tilfeller som dette, synes jeg da, at de er beretighet til forespørsel om å bytte.

Du har kjøpt noe som du er ikke fornøyd med, i det tilfelle OS fra MS.

Det er noe som man kan finne løsningen for. Ta kontakt enten med MS eller forhandleren, og krever at lisensen blir overført til en annen versjon av Windows.

Du betaler for noe med utgangspunkt at du skal bruker det. Det er ikke tilfelle med Vista hos deg. Å kreve rett til å installere en versjon som teoretisk er en ”gammel versjon” er for meg helt OK.

Du kan stille spørsmål om dine hardware tåler å kjøre en bedre versjon av Vista, med tanke på oppgradering, siden du vet at div. versjoner av Vista er ikke kompatibelt med alt. (du har mange argumenter på din side)

Om ikke, tror ikke jeg, at noen vil nekte deg det du ønsker nå, nemlig XP Home, eller en Xp Pro.

Vil du derimot ha begge deler, gjør som myhken2 har nevnt, eller installere Linux.

8518246[/snapback]

Man har ikke angrerett/bytterett på software som er tatt i bruk/forpakning åpnet..

Lenke til kommentar

Jeg velger å tolke det han skriver:

” Hei eg kjøpte meg ny data får ca en måned siden med windows vista home basic, men det viste seg å vere dorligere enn eg hadde trud ”
som at han kjøpte Pc-en med preinstallert Vista Home Basic, og han er ikke fornøyd med produktet.

Hva angår den pakningen du snakker om, må i så fall være leverandør av produktet som kan ta stilling til.

Til et avslag om å bytte til WinXp er bekreftet, velger jeg å tro på en løsning.

Lenke til kommentar

Vel eg har løst problemet mitt no fant en side der man kunne få keyer som en fyr hadde laget med et system han hadde... i følge det han skreiv hadde han lest loven og der sto ingenting om at han ikkje hadde lov til å lage det p.g.a det er ingen kopyright på keyer og noe annet ball som eg ikkje husker :p , så eg får vel bare bruke en av de han hadde laget og ha 2 OSer.

Btw rekner ikkje med at man kan bytte OS om man kjøper dataen med det og eg kommer karnsje til og bruke det litt senere, eg har en gaming pc bruker den masse til og spille spill men Vista var ikkje så veldig go på den delen som XP er, men takker får innleggene :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...