Empty Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Tenkte jeg skulle prøve meg på en enkel web-server til Linux, men har ikke nok kunnskap til å lage en fra scratch. Derfor spurte jeg en lærer om han hadde et forslag. Der fikk jeg denne siden: http://www.cs.rpi.edu/courses/sysprog/sockets/server.c Har fått til å lage en char variabel med hele siden som den skriver ut istedet for "I got your message", men det er jo ikke helt hensiktsmessig. Derfor lurte jeg på hvordan det er mulig å la den skrive ut ifra en html side ...? Også får jeg ikke serveren til å la en html side kjøre flere ganger, fikk tips om at jeg kunne bruke en while løkke, men finner ikke ut hvor jeg skal sette den... Så hvis noen kan hjelpe så hadde det vært fint! Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Har du sjekka ut HTTP-protokollen? Tror den bør være nok for å skrive en enkel server... Du bør kanskje også sjekke ut POSIX threads (er så harry og drive med fork()) slik at du kan ha flere tilkoblinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå