Oly Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Ser at de selger Cat6 nettverks-kabler på komplett.no, som også har en del høyere pris enn Cat5E kablene. På et nettverk av PCer hvor alle PCene har 1Gb nettverkskort enten integrert i hovedkortet eller som PCI-kort, vil det på noen måter være en fordel med Cat6 kabler fremfor Cat5E? Eller vil dette bare være sløsing av penger? Lenke til kommentar
eppis Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 det kommer litt anpå hvor langt maskinene dine står mellom hverandre.. men bare sånn for og få Gegabit så er Cat5e greit nok men Cat6 er i utgangspunktet bedre og mer fremtidsrettet. Hvis maskinene dine ikke står i nærheten eller under 100m og du ikke har lyst og bruke en masse penger på nettverk så Kjør CAT5e. Hvis ytelse er ekstremt viktig for deg så er det CAT6 du skal ha. se denne tråden Lenke til kommentar
Oly Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg linker ofte med kamerater, og i mitt tilfelle blir det et rom med ca 6 PCer, og max 3-meters ledning på hver person. Vi vurderer å kjøpe inn nye kabler for de gamle er nokså ødelagte. Virker da som Cat5E er en god nok ledning å bruke. Den tiden 10Gb nettverkskort blir vanlig, er sikkert disse Cat6 ledningene (hvis jeg nå hadde kjøpt dem) støvete og ødelagte av slitasje, så kanskje like greit med Cat5E da. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Cat5e holder fint til disse korte lengdene. Tror den støtter Gbit opptil 20-30M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå