Tåkefyrste Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Jeg har en Pioneer VSX-859RDS Receiver og jeg har et SB Audigy Lydkort, problemet er bare at de digitale inngangene på receiveren (optisk/koaksial) ikke passer med Audigy sin digitale utgang (phono- lignende greier) dette er litt synd for da får jeg ikke fullt utnytte av dvd filmer med surround EX, da signalet kun kan overføres til receiver i Dolby Pro logic.... bør jeg bytte til et lydkort med optisk utgang, eller finnes det en annen løsning?? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Den phonolignendesaken du snakker om, er ikke det en koaksial da? Lenke til kommentar
zane Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Jeg antar at inngangen på forsterkeren er "firkantet", utgangen fra lydkortet er som en vanlig phonokabel. Du trenger en sånn kabel som dette: http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=...19bf1aff6255e86 Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 det du trenger er Hercules Game Theater XP 7.1 den har alle in ut inganger tenkelig. og banker Audigy 2 i flere tester. bare Audigy2 platinum som slår kortet Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Banker audigy2 i flere tester? om hva da.. hvem som kan spise flest poteter på 5 minutter? :o Audigy2 er suverent når det gjelder lyd! Lenke til kommentar
Gunnar Lium Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Audigy2 er suverent når det gjelder lyd???????? Sannhet med modifikasjoner.... Audigy2 er svært bra til spill og kanskje DVD, men til seriøst lyd/musikkbruk (studio) er nok audigy2 ganske mitt på treet. TerraTec DMX6fire koster f. eks. cirka like mye, men er betydelig mye bedre til studiovirksomhet. Spill og DVD blir vel omtrent likt. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 29. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2002 Problemet med Audigy kortet er at den digitale utgangen er av typen 3.5mm "hodetelefonplugg", og det eneste 5.1 systemet som støtter dette er creatives eget inspiron 3500. jeg trenger et lydkort med bra ytelse og optisk digital utgang. noen som har peil? jeg har kikket litt på hercules digifire 7.1 men er ikke sikker på om den optiske pluggen er digital inn eller digital ut! Lenke til kommentar
FroBo Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Jeg har selv et Audigy lydkort som jeg har koplet til min receiver på den coaxiale digital inngangen. Det eneste du trenger å gjøre, er å bruke en "vanlig" analog kabel (1X minijack til 2X phono), regner med at du allerede bruker en slik. I steden for å kople den til line out 1, så kopler du den til center/sub utgangen, så kopler du den phono pluggen som skal til sub'en (tror jeg, les manual) til den coaxiale digital inngangen på receiveren. Nå skal du kunne bruke digital ut på audigy kortet. Ulempen med denne løsningen, er at denne kabelen ikke er beregnet på digitale signaler, men det fungerer helt fint hos meg. Hvis du vil gjøre det mer "profft", så kjøper du en minijack plugg, en phono plugg og en coaxial kabel og lager kabelen selv. Lenke til kommentar
FroBo Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Se denne tråden for hva slags kabel du kan bruke og hvor du kan skaffe den. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Ahh, det hørtes fornuftig ut, jeg vil nødig bytte ut audigy kortet mitt, det er jo et glimrende ludkort...... Takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå