Gå til innhold

Hvilket lydkort til receiver med optisk inngang?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Pioneer VSX-859RDS Receiver og jeg har et SB Audigy Lydkort, problemet er bare at de digitale inngangene på receiveren (optisk/koaksial) ikke passer med Audigy sin digitale utgang (phono- lignende greier) dette er litt synd for da får jeg ikke fullt utnytte av dvd filmer med surround EX, da signalet kun kan overføres til receiver i Dolby Pro logic....

bør jeg bytte til et lydkort med optisk utgang, eller finnes det en annen løsning??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Audigy2 er suverent når det gjelder lyd????????

Sannhet med modifikasjoner....

Audigy2 er svært bra til spill og kanskje DVD, men til seriøst lyd/musikkbruk (studio) er nok audigy2 ganske mitt på treet.

TerraTec DMX6fire koster f. eks. cirka like mye, men er betydelig mye bedre til studiovirksomhet. Spill og DVD blir vel omtrent likt.

Lenke til kommentar

Problemet med Audigy kortet er at den digitale utgangen er av typen 3.5mm "hodetelefonplugg", og det eneste 5.1 systemet som støtter dette er creatives eget inspiron 3500. jeg trenger et lydkort med bra ytelse og optisk digital utgang. noen som har peil? jeg har kikket litt på hercules digifire 7.1 men er ikke sikker på om den optiske pluggen er digital inn eller digital ut!

Lenke til kommentar

Jeg har selv et Audigy lydkort som jeg har koplet til min receiver på den coaxiale digital inngangen. Det eneste du trenger å gjøre, er å bruke en "vanlig" analog kabel (1X minijack til 2X phono), regner med at du allerede bruker en slik. I steden for å kople den til line out 1, så kopler du den til center/sub utgangen, så kopler du den phono pluggen som skal til sub'en (tror jeg, les manual) til den coaxiale digital inngangen på receiveren. Nå skal du kunne bruke digital ut på audigy kortet.

Ulempen med denne løsningen, er at denne kabelen ikke er beregnet på digitale signaler, men det fungerer helt fint hos meg. Hvis du vil gjøre det mer "profft", så kjøper du en minijack plugg, en phono plugg og en coaxial kabel og lager kabelen selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...