Gå til innhold

Ny CPu vifte

Anbefalte innlegg

hei ! har tenkt til og kjøpe en ny CPU vifte siden den jeg har nå ikke klarer og holde cpuen kaldere enn 60-70 grader.

den jeg har nå er 80x80mm

Kan noen av dere foreslå en støysvak ganske liten KRAFTIG CPU vifte som klarer og holde cpuen på minst 45 grader?

Jeg har denne pcen men veit ikke hvordan jeg skal finne ut hvilken socket det er!

http://www.dinside.no/php/art.php?id=116565

også en siste ting, er det mm målene eller socket som har noe med om den kommer til og passe eller ikke?

Endret av Marquiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har LGA775, og trenger en kjøler som er beregnet for LGA775. Jeg ville ikke nødvendigvis anbefalt å bry deg. Pentium 4 funker fint på 60 grader. Regner med at den har stock Pentium 4-kjøler, som skal klare å holde relativt grei temperatur. Du kan heller satse på å blåse den ren, og/eller montere en kabinettvifte som reduserer temperaturen i selve kassen.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Enig der. 60-70 grader er kanskje ikke en ideèl tempratur men det er absolutt ikke noe problem. Prøv og blåse ren kjøleren med trykkluft på boks, se om det hjelper. Dette er uansett ikke noe jeg ville ofret tid og penger på, dog.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Det som er problemet gutter:) er at Pcen slår seg av og på når den kommer oppi 70 grader!

så da er det kanskje værdt og bruke litt penger og tid på og finne en ny:)

Så hvis dere Har noen forslag til en Fin ny CPU vifte tar jeg imot forslag med åpne armer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...