Pera86 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg og en venn av meg er på et hotell med trådløs internettdekning. Jeg får koblet meg til nettverket, og når jeg åpner en nettleser, blir jeg forwardet til en side hvor jeg skal skrive brukernavn og passord for å kunne komme på internett. På min venns manskin, skjer derimot ikke dette. Dvs, han finner, og får koblet seg til, nettverket, men når han åpner en nettleser, blir han ikke forwardet til siden hvor han skal skrive brukernavn og passord. Han kommer seg derfor ikke på internett. Hvordan fikser man dette? PS: han har Windows Vista, jeg har XP. Jeg blir forwardet til innloggingssiden både i Opera og Explorer, hos han funker det ikke på noen av de. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Får man opp denne innloggingsiden vist man taster inn adressen manuelt? Har et lignende problem på en captive portal jeg driver å tester. Før fikk jeg opp innlogingsiden, mens nå får jeg bare en feilmelding. (Siden finnes ikke el.) Men vist jeg går til 1.1.1.1 som er portalen i dette systemet kan jeg logge inn og få tilgang til nettet som vanligt. Har desverre ikke fått tid til å feilsøke på dette selv enda, men antar det er noen instillinger på datamaskinen/nettleseren som er lit på bærtur. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det er bare å betale for oppkobling så får dere brukernavn og passord, sist jeg var på et hotell var det ca 150,- døgnet for å bruke internet. Lenke til kommentar
Pera86 Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Teknikeren: enten har jeg skrevet veldig uklart, eller så har du misforstått: poenget er at han ikke kommer til siden hvor han skal skrive brukernavn og passord i det hele tatt. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det er bare å betale for oppkobling så får dere brukernavn og passord, sist jeg var på et hotell var det ca 150,- døgnet for å bruke internet. 8512080[/snapback] Lest hovedinnlegget eller? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det kan være at du har en brannmur på maskinen din som sperrer. Har du prøvd å deaktivert brannmuren? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Din venn har ikke satt opp sin nettleser med egne proxy-innstillinger? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det er bare å betale for oppkobling så får dere brukernavn og passord, sist jeg var på et hotell var det ca 150,- døgnet for å bruke internet. 8512080[/snapback] Lest hovedinnlegget eller? 8512293[/snapback] Teknikeren: enten har jeg skrevet veldig uklart, eller så har du misforstått: poenget er at han ikke kommer til siden hvor han skal skrive brukernavn og passord i det hele tatt. Hmm, ser ut som om dere har rett, jeg kan umulig ha fått med meg hovedpoenget flaut. Så det er nok som agvg lurer på, proxy instillingene. På min jobb pc så er det lagt inn noen instillinger under proxy tabben. Så med proxy så fungererer intranet og vpn men uten så surfer jeg på hoteller osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå