Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Blaupunkt Bremen MP76 vs. Pioneer DEH-P88RS

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjører stort sett på vestlandet og trenger derfor best mulig radio.

Blaupunkt Bremen MP76 ser jo ut til å ha meget god radiodel med dobble tunere/antenner,men hvordan er lydkvaliteten på selve spilleren sammenlignet med Pioneer DEH-P88RS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke uttale meg om Blaupunkt spillern, eller radiodelen på P88RS spillern. MEN, lydkvaliteten på cd-plater i P88RS er FANTASTISK. Jeg har den spillern, og er utrolig fornøyd. Den er dyr, men verdt hver en eneste krone.

Pioneer P88RS kombinert med gode høytalere drevet på forsterker og en cd-plate med god lyd er en helt fantastisk kombinasjon

Lenke til kommentar

På Blaupunkt-spilleren er det ikke mulig å stille helling (db/oktav) mellom høyttalerenhetene. Er dette en funksjon som er viktig,eller kan man godt klare seg uten?

I siste nummer av AutoHifi får Bremen MP76 83 poeng "Referenzklasse", det eneste de har å utsette på spilleren er mangelen på justering av helling...

Link til begge spillerene;

http://www.blaupunkt.com/no/7646828310_main.asp

http://www.pioneer.no/no/products/25/121/6...88RS/index.html

Lenke til kommentar
På Blaupunkt-spilleren er det ikke mulig å stille helling (db/oktav) mellom høyttalerenhetene. Er dette en funksjon som er viktig,eller kan man godt klare seg uten?

I siste nummer av AutoHifi får Bremen MP76 83 poeng "Referenzklasse", det eneste de har å utsette på spilleren er mangelen på justering av helling...

Link til begge spillerene;

http://www.blaupunkt.com/no/7646828310_main.asp

http://www.pioneer.no/no/products/25/121/6...88RS/index.html

8532716[/snapback]

Uten flankesteilhet, som det heter, har den nok ikke delefilter innebygget.

Greit å sette en delefrekvens mellom f.eks bassløsning og resten av systemet. I bilen deler jeg på 50hz mellom sub og det midlertidige høyttalersettet som jeg har :p høyttalersettet har 24dB flankesteilhet, suben har 12dB.

Lenke til kommentar

Typhoon: Joda, Bremen MP76 har innebygget delefilter. :cool:

Fra Blaupunkt.no sin produktside;

"Justerbar aktivt 2-veis delefilter for fleksibel og nøyaktig kontroll av de tilkoblede høyttalerne"

Kan noen forklare meg hva som er fordelen med å kunne justere "flankesteilhet"?

(Pioneer sine bruksanvisninger kaller dette "helling")

Blir lyden fryktelig mye dårligere uten denne egenskapen?

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke uttale meg om Blaupunkt spillern, eller radiodelen på P88RS spillern. MEN, lydkvaliteten på cd-plater i P88RS er FANTASTISK. Jeg har den spillern, og er utrolig fornøyd. Den er dyr, men verdt hver en eneste krone.

Pioneer P88RS kombinert med gode høytalere drevet på forsterker og en cd-plate med god lyd er en helt fantastisk kombinasjon

8526212[/snapback]

Kjekt du er fornøyd med spilleren din! :)

Jeg har kjøpt forsterkere og høyttalere(Soundstream) så nå prøver jeg å finne ut vilken spiller jeg skal ha (til rundt 6000.-) Vanskelig å velge! ;)

Synd du ikke har noe å si om radioen i Pioneer`en din... Best mulig radiomottak/lydkvalitet er viktig (for meg).

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 2 uker senere...

En av de beste spillere der ute, for meg var det den beste. Jeg så på Alpine 9887, Eclipse CD7200MKII og en liknende pioneer spiller.

Alpine hadde beste Ipod styring, Eclipse hadde bedre lydkvalitet, Pioneer spilleren hadde best design (eclipse spilleren ser verre ut enn en sony til 500kr), bedre justeringsmuligheter enn Alpine spilleren og overall en bra spiller med fine funksjoner.

Og siden jeg er en Pioneer fan, så ble det ikke noe spørsmål for min del.

db/Octave slopen / hellingen / flankesteilheten beskriver hvor fort frekvenskurven vil falle mot null etter at du har valgt en grense. Dette er kjekt for å finjustere lyden, men du klarer deg uten hvis den andre spilleren har noe som er mye viktigere for deg, f.eks. en god radio del. Ikke det at Pioneer spilleren har en dårlig radio, for det vet jeg ikke noe om.

edit: Posten er fra 2007 ja... Hmm. Tips: Det er greit å lage en ny post hvis posten er eldre enn et par måneder...

Endret av Dammed
Lenke til kommentar
En av de beste spillere der ute, for meg var det den beste. Jeg så på Alpine 9887, Eclipse CD7200MKII og en liknende pioneer spiller.

Alpine hadde beste Ipod styring, Eclipse hadde bedre lydkvalitet, Pioneer spilleren hadde best design (eclipse spilleren ser verre ut enn en sony til 500kr), bedre justeringsmuligheter enn Alpine spilleren og overall en bra spiller med fine funksjoner.

Og siden jeg er en Pioneer fan, så ble det ikke noe spørsmål for min del.

db/Octave slopen / hellingen / flankesteilheten beskriver hvor fort frekvenskurven vil falle mot null etter at du har valgt en grense. Dette er kjekt for å finjustere lyden, men du klarer deg uten hvis den andre spilleren har noe som er mye viktigere for deg, f.eks. en god radio del. Ikke det at Pioneer spilleren har en dårlig radio, for det vet jeg ikke noe om.

edit: Posten er fra 2007 ja... Hmm. Tips: Det er greit å lage en ny post hvis posten er eldre enn et par måneder...

Han som skulle selge meg den P88RS spilleren har trukket seg. Så jeg må finne et annet alternativ.

Hva syns du om Kenwood, er det et bra merke? Har tittet litt på denne modellen: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=664...;id=&vn=736

Det er en Kenwood KDC 8044. Prisen på den er cirka 2000 kroner. Bra/dårlig spiller til prisen? Skal vel være bra med funksjoner på den hvertfall. vet ikke så mye annet. 

Lenke til kommentar

prisen på den er 3500kr. Kjøper du den fra USA elns til 2000kr?

Personlig så er jeg som sagt Pioneer fan, og jeg har ikke lest noe særlig positivt eller negativt om den spilleren. Prøv å google "Kenwood KDC 8044 review", "Kenwood KDC 8044 test" og "Kenwood KDC 8044 experience" så finner du sikkert noen som har testet den.

Lenke til kommentar
prisen på den er 3500kr. Kjøper du den fra USA elns til 2000kr?

Personlig så er jeg som sagt Pioneer fan, og jeg har ikke lest noe særlig positivt eller negativt om den spilleren. Prøv å google "Kenwood KDC 8044 review", "Kenwood KDC 8044 test" og "Kenwood KDC 8044 experience" så finner du sikkert noen som har testet den.

Pixmania har den til 1850 kroner cirka. Hadde ikke vært aktuelt å kjøpe den til noe over 2000 kroner uansett. Følger også med fjernkontroll og det er blåtann på den.

Er egentlig pioneer fan selv også men ser på de nyeste Pioneer spillerne nå at dem har ikke så mye funksjoner, designet er ikke sånn spesielt bra, betjeningen (synes jeg er tungvint, liker ikke den ene knotten som man skal gjøre alt med, både volum og skifte sang osv. for tungvint system) og prisen er også ganske høy i forhold til andre merker. 

Er derfor jeg vurderer denne Kenwood spilleren nå, har jo bra med funksjoner, 3 RCA 4V, blåtann osv. Til en helt grei pris. 

Men om det er noen som har andre anbefalinger til en spiller rundt 2000 kroner så ser jeg gjerne at de hører fra seg. 

Lenke til kommentar

Da snakket jeg med han.

Spilleren var egentlig solgt, var innpakket og skulle sendes i oppkrav til en fyr på sørlandet.

Men siden han var litt skeptisk til oppkrav, og særlig tiden det tar før man får pengene (3-4 uker), var han interessert i å selge den til meg. Så får vi se da hvordan det går :)

Lenke til kommentar
By noen hundrelapper ekstra, og si at du henter den på døra. Vips, så er den din ;)

Nei det kommer jeg ikke til å gjøre. Virk aldri desperat når du skal kjøpe noe. 

Hva er galt med å gi litt mer, og hente den?

Det er mye verre å virke desp når du skal selge.

Og samma hva han synes? Kjenner ikke deg uansett...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...