Zumcern Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hei Jeg lurer på om Tempo Corvette går på Blyfri eller super. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 HeiJeg lurer på om Tempo Corvette går på Blyfri eller super. Takk for alle svar! 8511687[/snapback] Ikke vet jeg, men du kan jo prøve med 98 oktan istedenfor 95. Mange gamle motorer går bedre på 98 enn 95 oktan.. Lenke til kommentar
Zumcern Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Ok, noen som vet blandingsforhold i tillegg? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Ok, noen som vet blandingsforhold i tillegg? 8511747[/snapback] Olje tenker du på? En tommelfingerregel er vel 3%. Men dette står på oljekanna. På Motorex olja mi er det 1%, på Putoline er det 3-4%.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Alle slag som slutter på "line", putoline, valvoline er bra oljemerker, rund av 2%. Kjør 95oktan, gåkke no bedre Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Alle slag som slutter på "line", putoline, valvoline er bra oljemerker, rund av 2%. Kjør 95oktan, gåkke no bedre 8512044[/snapback] Mange gamle biler går ihvertfall, bedre på 98, det samme gjør vel også flere gamle motorsykler.. Hva navnet slutter på betyr jo ikke nødvendigvis at det er bra olje da Putoline olja er billigolje, mens Motorexolje jeg bruker i dag er ganske dyr, men også kjempebra! Lenke til kommentar
Zumcern Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) tror jeg prøver med 98 i første omgang Edit: Tenkte på blandingsforholdene på oljen ja. Endret 1. mai 2007 av magnuzzz Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Er ikke at alle er bra, men de er som oftest mye bedre. Er gamle biler 2 takter eller 4 takter ? Det er andre kompresjonsforhold, å jeg tror jæævlig lite på at noen gamle biler går bedre med høyere oktan, nettopp av den grunn at eneste grunn til at man bruker høyere oktan er for at det ikke skal selvantenne og at det ikke skal bli noe bank. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Er ikke at alle er bra, men de er som oftest mye bedre. Er gamle biler 2 takter eller 4 takter ? Det er andre kompresjonsforhold, å jeg tror jæævlig lite på at noen gamle biler går bedre med høyere oktan, nettopp av den grunn at eneste grunn til at man bruker høyere oktan er for at det ikke skal selvantenne og at det ikke skal bli noe bank. 8512773[/snapback] Hvorfor i all verden skal alle som slutter på -line være bra? Det er jo bare tull.. Dessuten som har jeg folk i familien og folk jeg kjenner som er/har vært mekanikere, og drivi mye med biler og motorer, og disse tror jeg har litt mer peiling enn deg.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Javel, hør med de da. Jeg sa ikke at ALT er bra som slutter på "line" , men de pleier å være bra. Tenk deg selv Jonas, når kompresjon øker såpass mye , kan det hende det blir selvantenning grunnet for lav oktan, du øker da oktan nivået for at det ikke skal selvantenne. Si meg da , når en moped som ikke selvantenner å går på 95oktan, hvordan i all verden kan denne da gå bedre ? Her er også en del av det nye yngdlingsområde ditt : http://no.wikipedia.org/wiki/Kildekritikk Forresten, når jeg først nevner kildekritikk : Kilde: http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...0/1024043856.99 - for å faktisk bevise litt ovenfor de vennene av de vennene til pappa-en din Endret 1. mai 2007 av Hurt Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Javel, hør med de da. Jeg sa ikke at ALT er bra som slutter på "line" , men de pleier å være bra. Tenk deg selv Jonas, når kompresjon øker såpass mye , kan det hende det blir selvantenning grunnet for lav oktan, du øker da oktan nivået for at det ikke skal selvantenne. Si meg da , når en moped som ikke selvantenner å går på 95oktan, hvordan i all verden kan denne da gå bedre ? Her er også en del av det nye yngdlingsområde ditt : http://no.wikipedia.org/wiki/Kildekritikk Forresten, når jeg først nevner kildekritikk : Kilde: http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...0/1024043856.99 - for å faktisk bevise litt ovenfor de vennene av de vennene til pappa-en din 8514830[/snapback] Må du gå til personangrep i hver eneste tråd Hurt? Har ikke sett en eneste tråd der du har kommet med et innlegg som har gjort at tråden har sklidd helt off-topic.. Og i den siste linken der så står det jo det jeg sa. Jeg har ikke selv peiling, men gjentar bare det folk som har drivi med biler og motorer i 25-45 år har sagt. Ikke vet jeg, men du kan jo prøve med 98 oktan istedenfor 95. Mange gamle motorer går bedre på 98 enn 95 oktan.. 8511743[/snapback] Jeg sier jo at jeg ikke helt veit, men at han kan prøve. Og hvem sier den at den ikke selvantenner? Hvis den ikke selvantenner kan man jo kanskje prøve 92 oktan? Eller bare ha opp i litt bly når tanken er full. 98 oktan blyerstattet er bensinen som erstatter den gamle 98 super med bly. 98 blyerstattet er en spesialbensin for eldre biler som har motorer som er avhengig av smøring. Blyet er erstattet med andre komponenter som gir smøring, blant annet kalium.Derfor tenkte jeg at det var et forsøk verdt å prøve 98 oktan i første omgang. Endret 1. mai 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Zumcern Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Prøvede med 98 og det funket fint Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Prøvede med 98 og det funket fint 8520621[/snapback] Prøvde du med 95oktan å så om det gikk fint da ? Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 tror de går på det meste.. jeg brukte 95 på min Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 tror de går på det meste.. jeg brukte 95 på min 8520867[/snapback] Kamerat påsto han kjørte med gøysaft på tanken på corvetten.. så ja Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 tror de går på det meste.. jeg brukte 95 på min 8520867[/snapback] Kamerat påsto han kjørte med gøysaft på tanken på corvetten.. så ja 8520953[/snapback] Gøysaft blanda med 96? :!: Ellers så trur jeg gøysafta forbrenner veldig dårlig.. Men da funket det fint for magnuzzz da, og det er bra Lenke til kommentar
Loled Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) På cometsettet som jeg har på panteren min, har jeg 4% olje, 95blyfri å litt bly erstattning for de gamle motorene liker seg best med bly i bensinen. Blyerstatning får du kjøpt på alle bensinstasjoner. :!: Endret 2. mai 2007 av Loled Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 tror de går på det meste.. jeg brukte 95 på min 8520867[/snapback] Kamerat påsto han kjørte med gøysaft på tanken på corvetten.. så ja 8520953[/snapback] hehe ja men jeg brukte det jeg fant av gressklipper bensin og motorsag bensin.. alt funka Lenke til kommentar
Zumcern Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Prøvede med 98 og det funket fint 8520621[/snapback] Prøvde du med 95oktan å så om det gikk fint da ? 8520845[/snapback] Nei har ikke prøvd der, skal prøve neste gang tenkte jeg Lenke til kommentar
teoball66 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 på eldre mopeder som f.eks corvette, panter er det normalt med 3.5-4.5% selv pleier jeg og ha i blyfri 95 og 4% Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå