Gå til innhold

lage sanger selv!?

m0zzdart

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må forklare hvordan du vil lage sangene først. Det finnes uendelig med programmer til dette.

8511680[/snapback]

techno sanger og sånt. en kompis av meg hadde et program der man kunne legge til stemmer. eller prate inn selv. legge til instrumenter osv.

Lenke til kommentar

Kan du ikke prøve å google det bare? Er jo tonnevis av gratisprogrammer som gjør dette. Har til og med hørt om et program med kun en knapp som sier; 'Generate Random Tune', og en fiks ferdig techno/trance-sang popper ut!

Endret av forman
Lenke til kommentar
Kan du ikke prøve å google det bare? Er jo tonnevis av gratisprogrammer som gjør dette. Har til og med hørt om et program med kun en knapp som sier; 'Generate Random Tune', og en fiks ferdig techno/trance-sang popper ut!

8511828[/snapback]

jeg vet ikke hva jeg skal søke etter da...

Lenke til kommentar
Enig, Fruity Loops fungerer meget bra.

m0zzdart, du får gå over til mer "uofisielle" nedlastningsmetoder. Men jeg anbefaler uansett å kjøpe programmet. Du kommer ikke til å angre.

8512428[/snapback]

hva koster det da? :)

8513224[/snapback]

Image Line Software FL Studio 7 Fruity Loops koster 1000,- her.

Lenke til kommentar

m0zzdart, du får gå over til mer "uofisielle" nedlastningsmetoder. Men jeg anbefaler uansett å kjøpe programmet. Du kommer ikke til å angre.

8512428[/snapback]

8513224[/snapback]

8513811[/snapback]

:ph34r:

noen som vil sponse? :dribble:

Lenke til kommentar

8512428[/snapback]

8513224[/snapback]

8513811[/snapback]

:ph34r:

noen som vil sponse? :dribble:

8513975[/snapback]

Skal du bare lage techno e.l. kan du vel bruke et enkelt program som EJay eller noe. Søk på det. Verdens enkleste samplings-program. Du skyver små klipp som allerede ligger i programmet (eller du kan lage de selv) inn på en tidslinje som representerer låta di. Jeg husker jeg drev litt med det når jeg var 11-12 år.

Lenke til kommentar

ville ikke anbefalt fl studio. jeg kjøpte det pga det var bra til trance og annet tull. men når jeg har drevet med musikk i en periode vil jeg utvide det litt. lage annet og. og da passer ikke fl i det hele tatt etter min mening. så fl er lagt på hylla. brukes ikke mer og har kjøpt den med en del VST plugins. jaja. men ordnet meg reason igjen som jeg hadde før. og her er jeg 100 ganger så mer fornøyd. får med en del lyder og liker programmet. men dette programmet koster mer enn fl studio seff. men spar heller opp til det, sonar eller cubase i min mening. selv bruker jeg reason til å produsere og sonar til å ta opp audio i å med at reason er midi basert. men fins en del gratis programmer til å ta opp stemmer som f.eks Audacity og slikt.

"konklusjon":så fl studio er en lett løsning. koster ikke mye og grei og brukervennelig. men syns ikke den passer så bra hvis du vil utvide deg. jeg liker reason men som sakt ikke mulighet til å ta opp audio. kan seff legge inn stemme som sample. en stor sample :p og legge til litt FGX som f.eks Vocoder. eller så er cubase en god løsning men dyr. ut med 7000 kr og noe. reason ligger på 3-5 tusen. noe rundt der.- husker ikke.

dette er da et forslag

REASON:

Les litt om reason her

Skjekk ut videoer fra reason her

AUDACITY:

Skjekk ut audacity her

har du cash så kan du skjekke ut dette i tillegg til reason. samme gjelder audacity. det er tillegg til reason.

SONAR HOME STUDIO:

Skjekk ut sonar home studio her

kansje litt forvirrendes tråd men håper det hjalp på en måte. spar heller pengene til litt bedre software.

Mvh Dilly

EDIT: jeg syns reason passer til alle sjangere. du kan skjekke ut Black Eyed Peas Musical Director bruke reason HER

skjekk på urørt. på trance delen. skjekk hva de som er gode bruker. fleste parten som lager bra trance/dance/house bruker reason. skjekk ut Unestah og Alex Pea f.eks på urørt.

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar

Jeg har aldri prøvd reason selv, men hørt utrolig mye bra om det. Det skal visst være det beste til elektronisk musikk i følge mange. Problemet er jo som sagt at du ikke kan ta opp egen musikk med det. Dersom du ikke har behov for det er vel Reason det beste valget. Hvis du trenger å ta opp bare en gang innimellom kan du jo bruke et gratisprogram, så hiver du det inn i Reason etterpå.

Hvis du har råd til det da... Det koster jo en del mer enn FL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...