Gå til innhold

får ikke stemt gitaren! feil? Ibanez rg 350 dx


m0zzdart

Anbefalte innlegg

Har en ibanez rg 350 dx.

 

1000787997_L1.jpg

 

og den jeg stemmer med er en (korg):

korgga30qc5.jpg

 

byta batterier i stemmeren. for å være sikker på at det ikke var det. jeg stemte gitaren fikk alle strengene rett. når jeg spiller er den ustemt igjen. prøver nederste strengen igjen. ustemt :hrm:

stemmer den. neste streng stemmer den. den er rett tilbake på den første. ustemt :hrm:

 

 

en kompis av meg som har mere peiling på gitar enn meg ( han har spilt gitar osv og lest og styret på med det i 7år nå) (jeg har spilt i 3 år)

 

han så på gitaren. og prøvde å stemme den. han mener tremoloen er skjeiv eller hvertfall noe feil med den! :S kan det stemme!?

 

det jeg synes er rart at jeg spilte på den for 1 uke siden. ikkke noe feil. og INGEN andre har brukt den.

og så blir den sånn :S

 

jeg har 1 halvt år i jen ca av garantien.

 

tror dere det den er skjeiv!?

 

jeg bare lurer hva dere tror.

 

skal ha den inn dit jeg kjøpte den :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En gitar med floyd rose tremolosystem tar lang tid å stemme. Jeg bruker gjerne en time på det når jeg har skiftet strenger. Du må bare stemme strengene på nytt til alt sitter. Et triks er å ta av bare en streng og sette på en ny før du tar av den neste, da slipper du at tremoloen justerer seg "feil" når du stemmer.

 

blei litt rotete dett men har litt dårlig tid... sikkert noen som kan forklare dette litt bedre enn meg.

Lenke til kommentar

jeg har slettet endel poster poster som går under kategorien drittslenging/off topic.

 

jeg vil minne om noen av lovene i Kardemomme by; gjør som du vil andre skal gjøre mot deg. oppfør dere sakelig gutter og jenter så slipper dere at slemme moderatorer kommer å sletter.

 

kommentarer på dette tas på PM og ikke i denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...