Gå til innhold

Cerwin-Vega VE 8F?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dette bra høytalere til et nokså stort gutterom? eller burde jeg gå opp til 12F? hva gir mest for pengene? HiFi-klubben anbefalte meg en NAD forsterker til å drive dem.

8511614[/snapback]

hvor stort rom dreier det seg om ? ve 8 er bra høytalere men tror du vil få mer efekt av 12f men de trenger så klart litt større rom å boltre seg på . jeg vil anbefale ve 8 . hva skal du bruke de til ?? hvis du er ute etter mer bass kan du jo kjøpe en sub til ve 8. :thumbup::eek::eek:

Endret av duligot
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er dette bra høytalere til et nokså stort gutterom? eller burde jeg gå opp til 12F? hva gir mest for pengene? HiFi-klubben anbefalte meg en NAD forsterker til å drive dem.

8511614[/snapback]

hva med og ikke være den typiske fjortiss og la være og kjøpe CV?

Det er mitt eneste råd.

Jeg ville heller ha sett på dali/B&W, der får du en kvalitet en kan kose seg lenge med.

Lenke til kommentar

Jeg har CV VE-8 og kan si at de må ikke dømmes etter størrelsen, dette er fullblods Cerwin Vega! De klarer seg i grunn bra med relativt lite effekt siden er små, driver de med en Cambridge P500 effekforsterker med 2x65 watt i 8 ohm. De spiller svært bra med denne forsterkeren, den er ikke helt optimal, men den driver de godt, så tror de er ganske lettdrevne til Cerwin Vega å være.

Kan anbefale de hvis du har lite plass og vil ha god bass, du kan jo selvfølgelig gjøre som alle CV hatere sier "kjøp B&W, Dali etc. istedenfor den møkka der, bla bla", men liker du høyttalere med god trøkk og høy underholdningsverdi, så gir CV deg mye glede for pengene.

Greit nok at de krever mye forsterkerkraft, og at dette blir dyrt på forsterkerdelen, men B&W er ikke noe billigere å drive i forhold til prisen, siden de trenger såpass fintspillende og følsom elektronikk for å utnyttes fullt ut. Så det at kost\ytelses forholdet til CV ødelegges pga de trenger dyre forsterkere, er bare tull, andre mer "fintspillende" merker er minst like dyre, om ikke dyrere i forhold til prisen å drive.

Lenke til kommentar

det er derfor jeg vurderer 12F, fordi de er satt ned til 3000,-.. jeg tror ikke jeg kommer til å overstige det.. men drives de bra med en NAD C320BEE, som de også har tilbud på? NAD'en

Var på hifi-klibben og de anbefalte den til 8F i værtfall.. det skulle være en av de kraftigste innen stereo til den prisen..

Lenke til kommentar

Da var kjøpet gjort!

Jeg var innom HiFi-Klubben og spurte om NAD C320BEE kunne kjøre CV VE 12-F, og det skulle den uten problemer.

Og det stemte! 12F'ene spiller for alle pengene! Er veldig fornøyd med anlegget som tilsammen kom på 5330 ,- inkl. kabler =) benyttet meg av medelemstilbudet som gikk ut 5. mai. Sparte 1500 spenn på det! =)

Veldig bra høytalere som passer min musikkstil veldig bra, og de ser veldig elegante ut også - tross størrelsen.

Endret av error6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...