Marquiz Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 hei ! har tenkt til og kjøpe en ny CPU vifte siden den jeg har nå ikke klarer og holde cpuen kaldere enn 60-70 grader. den jeg har nå er 80x80mm Kan noen av dere foreslå en støysvak ganske liten KRAFTIG CPU vifte som klarer og holde cpuen på minst 45 grader? Jeg har denne pcen men veit ikke hvordan jeg skal finne ut hvilken socket det er! http://www.dinside.no/php/art.php?id=116565 også en siste ting, er det mm målene eller socket som har noe med om den kommer til og passe eller ikke? Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Med Intel 915P brikkesett vil det bli 775 Men de fleste kjølere støtter mange sockets ,plasen blir vel det største problemet? Prisguide Fra 349,- er det bra kjølere men dem tar litt plass. Endret 1. mai 2007 av War Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (...)Kan noen av dere foreslå en støysvak ganske liten KRAFTIG CPU vifte(...) Jeg må nesten bare kommentere den der. Hvis CPU kjøleren skal være liten, så er den enten ikke kraftig, eller så bråker den jævelig. Hvis den skal være kraftig, så vil den enten være stor eller bråke noe sinnsykt. Hvis den skal være stille, så vil den enten ikke kjøle skikkelig, eller være veldig stor. Er sånn generel regel for CPU kjølere med vifte. det fins jo noen unntak, og du har jo valget med vannavkjøling, men ellers så må du nok belage deg på å kutte minst et av kravene dine.. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 hvis du skal ha en god kjøler så bør du kjøpe en ganske stor kjøler! har du veldig liten plass i kabinettet eller? Lenke til kommentar
Gramex Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Kjøleribbe med deltavifte ftw xD Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Kjøleribbe med deltavifte ftw xD 8629827[/snapback] her tror jeg støyen vil regjere. Lave temps, men fy for en lyd man må leve med! Gå for noe stort. De er mest rolige. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Denne CPU-vifta har vunnet hw.no sin test av cpu kjølere, tror ikke den er så stor heller. Men på denne må du ta ut hovedkortplaten som jeg vet ikke om du er kapabel til, eller? Om du klarer det uten å kaldsvette bort alt du har på kroppen så kjøper du denne. Skal visst nok ikke vere vanskelig å montere bortsett fra det med hovedkortet. Fra testen står det: "Ingen av Zalmans kjølere er i nærheten av stillegående ved standard spenning - en mild tornado vil faktisk være en bedre beskrivelse av dem da. Støynivået må derfor dempes ved hjelp av enten medfølgende rheostat, eller hovedkortets egen viftestyring. Blir dette gjort endrer støykarakterene seg helt, og begge kjølerne kan faktisk betegnes som svært stillegående. 9700 NT ligger ikke uventet noe over 9500 når det kommer til støy, men de fleste vil nok kun merke dette i form av en dypere brumming istedenfor direkte støy. " "I denne testen var nivået temmelig jevnt i toppen, men om vi skal kåre en vinner, må det bli Zalmans 9700 NT. Dette fordi kjøleren har en generell god ytelse på begge testede plattformer, enkel montering og et lavt støynivå ved lavere turtall. Det eneste negative må være prisen, samt støynivået på full guffe." EDIT: Er billigst på stretto.no med 479, 573 med frakt. Men multicom har en pris på 517kr, er usikker om de ikke tar frakt, i så fall er dette det billigste du kommer. zaltmann Endret 16. juni 2007 av zaltmann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå