Gå til innhold

"Ungdomsord" jeg ikke har fått med meg...

Sessan

Anbefalte innlegg

Hahah, litt flaut å poste denne, men det skal sies til mitt forsvar at jeg ikke er noen ungdom lenger, og at jeg derfor er unnskyldt.

Det går mer og mer opp for meg at det finnes ett hav av ord og forkortelser som jeg virkelig ikke har fått med meg betydningen av. Dermed hender det man heller ikke får med seg betydningen av enkelte av postene her inne, så jeg tenkte jeg skulle få noen til å oversette for meg.

Og det er kanskje fler som har andre ord og uttrykk på lager, som kunne tenke seg å få en forklaring på dette, så da er det bare å poste ivei.

Her følger mine:

-Noob eller n00b eller hvordan det skrives. (Og hvorfor skrives det egentlig sånn?)

-FFS. En forkortelse tydeligvis.

-FTW. Samme som over.

-LOL. Serriøst...jeg vet at denne har vært lenge. Men betyr det egentlig bare "haha!?

Sånn, det var det jeg kom på i første omgang. Takker for oppklaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noob = Newbie = Nybegynner (amatør)

FFS = For fuck sake

FTW = For the win

LOL = Laughing out loud. "Ler ut høyt", eller bare noe alla haha

8511302[/snapback]

Newbie = nybegynner. Som regel ikke ment negativt. Alle er newbie når de starter med noe nytt.

"Noob"/nuub/nub er det derimot ikke alle som er. Som regel ment negativt. En newbie som ikke "slutter å være newbie" innen rimelig tid ville jeg kalle Noob. kan også simpelthen bety "idiot" i kontekst av aktiviteten som bedrives :)

edit: ser at urbandictonary også skiller mellom newbie og noob.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
*snipp*

-Noob eller n00b eller hvordan det skrives. (Og hvorfor skrives det egentlig sånn?)

-FFS. En forkortelse tydeligvis.

-FTW. Samme som over.

-LOL. Serriøst...jeg vet at denne har vært lenge. Men betyr det egentlig bare "haha!?

8511284[/snapback]

Siden du nå har lært "lol", så kan du jo brilliere med rolfmao i neste middagsselskap. :)

Lenke til kommentar

Jeg var i byen for litt siden...

Der møtte jeg en gammel venn av meg som begynner og snakke om at han hadde blit "bædchofa og måtte stashe linern"....

...etter litt omtanke skjønte jeg at noen hadde sett han gjøre noe og at han måtte kaste tusjen.

Men hvorfor ikke bare si: Snuten så meg tagge, så jeg måtte kaste tusjen og stikke som faen?

Lenke til kommentar
Snuten så meg tagge, så jeg måtte kaste tusjen og stikke som faen?
bædchofa og måtte stashe linern

Klart som blekk. Slangen er mye mer økonomisk, og budskapet er vel av en slik art at skjønner du det ikke, har du ikke så stor interesse av det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...