OscarWoHA Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hei Tenkte å lage en dropdown-meny hvor man velger hvilket stilark man vil bruke mens man er på siden. Eks: dropdown: Rød (default) Blå Gul Sommer Vinter Takker for hjelp. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hei Tenkte å lage en dropdown-meny hvor man velger hvilket stilark man vil bruke mens man er på siden. Eks: dropdown: Rød (default) Blå Gul Sommer Vinter Takker for hjelp. 8511180[/snapback] Henger meg på denne jeg også. Har lett lenge etter dette og fant en metode en gang, men jeg husker ikke hvor den var. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Form som sender $_POST['verdi'] til et .php script som setter feks lilla.css til $_SESSION['stilark'] sa blir $_SESSION['stilark'] inkludert i index.php Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Noe lignende dette? bytte_stil.php: PHP <?php $stil = $_GET['stil']; $stiler = array( "gronn", "gul", "rosa" ); // tillatte stilsett $ref = $_SERVER['HTTP_REFERER']; if( in_array( $stil, $stiler ) ) { setcookie( "stil", $stil, time()+2592000 ); // setter valgt stilsett til en cookie header( "Location: $ref" ); // sender brukeren tilbake til den forrige siden } else { setcookie( "stil", "standard", time()+2592000 ); // setter valgt stilsett til en cookie header( "Location: $ref" ); // sender brukeren tilbake til den forrige siden } ?> header.php, eller alle filene dine hvor du inkluderer .css-filen din: PHP <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html> <head> <?php // sjekker om cookien er satt, og inkluderer riktig stilsett: if( !isset( $_COOKIE['stil'] ) ) { echo "<link rel="stylesheet" type="text/css" href="standard.css" />"; } else { echo "<link rel="stylesheet" type="text/css" href="{$_COOKIE['stil']}.css" />"; } // funksjonen for å vise aktiv stil i dropdown-menyen: function check_active( $stil ) { if( $stil == $_COOKIE['stil'] ) { return " selected="selected""; } } ?> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"/> </head> <body> <form action="bytt_stil.php" method="get"> <select name="stil"> <?php // sjekker hvilken stil som er aktiv, og gjør at den merkes som // "selected="selected" i dropdown-menyen: echo "<option value="gronn" " . check_active( "gronn" ) . ">Grønn</option>"; echo "<option value="gul" " . check_active( "gul" ) . ">Gul</option>"; echo "<option value="rosa" " . check_active( "rosa" ) . ">Rosa</option>"; ?> </select> <input type="submit" value="Bytt stil" /> </form> <?php echo $_COOKIE['stil'] ?> </body> </html> Disse kodene fungerer utmerket for meg, men det er sikkert mulig å forbedre den. Hvis du trenger hjelp, bare spør. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Sidan PHP vart svaret på denne tråden vil eg flytte den til PHP-forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå