Spragleknas Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Saken er at det lekker bensin - tror bare det er slangene, men... Dersom jeg napper av disse slangene, vil bensinen bare pumpe ut, eller er den stengt av bensinpumpa (? - er det det, mon tro?) som er før filteret? Som dere skjønner: Er ikke mekaniker! Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Filteret sitter etter pumpa ja. Pumpa går bare når bilen går, men det kan nok lekke lit gjennom den når du tar av slangene. Klem over slangen som går inn til pumpa med ei selvlåsende tang (wisegrip) eller noe lignende, så slipper du søl... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Takk for svar... så lenge det ikke vil lekke noe mer enn noen dråper så er alt good! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Dersom en slange er så dårlig at den lekker, vil det lekke BETYDELIG mer enn dråper. Bensinpumpen vil sørge for å mate frem mer bensin enn du noengang vil kunne få gjennom motoren ved kjøring, så regn med at her blir det på litervis i minuttet! På min -88 Ascona 2.0i ble det stor dam under bilen etter kort tid, og bensin sprutet i motorrommet. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Tja... lekker en kopp bensin etter at jeg har stoppa. Så lekker det ikke. Må kikke på det en annen gang; slangeklemmene var helt herpa. Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Tja... lekker en kopp bensin etter at jeg har stoppa. Så lekker det ikke. Må kikke på det en annen gang; slangeklemmene var helt herpa. 8517127[/snapback] Det er en akkumulator mellom bensinpumpa og motoren som har som oppgave og holde trykk på systemet etter at motoren er stoppet. Den inneholder ca 2 desiliter bensin som kommer ut under trykk hvis en slange lekker eller du napper av slangen. Lenke til kommentar
trra Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Hvis du tar ut sikring til bensinpumpa eller rele og så prøver å starte motoren får du ut litt bensin og trykket i bensinsystemet forsvinner. Endret 2. mai 2007 av trra Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Eller du løsner litt på en av koblingene, i feks. motorrommet for å få ut luften. Gjorde det på min bil. P.S Husk da og ta av tanklokket og sett det inn igjen også. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Pokker så vanskelig det var å få av den forbanna slangen! Noen tips? Har kjøpt ny slange - den er spesifisert til 20 bar. Holder det? (Biltema, ja ) BTW: Noen som vil kjøpe en 2.0i Vectra - som trenger ny slange Endret 5. mai 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå