Gå til innhold

webhotell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å hoste deg selv, om du har fastlinje. Om det er snakk om par tusen hits i måneden så vil du knapt merke det. Desutten får du erfaring med å drive sånt.

Alt programvare ligger klart for windows og det kreves minimale kunskaper å sette opp alt dette.

Altså en webmysql server med støtte for php.

Lenke til kommentar

Testoppsettet mitt er slik du beskriver, men det er uaktuelt å ha det på min egen maskin. Tjenesten MÅ være oppe 24/7. PC'en min er med på LAN og diverse andre ting.

Det som derimot kan være aktuelt er å sette opp en gammel P1 med Redhat, og la den serve sidene. Har du noen ideer rundt dette?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-26 15:30, amd_guru skrev:

Windows som web server?!?

Jeg tror du er spik-spenna-gæer'n...

Linux all the way.

Sant. Linux er best og jeg bruker det selv for sånt, men windows adv server er veldig stabil og en fin platform for nybegynnere. Se realistisk på dette. Det er lite trolig at den kan kjøres på en pentium 1 maskin.

En god linux bok og en brukervennlig linux distro er å anbefale.

Lenke til kommentar

Vel Installasjonen til RH er omfattende, ganske stor og inkluderer mye. Den konfigurerer en firewall i instalasjonen til og med. Du kan velge bort masse unødvendige komponenter du ikke skal bruke. Har ikke prøvd å legge det inn på eldre maskiner(under duron600) men det skal gå om det er litt disk plass å gå på. X er jeg ikke så sikker på om du får kjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...