Anathema Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Ouch, jeg kontakter Tv-2 nyhetene og oppfordrer folk til å holde seg av veien i kveld, og i fremtiden da. ... Gratulerer And I told you so. Redigert: Gratulerer med dagen også da. ;p Endret 4. mai 2007 av Anathema Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Ouch, jeg kontakter Tv-2 nyhetene og oppfordrer folk til å holde seg av veien i kveld, og i fremtiden da. ... Gratulerer And I told you so. 8536619[/snapback] Hahaha! :!: Ja, jeg tar litt hardt i på gassen! Lappen på bursdagen sin er ikke værst Lenke til kommentar
Sund Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Gratulerer sååå mye! Gleder meg sykt til det blir min tur! Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Jeg bare lurer på noen ting ang. dette. Stemmer det at du må ha fylt 16 for å ta teori-prøven? Du kan da altså ikke ta den når du er 15? Jeg har kjøpt en bok, eller rettere sagt så har mamma det, og den er på ca. 180 sider. Er den rett? Har lest litt i den, alt stemmer jo da, men den var liksom så mye tykkere enn den vi hadde på skolen. Jeg har heller ikke søkt inn for å ta prøven, fikk aldri vite om det. Skal ta den på tirsdag, siden da fyller jeg 16. Så da kan jeg nok vel ringe til biltilsynet slik som Hansenx gjorde? Trur dere jeg klarer å lese ca. 180 sider til tirsdag? Edit: Gratulerer begge to med lappen! Endret 4. mai 2007 av MacGyver007 Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Boka mi er på 163 sider. Du må nok være 16 for å få avlagt teoriprøve, ja. Du får ta en telefon til biltilsynet snarest da vet du. 180 sider er ingenting. GL HF. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Boka mi er på 163 sider. Du må nok være 16 for å få avlagt teoriprøve, ja. Du får ta en telefon til biltilsynet snarest da vet du. 180 sider er ingenting. GL HF. 8537975[/snapback] Som sagt så burde du klare 180 sider tl tirsdag. Hovedgrunnen for å søke er for at de skal vite om du har god vandel, slik at du ikke f.eks. har fått sperrefrist. Også må de vite om du bruker noen form for medikameneter, har en slags sykdom eller bruker briller. Da må du få en legeattest eller en attest fra brillelegen om at du er skikket til å kjøre. Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Oki doki Takk for hjelpen. Men kan ikke lese på tom mage. Begynner etter et måltid med biff Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 hva koster "boka" og hvor kan den kjøpes? hvor mange sider er den på? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 hva koster "boka" og hvor kan den kjøpes? hvor mange sider er den på? 8538238[/snapback] For å være helt sikker på at du får den nyeste boka kan du kjøpe den hos en trafikkskole, ellers så selger de den hos bokhandlere også! Den koster vel rundt 180,- og er vel på rundt 180 sider etter hva som er sagt tidligere i denne tråden. Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) hva koster "boka" og hvor kan den kjøpes? hvor mange sider er den på? 8538238[/snapback] Pris. Antall sider. Kjøpes vel på en bok-butikk. Her i Sauda regner jeg med at den kjøpes hos Bokhandleren. Se litt i tråden. Alt er blitt svart på Edit: Doh, litt for sen. Endret 4. mai 2007 av MacGyver007 Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Graturlerer med lappen hansenx! Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Teoriprøve Teoriprøven avlegges på PC-skjerm på trafikkstasjonene. De fleste stasjoner krever ikke forhåndsbestilling for teoretisk prøve. Teoriprøven kan avlegges inntil seks måneder før fastsatt minstealder for førerkortklassen. Teoretisk prøve for klasse M og S kan likevel ikke avlegges før fylte 16 år. Dersom praktisk prøve ikke er bestått innen tre år etter at teoretisk prøve er bestått, må kandidaten avlegge ny teoriprøve. Link. Her står det jo at de fleste stasjoner krever ikke forhåndsbestilling for teoretisk prøve. Så jeg regner faktisk med at jeg ikke trenger det da, siden broren min søkte aldri før prøven. Han bare kjørte bort og tok den. Praktisk prøve? Må jeg ha en praktisk prøve òg? Altså en prøve der du alene kjører med en lærer som skal se om du kan kjøre riktig? Har allerede hatt 10 timer i trafikken med kjørelæreren vår på skolen. Den siste timen skulle vi (vi var tre stykk) kjøre alene mens læreren observerte bak oss. Kjørte vi godt, klarte vi det. Og jeg klarte det. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Det der gjelder generelt da, og ikke bare for moped. På moped har man ikke oppkjøring, derav får man ikke ta prøva før man har fylt 16. Og det er ingen her som har prata noe om bestilling av time. Du skal søke om å få ta prøven, du skal ikke bestille time! Grunnene til det har jeg ramsa opp så mange ganger før så jeg gidder ikke det igjen.. Er det så big deal å levere en søknad da? Eller hente en vandelsattest hos politiet som du tar med deg opp til biltilsynet når du skal alegge prøva, så de kan se at du ikke har sperrefrist.. Endret 5. mai 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Den er grei. Ble bare litt skeptisk når jeg leste det hos VegVesen.no Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 hei! jeg tror det er 45 spørsmål og hvis du får 6 feil stryker du! jeg ville anbefalt å lese boka jah! ta deg en tur innom prove.no så får du ta mopedteorieksamen-testen... den er sirka likedan som den ordentlige! 8511006[/snapback] Har tatt den på prove.no, har klart den med 0 feil. 8511017[/snapback] Jeg fikk også 0 feil på www.prove.no men strøyk med 6 feil på den ekte prøven, dvs. at prove.no-prøven er MYE enklere enn den i virkeligheten..! Det anbefales å lese, MYE! Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jeg fikk bedre resultat på prøven hos biltilsynet enn den prøven på prove.no. Lenke til kommentar
Sund Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Husker noen hvilke spørsmål dere fikk på prøen? Kan være kjekt å vite hva som kommer! Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Graturlerer med lappen hansenx! 8539072[/snapback] Tuusen takk ! Btw.. Når får du lappen da Thevalue? Lenke til kommentar
Sund Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Tuusen takk ! Btw.. Når får du lappen da Thevalue? 8546457[/snapback] Er ikke sikker, har ikke fått time enna. Innen 1-3 uker kanskje. (har søkt å alt det der.) Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Tuusen takk ! Btw.. Når får du lappen da Thevalue? 8546457[/snapback] Er ikke sikker, har ikke fått time enna. Innen 1-3 uker kanskje. (har søkt å alt det der.) 8546794[/snapback] ÅÅja.. D går nok bra det også Nå har jeg kjørt konstant i hele helga... nå er jeg nesten lei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå