Sund Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Skal kjøpe "boka" når butikkene åpner! Er det viktig å pugge den inn og ut, eller går det greit å lese den 2-3 ganger? Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Skal kjøpe "boka" når butikkene åpner! Er det viktig å pugge den inn og ut, eller går det greit å lese den 2-3 ganger? 8513454[/snapback] Jeg leste den bare et par ganger, og jeg har lappen. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg leste den bare et par ganger, og jeg har lappen. 8513462[/snapback] Samme her. De fleste spørsmålene er logiske, les boka et par ganger så har du et veldig godt utgangspunkt Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 De jeg kjenner har lest den 1-2 ganger og har bestått første gangen. De mente boken var viktig og at de lærte mye nytt. Så les den 2-3 ganger du så skal du være klar. Lenke til kommentar
Sund Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Takk for raske svar. Men har hørt at "boka" koster ca. 180kr, er det rett eller er det mer? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Takk for raske svar. Men har hørt at "boka" koster ca. 180kr, er det rett eller er det mer? 8513487[/snapback] Tviler på at den koster mer, siden bilteoriboka er større og omfatter mer, og koster mindre enn det der. Tror ikke jeg orker å begynne på en diskusjon om dette, Jonas. Jeg håper alle andre skjønte hva jeg mente, dog. 8513388[/snapback] Herregud, for noen snåle folk det er her; kan dere lese hva Anathema skriver, han snakker om smisking - Ergo det veivesenet vil høre fra deg. Det er noe annet hva du faktisk ville gjort, men har du fornuft stopper du for den gamle damen. 8513413[/snapback] Dobbeltmoral ute og går? Kjør som folk, følge reglene og sammarbeid! Hvis alle bare hadde driti i reglene hadde det ikke vært lett å ferdes i trafikken! Det er faktisk snakk om vikeplikt her, og konsekvensene dersom det skjer noe kan bli katastrofale for begge parter.. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jonas, hva surrer du med? Har jeg, eller Thewiz noen gang sagt noe annet? Tror du skal ta deg en bolle, og slutte å belære alle andre om hvordan de skal ferdes i trafikken. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det er jo ikke det som er poenget. Herrefaen. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Jonas, hva surrer du med? Har jeg, eller Thewiz noen gang sagt noe annet? Tror du skal ta deg en bolle, og slutte å belære alle andre om hvordan de skal ferdes i trafikken. 8513619[/snapback] Hva svarte du her da? Ja, korrekt - men du skal være passe korttenkt om du svarer ærlig på prøven, at du ville kjørt som faen forbi. Derfor, smisk - selv om du ville handlet annerledes i virkeligheten. 8513316[/snapback] Du sier jo ganske tydelig at du ikke ville fulgt reglene da! Men uansett, jeg sa bare i starten at det er regler som regulerer slike situasjoner som det ble vist et eksempel på! Dere som begynte på diskusjonen om man ville gjort noe annet i virkeligheten.. Men uansett, bollen dropper jeg. Drar heller på kiosken og kjøper is! Endret 1. mai 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Sund Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Men da lar vi den gamle damen få være i fred da eller? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Ja, korrekt - men du skal være passe korttenkt om du svarer ærlig på prøven, at du ville kjørt som faen forbi. Derfor, smisk - selv om du ville handlet annerledes i virkeligheten. 8513316[/snapback] Du sier jo ganske tydelig at du ikke ville fulgt reglene da! 8513684[/snapback] Takk for at du legger ord i munnen min da, eller i dette tilfellet, legger til meninger til hva jeg skriver. Selv om du ville handlet annerledes i virkeligheten. Dette var for å illustrere poenget mitt om at folk ikke alltid gjør som de burde i trafikken. Jeg kan ikke endre det faktum at enkelte kjører som idioter. Hadde jeg skrevet "selv om jeg hadde..." ville det blitt en annen sak. Selv eid er vel eid. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Jonas, hva surrer du med? Har jeg, eller Thewiz noen gang sagt noe annet? Tror du skal ta deg en bolle, og slutte å belære alle andre om hvordan de skal ferdes i trafikken. 8513619[/snapback] Hva svarte du her da? Ja, korrekt - men du skal være passe korttenkt om du svarer ærlig på prøven, at du ville kjørt som faen forbi. Derfor, smisk - selv om du ville handlet annerledes i virkeligheten. 8513316[/snapback] Du sier jo ganske tydelig at du ikke ville fulgt reglene da! Men uansett, jeg sa bare i starten at det er regler som regulerer slike situasjoner som det ble vist et eksempel på! Dere som begynte på diskusjonen om man ville gjort noe annet i virkeligheten.. Men uansett, bollen dropper jeg. Drar heller på kiosken og kjøper is! 8513684[/snapback] Ja, kjøp en gigantisk is, så det blir litt stille i munnvikene Anathema har vel fått sagt det han vil, å diskutere å kverrulere er 2 forskjellige ting, tror vi setter strek over denne kverruleringen nå , right ? Moppedboka, inkl bilboka koster nok mer enn 180 ja, runder vel 300 Endret 1. mai 2007 av Hurt Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Ja, kjøp en gigantisk is, så det blir litt stille i munnvikene Anathema har vel fått sagt det han vil, å diskutere å kverrulere er 2 forskjellige ting, tror vi setter strek over denne kverruleringen nå , right ? Moppedboka, inkl bilboka koster nok mer enn 180 ja, runder vel 300 8513933[/snapback] Det ble en stor soft-is med sjokoladestrø i kjeks! Men tilbake on topic. Mener å huske jeg betalte 149,- for teoribok og 129,- for spørsmålsbok til bil. Så nekter å tro at mopedboka er dyrere når den faktisk er en del mindre.. Spørsmålsboka er fin å ha når man skal ta teoriprøva for bil by the way! Mange like spørsmål der som de man får på prøva! Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg betalte 180kr for moped boken. Lenke til kommentar
Sund Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Jaja, får dra å se etter imorgen, Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 hvordan gikk det ekwathne? Lenke til kommentar
greiven Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 hvordan gikk det ekwathne? 8517726[/snapback] Klokken er 8 mann Lenke til kommentar
win32 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) hvordan gikk det ekwathne? jeg kjørte opp for en måned siden og da vart det max 5 feil av 45 spørsmål, et riktig alternativ for hver oppgave, men dette varierer muligens fra sted til sted adferd var det mye verd å øve på, og spør foreldra dine om alt du er usikker på. hvilken bok er det dere snakker om? den som man automatisk får gjennom oppkjøring via ungdomsskole? og et siste tips som kan redde 2 uker uten lapp og 350 kroner: les over alle svarene dine etter at du har svart på alle Endret 2. mai 2007 av win32 Lenke til kommentar
Sund Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 hvordan gikk det ekwathne? jeg kjørte opp for en måned siden og da vart det max 5 feil av 45 spørsmål, et riktig alternativ for hver oppgave, men dette varierer muligens fra sted til sted adferd var det mye verd å øve på, og spør foreldra dine om alt du er usikker på. hvilken bok er det dere snakker om? den som man automatisk får gjennom oppkjøring via ungdomsskole? og et siste tips som kan redde 2 uker uten lapp og 350 kroner: les over alle svarene dine etter at du har svart på alle 8518976[/snapback] Ei moped bok, om regler osv. men var det 45 spørsmål?! hvordan gikk det ekwathne? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) hvordan gikk det ekwathne? jeg kjørte opp for en måned siden og da vart det max 5 feil av 45 spørsmål, et riktig alternativ for hver oppgave, men dette varierer muligens fra sted til sted adferd var det mye verd å øve på, og spør foreldra dine om alt du er usikker på. hvilken bok er det dere snakker om? den som man automatisk får gjennom oppkjøring via ungdomsskole? og et siste tips som kan redde 2 uker uten lapp og 350 kroner: les over alle svarene dine etter at du har svart på alle 8518976[/snapback] Du kjørte opp? Det er vel ikke oppkjøring på mopedlappen? Dessuten er det 30 spørsmål som man får. Disse blir vel valgt ut av totalt 90 spørsmål. Man kan maks ha 5 feil. Og dette er likt for alle, siden det er Biltilsynet som styrer med dette. Og forresten, det er "bare" 335,- for prøven! Endret 2. mai 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå