Sund Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Hei, skal vel ta teorien til moped snart. Så jeg lurer på en del ting. Hvor mange spørsmål er det? Er det noe vits å kjøpe den "boka"? Hvor mange feil kan man ha? Hva er det lurest å øve på? Takker for svar! Erlend Endret 1. mai 2007 av TheValue Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 hei! jeg tror det er 45 spørsmål og hvis du får 6 feil stryker du! jeg ville anbefalt å lese boka jah! ta deg en tur innom prove.no så får du ta mopedteorieksamen-testen... den er sirka likedan som den ordentlige! Lenke til kommentar
Sund Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 hei! jeg tror det er 45 spørsmål og hvis du får 6 feil stryker du! jeg ville anbefalt å lese boka jah! ta deg en tur innom prove.no så får du ta mopedteorieksamen-testen... den er sirka likedan som den ordentlige! 8511006[/snapback] Har tatt den på prove.no, har klart den med 0 feil. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 30 spørsmål og du kan ha 5 feil! Det anbefales å kjøpe boka. Husk at man tar lappen for å lære, ikke bare å klare å få lappen..! Lenke til kommentar
Sund Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) 30 spørsmål og du kan ha 5 feil! Det anbefales å kjøpe boka. Husk at man tar lappen for å lære, ikke bare å klare å få lappen..! 8511089[/snapback] Er du sikker på at det er 30? Kjørelæreren min sa 50, men jeg har å hørt 30? Edit: trur han sa 50! Endret 1. mai 2007 av TheValue Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 30 spørsmål og du kan ha 5 feil! Det anbefales å kjøpe boka. Husk at man tar lappen for å lære, ikke bare å klare å få lappen..! 8511089[/snapback] Er du sikker på at det er 30? Kjørelæreren min sa 50, men jeg har å hørt 30? Edit: trur han sa 50! 8511149[/snapback] Tviler på at det har blitt endret de siste månedene. Dessuten er det 45 på bil, og det er nok ikke mer på moped.. Mesteparten av spørsmålene er logiske, det samme gjelder for teoriprøva for bil. Så det behøver ikke å være vanskelig å bestå prøva uten å ha lest så mye, men i boka står det masse du garantert ikke er klar over. Målet med opplæringene er jo at man skal bli gode trafikanter, kunne og forstå reglene og vite hvordan man skal handle. Lenke til kommentar
Zumcern Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Tok den for noen dager siden, var 30 spm 5 feil kan man ha Lenke til kommentar
Sund Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Tok den for noen dager siden, var 30 spm 5 feil kan man ha 8512648[/snapback] Ok, godt å vite! Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hvor mange spørsmål er det? 30Er det noe vits å kjøpe den "boka"? Ja, for all del Hvor mange feil kan man ha? Maks 5 mener jeg å huske, og det er bare et riktig svar alternativ på hver oppgave. Hva er det lurest å øve på? Hovedskilt (vikeplikt, forkjørsvei etc.), plassering i veien, bli forstått, litt teknisk om mopeden. 8510977[/snapback] Ihvertfall det jeg fikk. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hva er det lurest å øve på? Hovedskilt (vikeplikt, forkjørsvei etc.), plassering i veien, bli forstått, litt teknisk om mopeden. 8512957[/snapback] I tillegg er det lurt og øve på litt smisk. Svar det du tror de vil høre, det er som oftest riktig i spørsmål av typen: Hva gjør du om du ser en gammel dame som skal over et gangfelt. Fikk håpløst mange spørsmål av den typen på min prøve.. Lenke til kommentar
greiven Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hva er det lurest å øve på? Hovedskilt (vikeplikt, forkjørsvei etc.), plassering i veien, bli forstått, litt teknisk om mopeden. 8512957[/snapback] Hva gjør du om du ser en gammel dame som skal over et gangfelt. 8512976[/snapback] Stoppa Hva ellers Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hva er det lurest å øve på? Hovedskilt (vikeplikt, forkjørsvei etc.), plassering i veien, bli forstått, litt teknisk om mopeden. 8512957[/snapback] I tillegg er det lurt og øve på litt smisk. Svar det du tror de vil høre, det er som oftest riktig i spørsmål av typen: Hva gjør du om du ser en gammel dame som skal over et gangfelt. Fikk håpløst mange spørsmål av den typen på min prøve.. 8512976[/snapback] Hva vil du gjøre her? Kan du reglene så veit du må gjøre! Derfor bør man lese boka.. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg skal ta denne prøven imorgen. Har lest boken og føler jeg er godt rustet til å klare den. Anbefaler deg at du kjøper boken. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hva vil du gjøre her? Kan du reglene så veit du må gjøre! Derfor bør man lese boka.. 8513170[/snapback] Med all respekt: Hæ..? Trenger man å lese mopedboka for og forstå at man skal bremse pent ned, slik at den gamle damen føler seg trygg til å gå over veien? Men ja, jeg anbefaler også å lese boka. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Hva vil du gjøre her? Kan du reglene så veit du må gjøre! Derfor bør man lese boka.. 8513170[/snapback] Med all respekt: Hæ..? Trenger man å lese mopedboka for og forstå at man skal bremse pent ned, slik at den gamle damen føler seg trygg til å gå over veien? Men ja, jeg anbefaler også å lese boka. 8513237[/snapback] Det er lover og regler som regulerer dette. Det er det jeg vil påpeke. Finnes mange som bare kjører forbi, og dermed bryter trafikkreglene.. Endret 1. mai 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Ja, korrekt - men du skal være passe korttenkt om du svarer ærlig på prøven, at du ville kjørt som faen forbi. Derfor, smisk - selv om du ville handlet annerledes i virkeligheten. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Ja, korrekt - men du skal være passe korttenkt om du svarer ærlig på prøven, at du ville kjørt som faen forbi. Derfor, smisk - selv om du ville handlet annerledes i virkeligheten. 8513316[/snapback] Hvis man ikke følger trafikkreglene og sammarbeider i trafikken bevisst, har man ingenting der å gjøre! Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Tror ikke jeg orker å begynne på en diskusjon om dette, Jonas. Jeg håper alle andre skjønte hva jeg mente, dog. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Tror ikke jeg orker å begynne på en diskusjon om dette, Jonas. Jeg håper alle andre skjønte hva jeg mente, dog. 8513388[/snapback] Herregud, for noen snåle folk det er her; kan dere lese hva Anathema skriver, han snakker om smisking - Ergo det veivesenet vil høre fra deg. Det er noe annet hva du faktisk ville gjort, men har du fornuft stopper du for den gamle damen. Endret 1. mai 2007 av Thewiz Lenke til kommentar
Sund Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Tror ikke jeg orker å begynne på en diskusjon om dette, Jonas. Jeg håper alle andre skjønte hva jeg mente, dog. 8513388[/snapback] Ja, jeg skjønte det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå