vikke-viking Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Min CPU begynner og få litt riper i bunnen, og dette har jeg merket på ytelsen. Hva må jeg bruke for å få den glattere? Jeg har hørt at tannpasta og A4 ark å slippe med det hjelper. Funker det? Takk.... Lenke til kommentar
Toonnes Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) du må pusse den med fint sandpapir, 1000 og oppover tror jeg? Det var iallefall det en kamerat av meg gjorde. Bruk gjerne dasspapir... Endret 1. mai 2007 av Toonnes Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 http://www.easypckits.com/ Der finner du det du trenger Lenke til kommentar
vikke-viking Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 du må pusse den med fint sandpapir, 1000 og oppover tror jeg?Det var iallefall det en kamerat av meg gjorde. Bruk gjerne dasspapir... 8511964[/snapback] Skal jeg bruke tannpasta også? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Skal jeg bruke tannpasta også? 8512425[/snapback] Hvorfor vil du bruke tannpasta? Så du ikke får hull i prosessoren? Ossen prosessore er det snakk om her? Har den varmespreder? Lenke til kommentar
vikke-viking Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg har bare hørt at mange bruker det når de skal pusse bunnen av cpu kjølern, aner ikke hvorfor.... Jo det er en Core 2, så den har varmespreder.... Lenke til kommentar
MrGrandmother Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg har bare hørt at mange bruker det når de skal pusse bunnen av cpu kjølern, aner ikke hvorfor....Jo det er en Core 2, så den har varmespreder.... 8513003[/snapback] Man lapper IHS (integrated heatspreader) paa CPU, dette fordi IHS ofte er meget konkav/konveks (spesielt paa c2d!) og dermed gir daarlig kontakt med CPU kjoeleren. Bunnen av CPU kjoeleren skal derimot vanligvis ikke lappes. Skjoenner ikke hvordan du kan ha faatt riper, ei heller hvordan du oppdaget disse ripene. Demonterer du jevnlig CPU fra CPU kjoeler og fjerner kjoelepasta for aa se etter riper? Selv tjente jeg ca 3 grader idle, og 7 grader under load paa lapping av E6600. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 spørsmål: Hvordan får en cpu plutselig riper? den er jo ikke akkurat i kontakt med noen bevegelige flater. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Tannpasta brukes fordi det inneholder et veldig fint slipemiddel. Lenke til kommentar
vikke-viking Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Fikk nytt hovedkort så ble overflatten slitt. Tenkte det ikke var så farlig når jeg satt alt sammen igjen men merket en middels forskjelle fra når den var helt ny.... Lenke til kommentar
nets Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Det er jo bare bra med noe microriper i CPU kjøleren da, gjør så kjølepastaen får mer å jobbe med slik at det blir bedre overføring av varme. Er det derimot store hakk så er det ikke bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå