Gå til innhold

Varm oppstart?

sjurea

Anbefalte innlegg

Jeg bygger PC, men ting henger seg. Jeg har altså satt shitten sammen, også fyrer jeg den opp. Det blir flott oppstarsbilde, men så låser den seg så vidt inne i setup og vil shitt ikke. Man prøver yo en gang til, og visst fryser den seg enda raskere. Åååhhh.

Slipp litt kunnskap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ASUS A7N8X bedre enn A7V8X, fikk ett lignende problem etter noen dager. Fikk "beskjed om at CPU var overklokket", fikk også 1250 Athlon :evil: - Bus ble endret fra 166 til 100 (har XP2600/333). Etter endel resetting av Bios - ut med batteri/flytte jumper etter manualen - fortsatt samme problem. Tok ut kortet var redd CPU var "reist", lånte tilbake "gamlemaskina" med XP1700+ for å prøve den. Ved nøye kikking på kortet var en jumper for Serial Ata-Raid "Enabla" , er det som "Default" på A7N8X kortet, fikk satt denne jumperen til "Disabla", nå fikk eg endret Bus til 166 varig slik at eg har XP2600 :D . Når eg la inn Win XP Pro på nytt, fikk eg raske omstarter / oppstarter, selv om 1. bootdevice er floppy, tar det ca. 45 sekund- har WD 80 Gig Jubileum (8MB) disk. Ser A7V8X har Serial ATA Raid - kanskje er det en jumper på dette kortet også som må endres fra "fabrikkinnstilling" for å kjøre "normalt" - fant ingen plasser i Bios der eg kunne "disable" raidfunksjonen til mitt kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...