saluttknall Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Kjære slitne arbeidere! Som vi alle vet er det nå en god stund siden vi rev oss løs fra kapitalismens lenker og ble frie mennesker, med vår egen vilje og en anstendig lønn! Dette var den 1. mai da vi slo tilbake mot de undertrykkende kapitalister og viste vår store folkelige oppslutning å styrke! For det har vi! Vi arbeidene proletarer skal reise oss opp å knurre høyt og heftig mot den store kjempen som vil presse oss ned i den norske jord og fabrikkgulvet! Dette klarte vi da også, men arbeidslivet er ikke lenger så flott og rosenrødt som det var! Hvor blir det av protestene, streikene med mer? Hvor er de modige arbiderne som tør å si sin mening om sine harde kår? Hvor er den dristige arbeideren som går i tog og protesterer mot all verdens urettferdighet? Svaret er at han har blitt kuet til å holde kjeft. Den store monopolkapital har satt sin munnkurv på han med trusler og svik! Kun en dag i året får arbeiderene virkelig lov å protestere, men ingen benytter sjansen! Hva har skjedd med den tapre, dristige, demonstrerende og verdige norske nordmann? Har ham forsvunnet ut av samfunnet? Nei, han har blitt kuet til å holde sine tanker for seg selv. Når du som kapitalist leser dette, vil du nok lure på hvorfor jeg ikke er arrestert for hyklerisk samfunnsmotstridelse. Men alle arbeidere er enda ikke satt munnkurv på, for vi står sammen i det broderlige fellesskap som preger det norske samfunn. Vi vil slite med våre mektige arbeidernever helt til døden skiller oss av! Slutt Kanskje denne posten ville passet bedre i politikk og samfunn, i så fall er du hjertelig velkommen til å flytte den. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Kanskje denne posten ville passet bedre i politikk og samfunn, i så fall er du hjertelig velkommen til å flytte den. And so I will. Grunnen til at det ikkje er så mange streikar og protestar lengre er vel at me har det godt, ingen som føler noko behov for å protestere. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Folk har det vel stort sett ganske alright. Lite vits å demonstrere hvis man ikke har noe å demonstrere for. edit: Avsnitt er din venn! Endret 1. mai 2007 av Fredrik- Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 De fleste har fått det bra i arbeidslivet, men kan være farlig å senke guarden for mye. Det vil alltid være krefter der ute som vil fjerne opparbeidede goder, så fort de får en sjanse. En ting jeg stusser over i dagens arbeidsliv er alle disse som har midlertidige ansettelser, ansatte i bemanningsfirmaer, osv. Er disse stort sett uorganiserte ungdommer som gir blanke F i rettigheter? Eller hvorfor "gidder" de å gå i årevis i midlertidige jobber? For å få banklån må man ha fast ansettelse, og midlertidighet skaper også usikkehet m.h.t. fremtidig inntekt/planlegging, osv. Den nye underklassen i arbeidslivet? Lenke til kommentar
Løve Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Saluttknall, jeg kan holde en tale om hvorfor du ikke skal skrive ting, men jeg lar vær. Mesteparten av det du skriver er tull og bare vrøvl. En grunn til at folk flest ikke høylydt protesterer er at vi ikke har noe å protestere over. Siden majoriteten av arbeidere i Norge i dag har det fint og ikke føler seg hverken undertrykt eller oversett er det heller ingen grunn til å streike. Streik er ikke noe man gjør for å vise, "Hey, vi kan streike!", men noe man gjør for å protestere dårlige arbeigsforhold og tarvelig lønn på en måte som virkelig treffer arbeidsgiverne(les: lommeboka). Og hvis du går tilbake i tid har folk fortsatt streiket, selv om det ikke var lov. Du kan f.eks. ta en titt på Menstadslaget som er en av Norges mest kjente streiker. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Har ikke noe å klage på i jobben min. Så jeg hverken streiker eller protesterer. Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg har faktisk litt peil på historie. Jeg vet hva Menstadslaget var og hva det innebar. Jeg vil gjerne at du skal sende den talen din til meg på pm slik at jeg skjønner hvorfor jeg møter din sotre motstand. Btw, av ditt innlegg ser det ikke ut til at du har lest talen ordentlig. Grunnen til at den stolte norske nordmann ikke protesterer er ikke at de har det flott. De er blitt kuet av kapitalistene. Det finnes mange yrker med alt for dårlig lønn og de tør ikke reise seg opp å knurre som de heftige arbeidere de skulle vært. I stede later de som om alt er okay helt til arbeidsgiver ber om noe annet. Det har godt for langt, kapitalistene og det øvre lag av folket skal ikke lenger bestemme hvordan vi skal snakke gå og tro for nå skal den virkelige frihet møte verden og Norge! Vi er lei av den liksomfriheten vi har i dag, den amerikanskje friheten, for vi vil ha ekte og ren frihet! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Grunnen til at den stolte norske nordmann ikke protesterer er ikke at de har det flott. De er blitt kuet av kapitalistene. Det finnes mange yrker med alt for dårlig lønn og de tør ikke reise seg opp å knurre som de heftige arbeidere de skulle vært. I stede later de som om alt er okay helt til arbeidsgiver ber om noe annet. Det har godt for langt, kapitalistene og det øvre lag av folket skal ikke lenger bestemme hvordan vi skal snakke gå og tro for nå skal den virkelige frihet møte verden og Norge! Vi er lei av den liksomfriheten vi har i dag, den amerikanskje friheten, for vi vil ha ekte og ren frihet! 8514457[/snapback] Så start opp for deg selv da, sutrepupp. Edit: Her kan du teste om du egner deg for å være din egen sjef: http://www.dinside.no/php/art.php?id=377259 Endret 1. mai 2007 av klilleng Lenke til kommentar
Løve Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg vil også at du leser hva jeg skriver. Jeg sa aldri at jeg skulle skrive en tale til deg. Men hvilke yrkesgrupper er det du snakker om som blir undertrykt? Her i Norge har vi minstelønn, men det kan jo selvfølgelig diskuteres om den er høy nok. Og vet du hva en kapitalist er i det hele tatt? Du kan godt si at hele Norge er kapitalister siden vi for det meste har en fri markedsøkonomi. Kapitalisme er ikke nødvendigvis en dårlig ting, men det finnes ekstreme ytterpunkter av alt, både kapitalisme og sosialisme/kommunisme. Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Kapitlisme er et fritt marked som likevel styres av staten og plutokratiet! Satt litt på spissen selvfølgelig. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Nei, ren kapitalisme vil være så uavhengig fra staten som mulig. Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Sendte det til en tjommi, her er samtalen. Oppgi aldri passord eller kredittkortnummer i direktemeldingsamtaler. Apell til motiv er alltid og bestandig en vilfarelse hater its learning sier: saluttknall 01/05-2007 : 12:32 Kjære slitne arbeidere! Som vi alle vet er det nå en god stund siden vi rev oss løs fra kapitalismens lenker og ble frie mennesker, med vår egen vilje og en anstendig lønn! Dette var den 1. mai da vi slo tilbake mot de undertrykkende kapitalister og viste vår store folkelige oppslutning å styrke! For det har vi! Vi arbeidene proletarer skal reise oss opp å knurre henning:P(L)VIF(L)| skolen er noe faens drit. sier: off. HViste du at norge er et av de få kommunistiske statene i verden? Apell til motiv er alltid og bestandig en vilfarelse hater its learning sier: Vil du lese resten, hele fikk ikke plass. henning:P(L)VIF(L)| skolen er noe faens drit. sier: nei. Apell til motiv er alltid og bestandig en vilfarelse hater its learning sier: Ikke? Også jeg som hadde lagt så mye tid og krefter inn i den. grafikk sad.gif henning:P(L)VIF(L)| skolen er noe faens drit. sier: så trist. Send den inn til noen kommunistgrupper. lagr samtalen. Apell til motiv er alltid og bestandig en vilfarelse hater its learning sier: Hvorfor det? Jeg har den på min maskin og jeg er stolt over at jeg som fremtidig proletar skal vise arbeidernes sanne jeg! Vi arbeidere har like stor rett til å publisere våre meninger offentlig som dere fascister! Apell til motiv er alltid og bestandig en vilfarelse hater its learning sier: Men nå skal jeg sende det inn til en fri og rettskaffen person! Adjø Knudsen Lenke til kommentar
Løve Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Hva har det der med noe å gjøre? Endret 1. mai 2007 av Løve Lenke til kommentar
karamasov Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Kan jeg få spørre om alderen din, saluttknall? Lenke til kommentar
Løve Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Skulle stå noe. Har endret det nå. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Er det du som har skrevet det selv? EDIT: Ikke at jeg synes det var noe spesielt bra skrevet, altså. Var jo vanskelig å lese, ettersom det knapt er brukt avsnitt. Noen skrivefeil var også kommet inn. Bare lurer, egentlig. Endret 1. mai 2007 av xerminx Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Fliir. "Vi arbeidene proletarer". Fremmedordbok er gøy? :!: Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Kan jeg få spørre om alderen din, saluttknall? 8514773[/snapback] Han er tretten etter hva jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
karamasov Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Du bruker kjempemange fremmedord for å få ting til å høres flotte ut, men du bruker omtrent hvert eneste ett i en total feil sammenheng. Begynn med et enklere språk, og la vokabularet utvikle seg selv. Ikke sitt med fremmedordboka under nesa mens du skriver poster om ting du kanskje ikke har full dekning til å snakke om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå