Goscinny Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Hei! Skal ha meg et nytt skjermkort. Her er det det skal stå i: AMD Athlon 64 X2 4600+ DDR400 1024 MB Asus A8N-SLI SE Jeg er klar over Xneon sin tråd. Den er nesten helt lik, men kommer på litt over mitt budsjett. Har allerede presset budsjettet litt, og det skal ikke koste mer enn 1200 i postkassa hjemme hos meg, og skal være kjøpt fra en nettbutikk med gode referanser med tanke på problemfri returrett og reklamasjonsrett. Dersom de har et interessant kort på PSdata, kan jeg få hentet det for butikkprisen. Håper det er noen som kan hjelpe meg her. Har ikke så mye peiling ENDRET: Bør jeg ha DX10? ENDRET II: Det er PCI-E for de som ikke gidder å se på skjermkortlinken ENDRET III: Greit om kortet har støtte for SLI slik at jeg om nødvendig kan sette inn ett senere. Tviler litt på at jeg gjør det, dog. Ikke kjempeviktig. Goscinny Endret 1. mai 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Ca. mest for pengene akkurat nå.. https://prisguiden.no/product.php?productId=54928 Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Antar den ikke har støtte for DX10. Hvor viktig er det, egentlig? Det kortet kan vel ikke ha SLI heller? Ikke veldig farlig, da. Goscinny Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det kortet har ikke DX10 nei. Det kan ikke ha SLI men Crossfire, som er ATI's svar på SLI. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Ja, det har jeg og fått med meg. Hva er egentlig best? Crossfire var der vel en stund før SLI kom? Syns liksom det er mest blest rundt SLI ... Goscinny Endret 1. mai 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Hvorfor er prisen på kortet hos de to billigste nettbutikkene hundre kroner dyrere enn det som står på prisguiden? Hos PCutstyr er prisen mer korrekt, bare en krone ifra. Ingen andre anbefalinger av kort? Hvis ikke går jeg nok for Jarmos forslag ... Goscinny Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Til den prisen er det ikke noe bedre enn X1950 Pro. GeForce 8600GT er det eneste i prisklassen som har DX10, men er ikke i nærheten av like kjapt som ATI-kortet. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Okai, da bestiller jeg straks. Takk, kanskje særlig til Jarmo og Smirnoff. Skal bare høre om peiper har noe fornuftig å si først; han brukte så lang tid ... ENDRET: Han skulle visst ikke si noe likevel. Da bestiller jeg Goscinny Endret 1. mai 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Svar fort: Hva er forskjellen på vanlig og lite-versjonen? Prisen er lik ... Goscinny Lenke til kommentar
peiper Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Ja, det har jeg og fått med meg. Hva er egentlig best? Crossfire var der vel en stund før SLI kom? Syns liksom det er mest blest rundt SLI ... Goscinny 8511424[/snapback] SLI får du kun med nvidia. Beste nvidiakort til under 1200 ferdig hjem er 7600GT. (Ca 1050,-) Dette er et kort som yter ca 75% av et X1950pro kort. Du kan sette det i SLI. Men hvis vi ser på ytelsesøkningen for SLI, er det langt fra sikkert at du når igjen et singel X1950pro. Crossfire har samme egenskaper som SLI, og jeg kan ikke peke ut at det ene er bedre enn det andre. Du kan uansett ikke kjøre crossfire på ditt HK. (korriger meg hvis jeg tar helt feil nå) 7600GT SLI test kan du se HER se på de spillene og oppløsningene som gjelder for deg. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Okai, takk for svar, peiper, men kan du si meg forskjellen på de to utgavene PSutstyr.no har til lik pris? Den ene er merket "lite". Goscinny Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Ja, det har jeg og fått med meg. Hva er egentlig best? Crossfire var der vel en stund før SLI kom? Syns liksom det er mest blest rundt SLI ... Goscinny 8511424[/snapback] SLI kom først etter det jeg vet, men har sett en god del tester, og alle viser at faktisk Crossfire gir mest ytelsesøkning av et mot to kort. Snakker ikke om så veldig mye, men var et par prosent. Du kan jo vente til mainstream kortene til Nvidia blir litt lettere å få tak i (hvis de ikke er det allerede, følger ikke så veldig mye med på akkurat det). Er vel et av de som koster rundt tusenlappen. Hvis ikke, burde det være et Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Okai, takk for svar, peiper, men kan du si meg forskjellen på de to utgavene PSutstyr.no har til lik pris? Den ene er merket "lite". Goscinny 8515759[/snapback] Med lite-utgaven får du visstnok bare kabler og CD med nødvendig programvare (drivere++). Var iallefall slik på mitt X1950 Pro AGP. SLI kom før Crossfire. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Kort bestilt, takk for oppmerksomheten! Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå