Gå til innhold

Jobbsøknad, lang og omfattende eller kort og grei

Anbefalte innlegg

Hvordan skriver dere jobbsøknadene deres?

Jeg er akkurat ferdig med en bachelorgrad i informatikk og søker en del jobber nå.

Lager dere lange og omfattende søknader der dere legger ut i det vide og brede om hvorfor akkurat du bør få jobben etc, eller lager dere en kort og grei søknad og lar CV prate for deg?

Tips til jobbsøknader mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skriver korte og preise søknader, og et par ord om hvorfor jeg søker akkurat der.

sendte en søknad til en arbeidsplass, skrev at jeg ikke søkte andre plasser ,for dette var den plassen jeg ville jobbe. fikk jobben på dagen, med over 50 andre søkere.

et par av de andre søkerne hadde til og med bare skrevet en søknad og forandret navnene til arbeidsgiverne. men tabba seg ut da det sto et annet navn i den ene søknaden til plassen der jeg nå jobber. DA er du bare ute etter en jobb, og ikke JOBBEN. :):):):)

den peronen sleit visst med å få jobb.

dette fungerte for meg og mitt yrke, er andre yrker som fokuserer mer på kompetanse en det personlige...

finn i allefall ut så mye som mulig om der du søker, det er det beste tipset jeg kan gi deg........

LYKKE TIL!!! :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Eg skriver søknaden på en slik måte at det vekker arbeidsgiver interesse til å prate med meg, slik at eg kan fylle ut innholdet mer i et personlig møte/intervju. Med andre ord mener eg søknaden bør gi nok informasjon til at arbeidsgiver anser deg som kandidat til jobben men såpass kort at de vil prate med deg for å vite mer.

CV varierer jo litt, men den bør ikke være på lengre en ei side. Så har du såpass mye skolegang, erfaring og sertifiseringer så bør en plukke ut det mest relevante og sørge for at det passer til ei A4 side.

Og så langt har det fungert såpass bra at eg har fått jobbtilbud/mulighet på alle innsendte søknader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...