Sinten Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hei Fann ikkje noko godt underforum under motor så eg poster det like godt her. Eg har ei Partner 500 sag som nekter å gå. Eg får den til å starte, men den døyr ut etter eit sekund eller to. Er rimelig sikker på at dette har med forgassarinnstillingane å gjere. Eg har ikkje bruksannvisning til denne saga så eg må berre prøve meg fram. Er vel vanlig at blandingsskruene skal vere 1 til 1,25 omdreiningar frå fult innskrudd, men likevel er det ein del feilmargin når eg "skrur i blindet". Er det nokon som har grunninnstillingane til denne saga, eller ein god framgangsmåte for å finne dei? Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 ikke for å være frekk, men har du prøvd å google det? Dessuten så kan disse "motor" folkene veldig mye med benisn-motorer, så du kunne jo fortsatt ha prøvd inne på "bil og motor" delen av forumet. Ha en fin dag! Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jada, dette har nok noe med forgasserinstillingene å gjøre. På sagene på skolen er det tre hull, H, L og T. T står for tomgang. Regner med at saga går bra öm du gir full gass med en gang du starter den også, men at dør ut når du slepper gassen. Uansett, om saga går normalt på full gass så skal det stilles på T-skrua. Hvilken vei vet jeg ikke, men det ideelle punktet er der saga går greit uten at kjedet går rundt. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Prøv å la den gå litt på litt mye gass, så den blir varm.. Ellers kan du begynne å stille fra bunn av. Mener å huske der den går høyest på tomgang er mest riktig ang.luft Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Først skjønte jeg ingenting, fordi når jeg søker på Partner 500 på google-bilder, får jeg opp en Kalkulator. hihi Lenke til kommentar
Sinten Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Fekk tips om denne sida her på eit anna forum. Der står det korlies eg skal gå fram for å stille forgassaren. Sidan den døyr ut ganske med ein gong, og at den soter noko heilt forferdeleg så kan jo det tyde på for feit blanding på lavt turtall (L skruen). Takk for svar så langt, så får eg sjå om det ordner seg. Må kanskje ta ein forgasserrens først. Er det noko eg må passe på her, eller er det berre å skru opp, rense og sette saman igjen? Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Tror ikke det skal være noe problem å rense forgasseren. Husk å blåse rein luftfilter da ;O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå