Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hva er power filter?


Anbefalte innlegg

men kan noen fortelle meg hva som er vitsen med og va er en dubbel forgasser, på foreksempel en 125 :hmm:

8537490[/snapback]

 

 

Det betyr vell dobbel forgasser ( bokstavelig talt ) 2 i 1 forgasser, og vist du har funnet dette på en 125 så vil jeg gjerne at du viser meg det :D

 

Vitsen med dette er at det gir mere "gass" in enn en vanlig forgasser, hva er vitsen med dobbelturbo? den gir mere luft in seff, er logisk dette gutten min <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Powerfilter er noe drit synes jeg, er faen ikke mye effekt å få ut av det.

Og det tar til seg dritt og vann.. :p

Blir fetere lyd ja, og den får mer luft, men modd det orginale filteret om du sårt trenger mer luft, ofte trenger du ikke mer enn det orginale kan gi :p

Lenke til kommentar

Satt power-filter på min forrige Yamaha DT50R (DT80-motor med fullt trimsett). Med power-filter fikk den rett og slett ikke nok luft. Og etter en bitteliten tur på støvete veier ble det enda værre. Og regnvær skal jeg ikke begynne å snakke om en gang. :p

 

Men UNI-filter derimot er MYE bedre! Dette er av samme materialet som de bruker på crossere, er mykere og lettere å plassere enn power-filtre, tåler vann(!), er tykkere og filtrerer MYE bedre enn power-filtre, tetter seg på langt nær så fort og gir MASSE luft! Ulempene er, som med power-filter, at det bråker mere.

161-Uni-filter_med.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

eg har ein derbi senda/drd er vertfall SDR ramme ;) har mye trim og skal velge annet luft filter enn orginale.. men eg tenkte å bygge eit under sete slik som på Cross/MX nokon som har erfaring med dette?

Har gjort det på en '94 Yamaha DTR. Fungerte helt knall. Fjerna oljedunken og brukte en slags støvsugerslange fra forgasser og inn under salen. Festa også noen biter av gummimatte slik at det ikke spruta fra dekket og inn.

Lenke til kommentar

Lyden ble litt dempa siden det satt under salen og bak dekslene men det ble definitivt mere lyd enn med originalfilteret. Lyden ble ganske lik crosserlyd. Dog hadde jeg ganske stort trimsett (93ccm) og ikke et sånnt fislete skrikesett. :p

tør jeg spør om komplett oppsett?:p

 

fant dere ingen eldre tråd å dra opp?

Lenke til kommentar

Lyden ble litt dempa siden det satt under salen og bak dekslene men det ble definitivt mere lyd enn med originalfilteret. Lyden ble ganske lik crosserlyd. Dog hadde jeg ganske stort trimsett (93ccm) og ikke et sånnt fislete skrikesett. :p

tør jeg spør om komplett oppsett?:p

 

fant dere ingen eldre tråd å dra opp?

Mitt oppsett? Yamaha DT50R, DT80 motor, Malossi 93ccm sylinder, Malossi høykomp-topp, Giannelli eller Proma effektanlegg (husker ikke helt), 24mm mikuniforgasser (165-dyse), schwært Uni-foam-filter, høyeffektcoil og gull-palladium-tennplugg. Tror jeg hadde ca. 38/14-dreving.

Lenke til kommentar

ja du har bytta motor ja, da er jeg med :) er bare så lei av dem så skryter på seg trim her som ikke finnes :p

 

lite tips, ville satsa på litt større forgasser. får å få det optimalt. hadde en formel for det her, men mistet den nå. husker værtfall 28mm var anbefalt på ca 80ccm. så hadde nokk ikke hatt vondt av 28-30mm pwk om du har plass i ramma. men fin forgasser den mikunien ellers da om det er en TM.

Lenke til kommentar

Er ikke bestandig motoren liker powerfilter så godt, har en venn som ødela bilmotoren sin når han brukte et sånt, pga. at motoren ikke fikk nok motstand. Tenk og rådfør dere med folk som vet hva dem gjør først.

 

Mopeder derimot har bestandig godt av et powerfilter. ;)

Når skal 4taktsmotorer ha motstand??????????????????

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...