thehook2 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Har planer om å kjøpe meg kabinettet Lian Li PC-V2100B PlusII. Er en av de beste kabinettet på markedet etter det jeg har forstått, og muligens dyreste. I den forbindelse lurer jeg på om det er noen som har noen erfaringer med dette kabinettet. - Antall vifter, hørt er 6 12cm, men ingen konkret, enda. - Kjøling - Støy ved maks vifter (med viftestyring) - Andre erfaringer Lurer også på om det er noen som vet om tester av dette kabinettet. Eneste jeg har funnet er denne. Lenke til kommentar
Horge Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Har hatt dette kabinettet i snart to år, selv om min versjon da bare har én pluss i navnet. Opp gjennom årene har jeg hatt mange kabinetter mellom hendene, men kan utvilsomt si at dette er i en klasse for seg. Byggekvaliteten er uovertruffen, og det er en fryd å jobbe med. Kort fortalt gjennomført i alle detaljer. Du har sikkert registrert at dette ikke er en bling-bling-boks, tvert i mot er det et diskret luksuskabinett som bare oser raffinement og eleganse. Sant nok har jeg satt inn noe så hårete som to katodelys (en oppe og en nede), men disse er helt hvite og settes kun på for å gi lys når jeg må inn i maskinen mens den er i gang. Hva gjelder utvendig styling har jeg strukket meg til et termometer av original type: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=TR3B&mcat=40s230. Men, det er en ting du må merke deg, og det er at hovedkortet står på hodet i forhold til vanlige kabinett. I utgangspunktet oppleves dette bare som litt eksotisk, men det er et stort problem for hovedkort med heatpipe. Har hatt flere hovedkort i dette kabinettet, og begge de med heatpipe (Asus A8N-SLI Premium og EVGA nForce 680i SLI) har slitt med at heatpipen nesten krever å stå oppreist. Med EVGA går dette greit, ettersom den har vifte på heatpipe-kjøleribben, men ikke sats på noe voldsom overklokking i denne konfigurasjonen. Hva gjelder vifter, så er det mer enn nok plasser for slikt, men det er viktig at du sjekker luftstrømmen. Selv har jeg endret litt på ting her, for ventilasjonskanalen for cpu suger luft inn(!) som default, hvilket gjør at gjennomstrømningen blir laber. Såfremt du greier å løse luftingen, er det mye rom som gir komponentene et luftig armslag. Kabinettet er ellers godt lydisolert, og med viftestyring blir det ganske stille. Diskene høres dog ganske godt, i hvert fall mine to raptorer. Det er plass til mange disker, men av hensyn til varme og støy har jeg har nøyd meg med disse to, for jeg har uansett filservere som tar seg av lagring. Høres for øvrig latterlig ut, men boksen mangler knapp for reset. Det har jeg løst ved å sette på en drevramme med vifte og brytere: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=EX23bBS&mcat=c327. Den gir både luft inn i øvre halvdel, samtidig som jeg bruker en av knappene som reset. Dette er forresten konfigurasjonen jeg har stående i den per i dag: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=17508. Edit: leif. Endret 1. mai 2007 av Horge Lenke til kommentar
thehook2 Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Var omtrent den oppfattningen jeg har fått også, av bilder vel og merke. Kjipt med reset knappen da, da den kan være hendig fra tid til tid. Får studere mulighetene litt nærmere så får se hva det blir til. Skal uansett ikke oppgradere før til sommeren. Takker så mye for inspillet Ble klokere av det Edit: Har tenkt å sette på tredjeparts prosessorkjøler der en av de er Zalman CNPS9700LED. Er jo en kabinettvifte over plassen der den skal sitte. Lurer på om vet om det er plass til den uten å ta ut kabinettviften da den er 14 cm høy? Endret 1. mai 2007 av thehook2 Lenke til kommentar
Horge Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Kjipt med reset knappen da, da den kan være hendig fra tid til tid. Ja, det er helt tragikomisk. Men drevramme med knapper fungerer som sagt helt greit, og det er ikke noe problem visuelt – i hvert fall ikke så lenge du holder deg til originalen fra lian li. Du bør for øvrig uansett ha en vifte i front oppe, slik at du får luft inn i øvre halvdel – alternativt ut dersom du velger å snu luftstrømmen (ventilasjonskanalen over cpu suger som sagt luft inn bakfra). Har tenkt å sette på tredjeparts prosessorkjøler der en av de er Zalman CNPS9700LED. Er jo en kabinettvifte over plassen der den skal sitte. Lurer på om vet om det er plass til den uten å ta ut kabinettviften da den er 14 cm høy? Ser ut som den nye modellen har noen små modifikasjoner akkurat på lufting rundt ekspansjonskort og cpu, så der er jeg ikke sikker. Hør evt med Microplex. Lenke til kommentar
thehook2 Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Hva gjelder vifter, så er det mer enn nok plasser for slikt, men det er viktig at du sjekker luftstrømmen. Selv har jeg endret litt på ting her, for ventilasjonskanalen for cpu suger luft inn(!) som default, hvilket gjør at gjennomstrømningen blir laber. Såfremt du greier å løse luftingen, er det mye rom som gir komponentene et luftig armslag. 8510210[/snapback] Har sett at det ikke er noe spesielt med viftehull forran på pc'en, så lurer på hvordan det er med å dra inn luft foran da? Får harddiskene tilstrekkelig kjøling etter det du har erfart? Har tenk å plassere en ekstra drivramme foran som anbefalte. Lian Li pc-a10 har jo luftehull på siden av dekselet så får luft derfra. Men ut ifra det jeg kan se så har ikke v2100 det!? Lenke til kommentar
Horge Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Må gi deg rett i at det er skralt med luftehull i front på v2100, det er sågar gummilist langs døren for å isolere støy. Under i front er det hull, så her er det fri flyt, merk dog at dette også gjelder støv. For mitt vedkommende er diskene således greit avkjølt; men husk at mitt oppsett er to raptorer i raid, og selv om 10’ RPM genererer mye varme, så står de ganske ensomt i nedre halvdel. Det er en 120mm nede i front (som altså forsyner seg av luft og støv fra de tidligere omtalte hull), og PSU blåser ut nede bak, så i nedre halvdel er luftingen mer enn tilstrekkelig for mitt oppsett. Selv om du har tenkt å fylle opp med maks antall disker, så tror jeg nok faktisk at luftingen for dem er adekvat. Jeg hadde blitt mer bekymret for at PSU i så fall hadde fått en veldig varm bris, for husk at innsuget til PSU er luften som nettopp har passert diskene. Min erfaring tilsier altså at du heller skal bekymre deg for øvre halvdel – dersom du i det hele tatt tør å driste deg til et kabinett hvor hovedkortet er montert opp-ned. Med Asus A8N-SLI Premium måtte jeg ha hele kabinettet på hodet om sommeren. Hva gjelder drevrammen, så har jeg altså ingen disker i denne. Dette ville generert mer varme oppe, hvilket bør unngåes. For meg er derfor drevrammen kun for knapper og vifte. Luftinntak foran denne viften er mildt sagt begrenset, men den greier i det minste å flytte luftstrømmen i riktig retning – men dette fordrer som nevnt også at man har løst retningen på vifter øvre halvdels bakkant. Mitt kabinett har ingen luftinntak i sidedørene, men dette ser det jo ut som den nye versjonen har. På den annen side er det ikke noen enorm forskjell, for jeg har nesten tilsvarende vifte som blåser luft ned over utbyggingskortene, men hos meg er det meningen at denne skal hente luft bakfra (gjennom perforeringen du ser øverst til venstre på baksiden av kabinettet). At dette forkludrer luftstrømmen i øvre halvdel tror jeg allerede jeg har nevnt… Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå