Iril Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg har altså klart det kunststykke å bli syk, når det så klart passer minst. Jeg har 38,8 i feber og kjempe vondt i halsen når jeg svelger.. Så spørsmålet er: Noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre får å bli frisk, helst fort? Mvh Iril Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 C vitaminer og huske og drikke masse vann. Har du vondt i halsen er det lurt å drikke masse vann og gjerne spise noe kaldt, som is foreksempel. Lykke til Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 "Klump i halsen", en klassiker. Bare slappe helt av. Putt et skjerf i halsen hvis du fryser, men det kan jo plutselig hende at du blir kjempesvett, så da må du balansere litt. Spis gjerne is (nevnt tidligere), eller lag deg kaffe/te/kako eller noe sånt. Lykke til! Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Snakk med lege, få utskrevet cosilan & antibiotika Lenke til kommentar
Iril Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Snakk med lege, få utskrevet cosilan & antibiotika 8511321[/snapback] Hehe.. cosilan smaker jævlig. Det er ikke så lenge siden jeg gikk på cosilan og antibiotika.. det er vel 2 mnd siden. Da hostet jeg som en galning, og fikk til slutt asmamedisin. Men jeg må vel til legen igjen hvis det ikke gir seg. Men gir det et par dager først.. Ellers har jeg spist is og masse c-vitaminer og varm drikke + strepsil.. Så hvis jeg ikke tar knekken på det så blir jeg sur hehe.. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hadde samme greiene for et par uker siden og det viste seg å være kyssesyken. Er visst en del som har det for tiden. Greit å få sjekket hvis du har følt deg litt slapp eller sliten i det siste. Lenke til kommentar
Iril Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Hadde samme greiene for et par uker siden og det viste seg å være kyssesyken. Er visst en del som har det for tiden. Greit å få sjekket hvis du har følt deg litt slapp eller sliten i det siste. 8512131[/snapback] Jeg har tenkt tanken. Jeg driver å kjører en russebil for tiden og hun ene på den har kyssesyken, så lurer på om jeg er smittet.. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Greit og få sjekket liksom. Jeg trente ganske tungt og drakk før jeg fant ut hva det var og kan jo fort være farlig. Måtte holde meg unna dama en stund også så greit å finne ut før man smitter noen:P Lenke til kommentar
Iril Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Ja det er sant.. Jeg får se om jeg er bedre i morgen og noen dager.. Men hvis jeg er like slapp så må jeg nok en tur til legen... Hadde vært kjipt å smitte typen og liksom.. Holder med at en av oss er syk.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hadde vært kjipt å smitte typen og liksom.. Det får du rett og slett ikke lov til. Sist gang gikk det bra, men tror nok ikke jeg har noe å stille opp med ovenfor kyssesyken... Spis litt nå, få i deg noe næring. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hadde noe a det samme.. Spis masse is og gele Kjempe deili for halsen og deg da God bedring! Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg har altså klart det kunststykke å bli syk, når det så klart passer minst. Jeg har 38,8 i feber og kjempe vondt i halsen når jeg svelger.. Så spørsmålet er: Noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre får å bli frisk, helst fort? Mvh Iril 8509894[/snapback] Det kan lønne seg å satse på forebygging sykdommer, og til det anbefaler jeg at du kjøper deg blåbærekstrakt-kapsler, og max-antioksidanter-kapsler, begge pakkene er fra pharma hvis jeg husker riktig. I tillegg til dette, og som de andre skriver, ta ekstra c-vitaminer, og hvis du vil ta multivitaminer er det også fornuftig. Omega 3-6-9 er heller ikke dumt for helsa. Å spise mye frukt, grønnsaker hver dag er uvurderlig. Når det gjelder tips til å bli frisk, ja jeg har et tips. Selv om sykdommer har vitenskapelige årsaker, så kommer sykdommer ofte av at man har lite overskudd i livet, og et svakt immunforsvar. Du må prøve å omgås positive mennesker, det kommer til å gjøre deg frisk. Det er viktigere enn hva de fleste tror. Destruktive mennesker må ikke få spillerom, ihvertfall ikke når man er syk. God bedring. Lenke til kommentar
Iril Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Da er jeg kvitt feberen Jeg er og mye bedre generelt.. Sitter bare igjen med halsen, så hvis det er noen andre som har noen kurer mot hals tar jeg gjerne i mot Eller takk for all hjelp, det har hjulpet meg mye Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvordan føler du deg nå? Bedre? Lenke til kommentar
Iril Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Hvordan føler du deg nå? Bedre? 8529879[/snapback] Akkurat nå føler jeg at mandlene mine er store som meloner! Jeg var hos legen i dag, jeg fikk faktisk ikke noe Men jeg gikk jo på antibiotika får en veldig liten stund siden så.. Men fikk hennvisning til øre, nese og hals spesialist.. Jeg vurderer å ta mandlene.. Jeg har ofte vondt i de, og nå orker jeg ikke mer.. Hadde jeg kunnet, hadde de gått av akkurat nå.. Men det hadde blitt litt grisete Edit: leif. Endret 3. mai 2007 av Iril Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Jepp Jepp. Det er ikke greit det der. Har en slektning som tok mandlene. Endret 4. mai 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Hvis du på noen som helst måte føler deg dårlig kan du ta deg en steike god dose med Ibux og Paracet samtidig (ikke overdriv for mye da). Greit å være litt døsig og sove sykdommen vekk, hvertfall hvis man bare er forkjøla. Endret 5. mai 2007 av fredrikg-ohoi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå