Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Syk - Feber og vondt i halsen

Iril

Anbefalte innlegg

Jeg har altså klart det kunststykke å bli syk, når det så klart passer minst.

Jeg har 38,8 i feber og kjempe vondt i halsen når jeg svelger..

Så spørsmålet er: Noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre får å bli frisk, helst fort?

Mvh Iril

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snakk med lege, få utskrevet cosilan & antibiotika

8511321[/snapback]

Hehe.. cosilan smaker jævlig. Det er ikke så lenge siden jeg gikk på cosilan og antibiotika.. det er vel 2 mnd siden. Da hostet jeg som en galning, og fikk til slutt asmamedisin.

Men jeg må vel til legen igjen hvis det ikke gir seg. Men gir det et par dager først..

Ellers har jeg spist is og masse c-vitaminer og varm drikke + strepsil.. Så hvis jeg ikke tar knekken på det så blir jeg sur :p hehe..

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Hadde samme greiene for et par uker siden og det viste seg å være kyssesyken. Er visst en del som har det for tiden. Greit å få sjekket hvis du har følt deg litt slapp eller sliten i det siste.

8512131[/snapback]

Jeg har tenkt tanken. Jeg driver å kjører en russebil for tiden og hun ene på den har kyssesyken, så lurer på om jeg er smittet.. :(

Lenke til kommentar

Ja det er sant.. Jeg får se om jeg er bedre i morgen og noen dager.. Men hvis jeg er like slapp så må jeg nok en tur til legen...

Hadde vært kjipt å smitte typen og liksom.. Holder med at en av oss er syk..

Lenke til kommentar
Jeg har altså klart det kunststykke å bli syk, når det så klart passer minst.

Jeg har 38,8 i feber og kjempe vondt i halsen når jeg svelger..

Så spørsmålet er: Noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre får å bli frisk, helst fort?

Mvh Iril

8509894[/snapback]

Det kan lønne seg å satse på forebygging sykdommer, og til det anbefaler jeg at du kjøper deg blåbærekstrakt-kapsler, og max-antioksidanter-kapsler, begge pakkene er fra pharma hvis jeg husker riktig. I tillegg til dette, og som de andre skriver, ta ekstra c-vitaminer, og hvis du vil ta multivitaminer er det også fornuftig.

Omega 3-6-9 er heller ikke dumt for helsa. Å spise mye frukt, grønnsaker hver dag er uvurderlig.

Når det gjelder tips til å bli frisk, ja jeg har et tips. Selv om sykdommer har vitenskapelige årsaker, så kommer sykdommer ofte av at man har lite overskudd i livet, og et svakt immunforsvar. Du må prøve å omgås positive mennesker, det kommer til å gjøre deg frisk. Det er viktigere enn hva de fleste tror. Destruktive mennesker må ikke få spillerom, ihvertfall ikke når man er syk. God bedring.

Lenke til kommentar

Da er jeg kvitt feberen :) Jeg er og mye bedre generelt..

Sitter bare igjen med halsen, så hvis det er noen andre som har noen kurer mot hals tar jeg gjerne i mot :)

Eller takk for all hjelp, det har hjulpet meg mye :)

Lenke til kommentar
Hvordan føler du deg nå? Bedre?

8529879[/snapback]

Akkurat nå føler jeg at mandlene mine er store som meloner! :(

Jeg var hos legen i dag, jeg fikk faktisk ikke noe :ohmy:

Men jeg gikk jo på antibiotika får en veldig liten stund siden så..

Men fikk hennvisning til øre, nese og hals spesialist.. Jeg vurderer å ta mandlene.. Jeg har ofte vondt i de, og nå orker jeg ikke mer..

Hadde jeg kunnet, hadde de gått av akkurat nå.. Men det hadde blitt litt grisete :p

Edit: leif.

Endret av Iril
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...