Gå til innhold

6680, merkelig HW(?) problem.. *LØST*


Anbefalte innlegg

Heisann!

Startet tidligere idag en tråd om min nokia 6680, som jeg kjøpte defekt.

Har nå fått den til å fungere delvis.

Da jeg kjøpte den trodde selger det var et software problem.. men det hjalp ikke å formatere den.

Den viste bare hvit skjerm hele tiden og nektet å skru seg av.

Men etter at jeg demonterte den helt og satte den sammen igjen så virket den nesten helt som den skulle.

 

Problemene nå er at når jeg strammer skruene til "tastaturet" så henger den seg opp på hvit skjerm, og om jeg strammer dem mens den står på så henger den segg opp og starter på nytt.

MEn det merkelige er at dette kun gjelder på venstre side på "tastaturet" dem 2 skruene som sitter over og under svar tast og meny tast.

Virker nesten som om det blir kortsluttning når disse starmmes..

Det samme skjer om jeg trykker litt hardt på den delen av "tastaturet".

Og om jeg ikke strammer disse så vil ikke kamera bak funke, for bryter'n til det sitter under den delen av "tastaturet".

Om jeg dytter litt på nederste kretskortet, som kamera bryter'n er festet på så slår kamera seg på og fungerer, og kutter når jeg slipper dette kortet, noe som er ganske normalt for da er ikke bryteren dyttet helt inn lengre.

 

Så, er det noen som har noen anelse om hva som er feil?

Kan det være "tastaturet"?

Rett og slett hovedkortet?

Dårlig lodding et sted?

 

Har brukt mobilen i flere timer idag uten større problemer, så det tyder jo på at det bare er en bagatell, eneste problemene jeg har hatt er at kamera bak ikke ville starte siden jeg ikke satte innat den siste skruen, og at mobilen starter på nytt i ny og ne.

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå funnet en løsning som ser ut til å funke.. har bytta ut den ene skruen med en ifra en laptop harddisk, denne er mye kortere, og passet derfor mellom hovedkortet og "tastatur" kortet.

Nå har jeg fått strammet alle skruene, og alt ser ut til å funke.

Har ikke testet den over lengre tid enda, så jeg er ikke helt sikker på om det funker helt som det skal.

Den ble ikke like "fin" som før, nå spriker den 1-2 mm på ene sida, pga at den skruen sitter i mellom kortene istedet for igjennom begge kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...