Steel87 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 En kamerat av meg kjøpte heve sett på biltema fordi felgene hans tok oppi hjulbuene når han hadde mye folk i bilen. men det jeg lurer på er, om dette er skadelig eller på noen annen måte ugunstig for bilen og fjærene? Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 En kamerat av meg kjøpte heve sett på biltema fordi felgene hans tok oppi hjulbuene når han hadde mye folk i bilen. men det jeg lurer på er, om dette er skadelig eller på noen annen måte ugunstig for bilen og fjærene? 8509314[/snapback] ikke så farlig nei... etter en stund risikerer du bare at fjerene knekker og bilen havner i grøfta eller en annen ugunstig plass. De klemmene gjør at fjeringene får helt unormal fordeling, slik at den får svake punkt som etterhvert kan knekke Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Du vil dessuten få helt andre fjæringsegenskaper enn det fjæra er beregnet på, så NEI, dette skal du ikke montere... Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Kjøp senkesett og hevesett med litt klasse, ikke gå på billig trash fra Kina.. Endret 26. mai 2007 av Sigggen Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Det er en grunn til at disse greiene der koster 30 kroner, mens et sett med senkefjærer koster rundt 1000 og oppover.. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg mener det er utrykt å kjøre i trafikken med slike billige løsninger fra biltema.. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg mener det er utrykt å kjøre i trafikken med slike billige løsninger fra biltema.. 8721446[/snapback] Ikke er det lovlig heller. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det er en grunn til at disse greiene der koster 30 kroner, mens et sett med senkefjærer koster rundt 1000 og oppover.. 8721279[/snapback] En vinkelkutter derimot kan man få låne gratis Lenke til kommentar
cola boy Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Det er ivertfall tryggere med kappa fjærer enn den biltema driten. Men jeg ville ikke anbefalt kappa fjærer heller, få det lovelig så slipper du pes hvis du krasjer. Endret 12. juni 2007 av cola boy Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Kan ikke helt skjønne hvorfor kappa fjærer skal være så farlig. I Sverige er det lov, og har ikke sett noe om at det har økt ulykkene eller noen ting. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Det er vel flere ting som spiller inn på kappa fjærer, blant annet om dem har samme tykkelse, eller om det er forskjellig i endene blant annet.. Angående sverigestatistikk, har jeg verken sett noe for eller imot, så om noen har tall å komme med, så hadde jo det vært litt greit.. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hvis man kapper fjærene vil man også svekke dem, dessuten så er det ikke bra med fjærer som er kortere enn orginalt med orginale dempere, dessuten får man kjøpt 4 senkefjærer til rundt tusenlappen, man bør ikke senke mer enn 20-30 mm uten å skifte til senke dempere. Det beste er å kjøpe komplett senkesett med dempere å fjærer, da får man som regel med TUV papirer også, priser på disse ligger på 5000,- til 10 000,- for standard senkesett, litt avhengig av bil, skal man ha Coilovers må man opp i 10 000,- ++ for å få noe bra. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Det er jo en grunn til at det er ulovelig med kappa senkefjerer.. Man setter sitt eget og andre liv i fare.. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Ganske sjarmerende med biler på eu-kontroll hvor bak fjærene detter ut når man løfter den i bukk. Har sett det før langs veien en bil som hadde mista bakfjærene pga en fartsdump... ikke helt trygt og kappe fjærer nei! Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Ganske sjarmerende med biler på eu-kontroll hvor bak fjærene detter ut når man løfter den i bukk. Har sett det før langs veien en bil som hadde mista bakfjærene pga en fartsdump... ikke helt trygt og kappe fjærer nei! 8949759[/snapback] haha, så genialt Garrantert dagens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå