EkanTrike Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Etter å ha svidd istykker 4 stk dlinker og 1stk jensen er jeg rimeligt lei. Dem takler rett og slett ikke all trafikken, spesielt ikke ved har torrent bruk. Så jeg er på jakt etter en bra ruter. Jeg bryr meg midt bak om den har trådløs eller ikke da jeg enda sverger til kabel, som det mest stabile. Takker på forhånd for alle forslagene som kommer inn. Lenke til kommentar
kense Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) dir-655 viss du som du sa kjører mye trafikk gjennom så det svir på de du har hatt. denne skal det ikke bli mye sviing av. kjører 250KB p2p stabilt opp og ned med denne uten at det er problem med å surfe etc..i tillegg. Slipper all trafikken glatt og elegant igjennom. rene autostrasa. Billigrutere tar vel en 50-150KB og da som oftest ikke helt stabilt mange av dem. hadde dgl-4300 før og den knela en god del før dir-655. hengte seg faktisk opp. Endret 30. april 2007 av kense Lenke til kommentar
EkanTrike Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 dir-655 viss du som du sa kjører mye trafikk gjennom så det svir på de du har hatt.denne skal det ikke bli mye sviing av. kjører 250KB p2p stabilt opp og ned med denne uten at det er problem med å surfe etc..i tillegg. slipper all trafikken glatt og elegant igjennom. rene autostrasa. Billigrutere tar vel en 50-150KB ikke helt stabilt mange av dem. 8509355[/snapback] Er ikke bare hastigheten som er problemet. Største problemet er trafikken når en kjører torrent. Da kommer det "informasjon" fra mange mange parter på en og samme gang. Hender jo at det kommer inn fra flere hundre IPer på en og samme gang. Og det er da ting begynner og klikke fulstendigt.... Lenke til kommentar
kense Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Vel dir-655 er iallfall en av de beste soho ruterne til torrentz, sammen med noen linksys og netgear. har hørt noen sette opp små linux rutere av gamle pcer og små spesialdesignete pckort som man får kjøpt billig. disse skal visstnok muligens ta enda bedre torrenz da de kan ha veldig mye minne. det jeg måtte gjøre på dgl 4300 var å ikke kjøre flere torrents samtidig enn 7-8, ellers måtte den rebootes. man vil i alle rutere nå ett tak.. viss du er kravstor har jo hp en modell til 7000-10000 kr. cisco, 3com.... har en hel del. Men du må her som regel over 5000kr på disse da det er på funksjoner pro rutere skiller seg ut og ikke på ytelse.(tenker a si forhold til pris og) dir-655 kan gjerne ha bedre ytelse enn en pro ruter til 5000 spenn, men selvsagt mange færre funksjoner. Og muligens mindre stabilitet, gir iallfall ikke samme garanti. Kjøper du cisco,.... funker også alle klientkort og fry rt ikke noe trådløst krølll. Endret 1. mai 2007 av kense Lenke til kommentar
EkanTrike Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Vell den dir-655 virka jo ålreit.... ikke for dyr heller.... Så om dere mener denne burde gjøre susen så får jeg nesten legge inn en slik for bestilling... Lenke til kommentar
EkanTrike Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Hmm..... Ok sendte min far til og ta seg av handling av ruter, da han hadde tid i dag. Men han kom hjem med en Buffalo Airstation 125 Wireless, WHR-HP-G54 Lurer på hva dette er for noe? Noen som har noen formening? Aldri hørt om merke en gang, og det høres dritt ut. Har ikke pakka den ut enda, så jeg lurer på om denne er noe eller om jeg skal livere den tilbake igjen? Vil ikke tro den er noe bedre enn de D-linkene jeg har hatt vertfall.... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Tror kanskje den Buffalo-saken kan kjøre DD-WRT. Med DD-WRT kan du gjøre det meste, for å si det sånn. Hvis du ikke trenger den trådløse delen, anbefaler jeg at du får tak i en eldre maskin (alt over 300 Mhz med 256 MB RAM eller mer, 2 nettverkskort) funker fint, også kjører du Clarkconnect. Satt opp en slik her fordi ADSL-modemet fra Nextgentel restartet seg selv 2 ganger pr døgn bare fordi jeg la inn noen linjer med NAT. Etter at Clarkconnect-boksen kom opp, har jeg hatt 0 nedetid, og aldri noen problemer med nettet overhodet. Endret 2. mai 2007 av Ratleto Lenke til kommentar
EkanTrike Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Tror kanskje den Buffalo-saken kan kjøre DD-WRT. Med DD-WRT kan du gjøre det meste, for å si det sånn. Hvis du ikke trenger den trådløse delen, anbefaler jeg at du får tak i en eldre maskin (alt over 300 Mhz med 256 MB RAM eller mer, 2 nettverkskort) funker fint, også kjører du Clarkconnect. Satt opp en slik her fordi ADSL-modemet fra Nextgentel restartet seg selv 2 ganger pr døgn bare fordi jeg la inn noen linjer med NAT. Etter at Clarkconnect-boksen kom opp, har jeg hatt 0 nedetid, og aldri noen problemer med nettet overhodet. 8522468[/snapback] Vell, bestilte en dir-655 nå. takker for all info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå