PcT Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Trenger noen nye bøker har lest ihjel dem jeg har ^^ Hørt bra ting om litt eldre conan bøker, Dragonlance serien osv. Hva synes dere? Må være en bok som kan fortrylle meg og få meg interesert :o NB: Må være på engelsk, hater å lese norsk litteratur eller dårlige overskrifter fra bedritne oversettere :o Originalt engelsk > alt! Kjøper gjerne bøker fra amazon.co.uk osv så det er ikkenoe problem. Takker for tips! Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) A Song of Ice and Fire, George R. R. Martin. Serien teller syv bøker, hvorav fire er på markedet, i tillegg til to noveller hvis historie utspiller seg noen år før hovedverket. Det er usedvanlig "voksen" fantasy, med lite vekt på pew-pew-lazorballz. Endret 30. april 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 The Dark Tower (7 bøker) av Stephen King. Dette er skikkelig fantasy på sitt beste. Ikke akkurat drager og fangehull, men likevel fantasy. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Tales of the Malazan Book of the Fallen av Steven Erikson kan ogso anbefalast. Det skal verte ti bøker totalt trur eg. Seks har kome ut og nummer sju skal kome no i byrjinga av mai. Endret 2. mai 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hvis du vil ha en veldig vakker trilogi anbefaler jeg deg "The Farseer Trilogy" av Robin Hobb som består av "Assassin's Apprentice", "Royal Assassin" og "Assassin's Quest". Du kan jo også prøve deg på en spennende ny debut som heter "The Lies of Locke Lamora" av Scott Lynch som skal være utrolig artig har jeg hørt. Tror bok 2. av den serien har også kommet ut. Lenke til kommentar
Ilythiir Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg vil anbefale Wheel of Time-serien på det _sterkeste_. 11 bøker så langt. De er på engelsk, og de er fantastiske. Er du heldig har de ett eksemplar av førsteboken, Eye of the World i et bibliotek. Jeg anbefaler virkelig at du prøver. :-) Nå har jeg ikke lest Dragonlance, så jeg vet ikke hvordan den boka er, men Wheel of Time er den beste fantasyen jeg har lest. Faller den i smak, kan du kjøpe hele serien og prologen på play.com. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 En del forslag her ja. Min favoritt-serie er vel kanskje "Wheel of Time". Seriern "A Tale of the Malazan Book of the Fallen" vil jeg også anbefale. Ganske komplisert serie, men sinnsykt bra. "A Song of Ice and Fire" er også en ganske bra serie. De har jeg lest i det siste hvertfall, for tiden leser jeg Children of Húrin, som er å anbefale hvis du liker LoTR. Lenke til kommentar
Simen_M Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Anbefaler "Sword of shadows" triologien av J.V.Jones på det varmeste! Det er hittil bare de to første bøkene, "A cavern of black ice" og "A fortress of grey ice", som er kommet ut. Den siste boka kommer i september eller november. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Prince of Nothing - R. Scott Bakker (Ganske atypisk fabelprosaserie. Mer filosofi, færre drager. Anbefales på det varmeste) Gormenghast-trilogien (Titus Groan, Gormenghast, Titus Alone) - Mervyn Peake A Song of Ice and Fire - George R. R. Martin Conan (div. noveller og korte romaner) - Robert E. Howard Lenke til kommentar
PcT Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Kjøpte Children of Hurin her om dagen og en stor kolleksjon av Conan bøker av Robert. Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Memory, Sorrow and Thorn av Tad Williams, fantastisk klassisk fantasy Iain M. Banks skriver fantastisk Sci-Fi Malurt heter stjernen av Olaf Havenes (?) ligger på nett, vel verdt å lese. Hva gjelder Wheel Of Time ble det alt for mye politikk i bok 6 og utover, så den vil jeg ikke anbefale. Om trådstarter eller noen andre befinner seg i bergensområdet kan jeg sjekke om jeg har noen av bøkene, de er i såfall 'up for grabs'. Edit: Glemte jo å nevne Stephen Donaldson med 'The cronicles of Thomas Covenant the Unbeliever' Endret 6. mai 2007 av Ingebrigt Lenke til kommentar
Licht Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Du kan jo prøve Shadowmarch. Jeg kjøpte den første boken på en flyplass og hadde ingen forventninger i det hele tatt, men jeg hadde ikke lest lenge før jeg oppdaget at jeg virkelig likte den. Det er en trilogi, bok en og to er ute, originalspråket er engelsk. Endret 6. mai 2007 av Zealuu Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 The Black Jewels trilogien til Anne Bishop.... Beste fantasyen som finnes. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Har hørt at Bishop's bøker er ekstremt... mørke liksom. Dark Fantasy er vel sjangeren. Er veldig interessert selv. Kan du utdype litt mer hva serien er for noe? Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Vet ikke helt hva du er ute etter, men man kan vell kalle Anne Bishop sine bøker mye mer voksen fantasy. Det er sterkere kost enn barnebøkene til tolkien. Det er mørkt som fanden selv, hun legger ikke skjul på noe, og hun prøver ikke å gjøre det barnevennlig. Vil egentlig ikke si mer, trilogien koster 160 kroner på bokkilden, og regnes av meg, og alle jeg kjenner som har lest den som den beste fantasy trilogien som er der ute. Kjøp den og finn ut av det selv, kan nesten vedde på at du ikke kommer til å angre. Verdens beste fantasy trilogi for 160 kroner er rett og slett et røverkjøp. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...d=539966&rom=MP Endret 9. mai 2007 av Eyvindr Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 The Dark Tower (7 bøker) av Stephen King. Dette er skikkelig fantasy på sitt beste. Ikke akkurat drager og fangehull, men likevel fantasy. 8521383[/snapback] 100% enig. THe Dark Tower er en av de beste seriene du kan lese. Blanding mellom fantasy og western Elsker bøkene. Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Les lovlig og gratis fantasy på www.havnes.com! Lovlig, gratis og garantert god leseropplevelse! Start med Malurt heter stjernen og fortsett med den ikke fulgt like gode Landet med den kalde solen. Om du vil ha engelsk fantasy leser du the Last nightwarrior som du finner på samme side. Denne kan også leses på tysk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå