Ratleto Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Her er et par bilder jeg tok i fjor sommer. Var ikke så lenge etter at jeg fikk meg mitt første speilreflekskamera, og jeg holdt på en stund med forskjellig ISO og andre innstillinger for at det skulle bli så bra som mulig. Ante jo egentlig ikke hva jeg drev med på det tidspunktet. :!: I alle fall - jeg har flere versjoner. Et "vanlig", og en panoramaversjon (som jeg vet er en anelse skjev i horisonten) laget av 4 bilder, og satt sammen med Canons Photostich. Bildene er fiksa litt på, bl.a. editert vekk noen såvidt synlige kraftlinjer (dog ikke på panoramabildet, kom jeg på), og ordna litt på farger, kontrast osv. Kritikk? Kunne jeg gjort noe annerledes med fargene? Annet utsnitt, osv? Eller er bildene bra som de er? Endret 30. april 2007 av Ratleto Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det første var flott, fine fargar og fin stemning. Det andre biletet vart litt kjedelig, litt for mykje "tomrom" på ein måte. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Takker for kritikk. Da har jeg i alle fall fått bekreftet at det ikke bare er jeg som synes bildet er bra. Hehe. Det var et helt utrolig vær akkurat de dagene i fjor sommer. Dagen etter var vi ute i båt, og det var nesten HELT stille vann. Jeg har i alle fall aldri vært på at sjøen har vært så stille. Ang. panoramabildet, så ble det nok litt kjedelig ja. Jeg prøvde å fikse det litt lysere, men da kom skjøtene i bildene altfor godt frem. Og nå skal jeg lage et nytt emne med sportsbilder fra idag. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Det første var veldig bra, veldig fine farger og du fikk frem en fin stemning. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Ey, bilder fra Sunde Likte veldig godt det første, himmelen med skyer og fargene og alt var bare herlig Sjøen ble også ganske bra. Bilde nummer to ble kanskje litt for mye mørke og litt for mye annet. Litt for mye himmel og sider og slikt, men du skal ha for forsøket og for å ha tatt bilder fra Sunde ^^ Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Her er et par bilder jeg tok i fjor sommer. Var ikke så lenge etter at jeg fikk meg mitt første speilreflekskamera, og jeg holdt på en stund med forskjellig ISO og andre innstillinger for at det skulle bli så bra som mulig. Ante jo egentlig ikke hva jeg drev med på det tidspunktet. :!: I alle fall - jeg har flere versjoner. Et "vanlig", og en panoramaversjon (som jeg vet er en anelse skjev i horisonten) laget av 4 bilder, og satt sammen med Canons Photostich. Bildene er fiksa litt på, bl.a. editert vekk noen såvidt synlige kraftlinjer (dog ikke på panoramabildet, kom jeg på), og ordna litt på farger, kontrast osv. Kritikk? Kunne jeg gjort noe annerledes med fargene? Annet utsnitt, osv? Eller er bildene bra som de er? 8509121[/snapback] På det første så ville jeg kutta litt a himmelen slik at horisonten var ca en tredjedel fra toppen. Det andre blir litt for mørkt og for lite å se på. I tillegg var skjøtene i panorama-limingen litt for lett å se. Håkon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå