Gå til innhold

Thermaltake Silent Purepower 680W, meninger?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe brukt PC av en jeg kjenner. Jeg kan velge om jeg vil kjøpe med strømforsyning eller ikke. Strømforsyningen heter Thermaltake Silent Purepower 680W og har delte meninger på prisguiden.

Det virker som om det eneste negative med den er bråket. Noen som har erfaringer med bytting av vifter på den? Hjelper det?

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge denne siden trenger jeg cirka 550 W til PC-en min, altså gjør det ikke noe om PSU-en ikke leverer helt like mange watt som den skal.

Vil denne da holde, syar2003, til PC-en? Den har jo holdt ett og et kvart år ihvertfall.

Noen som har erfaringer med støyen og utbedringer her?

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Min modell klarte ikke belastningen da jeg koblet den til et Radeon X1950 Pro. 12V-railene ble ustabile og maskinen begynte å låse seg i spill oftere og oftere. Det er en heller skuffende greie til angiveligvis å være så kraftig. Virker på meg som den ikke helt klarer å levere så mye som den påstår. Bedre å være føre var og holde seg unna. Kjøp en annen PSU til maskinen istedet.

Lenke til kommentar

De gamle modellene kan levere 8+15+15A på 12V. De nyere skal klare 14+23+15A såvidt jeg husker. Men uansett, PurePower-serien er tydeligvis ikke bygd for hard belastning. Har hatt en PurePower (410W) før dette, og den ble kokvarm under belastning og så døde den plutselig en dag. Fikk en 460W i erstatning, men den sitter på hylla her uåpnet i eska si. Tror ikke jeg gidder å bruke den, med mindre i et nødtilfelle.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at den strømforsyningen ikke er helt topp. Dog får jeg den for et tillegg i kroner tre hundre i prisen, noe som ikke er så verst. Hadde jeg kjøpt ny, ville nok ikke valget falt på denne ... Trenger heldigvis (?) ikke svare ham før i morgen.

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Den er ikke helt ubrukelig selvfølgelig. Før jeg stappa X1950 Pro-kortet i kjørte jeg et GeForce 6800GT klokket til Ultra, en Pentium4 klokket til 3.5 GHz, 3 harddisker og en del annet tjafs. Da var den helt fin og stabil, aldri noen problemer. Men Radeon-kortet tok visst for mye på stakkaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...