Goscinny Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hei! Skal kjøpe brukt PC av en jeg kjenner. Jeg kan velge om jeg vil kjøpe med strømforsyning eller ikke. Strømforsyningen heter Thermaltake Silent Purepower 680W og har delte meninger på prisguiden. Det virker som om det eneste negative med den er bråket. Noen som har erfaringer med bytting av vifter på den? Hjelper det? Goscinny Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Ville ikke hatt TT purepower i det hele tatt (uansett watt rating). Toughpower serien dems er dog bedre. Andre produsenters PSUer med samme rating slår denne TT purepower lett i "AMP delivery" Endret 30. april 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Ifølge denne siden trenger jeg cirka 550 W til PC-en min, altså gjør det ikke noe om PSU-en ikke leverer helt like mange watt som den skal. Vil denne da holde, syar2003, til PC-en? Den har jo holdt ett og et kvart år ihvertfall. Noen som har erfaringer med støyen og utbedringer her? Goscinny Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Min modell klarte ikke belastningen da jeg koblet den til et Radeon X1950 Pro. 12V-railene ble ustabile og maskinen begynte å låse seg i spill oftere og oftere. Det er en heller skuffende greie til angiveligvis å være så kraftig. Virker på meg som den ikke helt klarer å levere så mye som den påstår. Bedre å være føre var og holde seg unna. Kjøp en annen PSU til maskinen istedet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Total watt på en PSU betyr null . Det du måp undersøke er hvor mye den leverer sustained på +12v i Ampere . Min anbefdaling er Corsair HX520 eller HX620 . De klarer høy sustained ampere + +12v amper load balancing + at de er støysvake . Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 De gamle modellene kan levere 8+15+15A på 12V. De nyere skal klare 14+23+15A såvidt jeg husker. Men uansett, PurePower-serien er tydeligvis ikke bygd for hard belastning. Har hatt en PurePower (410W) før dette, og den ble kokvarm under belastning og så døde den plutselig en dag. Fikk en 460W i erstatning, men den sitter på hylla her uåpnet i eska si. Tror ikke jeg gidder å bruke den, med mindre i et nødtilfelle. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Så for å kompletterere 'smirnoff' sine erfaringer . Better safe than sorry ,skaff deg : Corsair HX620 (kick ass PSU - og du vil ha glede av den i lang tid fremover ) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Har bygd ny maskin nå, og har valgt meg en Corsair 620W selv. Kosta flesk, men nå gidder jeg ikke dette PSU-tullet lenger. "Better safe than sorry" fucking A. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Jeg skjønner at den strømforsyningen ikke er helt topp. Dog får jeg den for et tillegg i kroner tre hundre i prisen, noe som ikke er så verst. Hadde jeg kjøpt ny, ville nok ikke valget falt på denne ... Trenger heldigvis (?) ikke svare ham før i morgen. Goscinny Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hvis du absolutt må velge Thermaløtake PSU i leveringen : Plukk/velg en TT toughpower serie PSU - 750W .- 850W eller lioknende. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Ja, men så enkelt er det ikke Jeg kjøper denne PC-en brukt av en privatperson - en bruker her på forumet. Jeg kan derfor ikke velge blant ulike TT-PSU-er. PSU-en jeg har blitt tilbudt er den som har stått i PC-en fra den var ny. Goscinny Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Den er ikke helt ubrukelig selvfølgelig. Før jeg stappa X1950 Pro-kortet i kjørte jeg et GeForce 6800GT klokket til Ultra, en Pentium4 klokket til 3.5 GHz, 3 harddisker og en del annet tjafs. Da var den helt fin og stabil, aldri noen problemer. Men Radeon-kortet tok visst for mye på stakkaren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå