Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mistet bestevenn kansje? :(

Gjest Gjest_Sara_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sara_*

Har et lite problem...

Når jeg startet på videregående (halvt år siden) så ble jeg venn med en kjempe fin gutt. Det som er fint er at han ikke er interessert i å bli kjæreste med meg, da kan jeg snakke med han om alt (også gutter) også kan vi dra på kino uten at vi får noen forpliktelser etterpå, dere skjønner hva jeg mener.

Dessuten er han flink på skolen og han hjelper meg ofte med spansk mot at jeg hjelper han med naturfag ;)

Dessuten er han søt og jeg skammer meg ikke av å gå med han for å si det sånn :)

Men nå i det siste har han sluttet å bry seg om meg... :(

Han snakker ikke med meg, han sender ingen meldinger, og han bryr seg ikke en dritt om hva jeg gjør på fritiden.

Selvfølgelig, sier jeg hei så sier han hei. Spør jeg hvordan det går så svarer han fint også går han videre.

Det skal sies at jeg "klår" kansje litt mye på forskjellige gutter.

Jeg har mange guttevenner og jeg gir alle en klem hver dag. Kansje det som er problemet, for jeg gir jo da klem til alle jeg møter omtrent :/

Han får jo klem han også da selvfølgelig (ikke nå da, han vil ikke ha:/)

Men, uansett. Jeg vil ha han tilbake som venn. Vi skal gå sammen i tre år til, jeg vil ikke at han skal ignorere meg resten av tiden.

Hva foreslår dere at jeg skal gjøre?

Karakterene mine går ned, humøret mitt går ned, og når jeg ser han på fest også ser jeg at han smiler og er glad så blir jeg så lei meg.

Kjenner det innerst i hjertet mitt... :(

(Vet ikke om dette er postet riktig, men vil ikke melde meg inn)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville vel bare spurt han hva galt du hadde gjort tenker jeg, skjønner situasjonen din, er som om noen tukler med hjertet ditt når man mister en venn o.l. Det er karnsje litt flaut og spurre han rett frem om dette da, men hvis det blir for ille så er sms din venn =) Lett å gjemme seg bak en mobil til tider.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_helge_*

Hei

Er du sikker på at han ikke vil ha deg som kjæreste da? for hvis han egentlig liker deg, men ikke har sagt at han gjør det, så er det ikke så rart at han trekker seg litt tilbake når han vet at du liker noen andre(?) Og heller prøver å finne ei annen...

Jeg er litt oppi det samme for øyeblikket jeg også synes jeg. Bortsett fra at det egentlig er litt motsatt. Jeg liker ei i klassa og nå for noen uker siden fikk hu vite det. Før hu fikk vite det snakket jeg ofte med hu på msn og jeg sendte sms'er til hu ganske ofte (både i timene på skolen, og i helgene. I løpet av en helg for litt siden sendte jeg 50 meldinger til hu, og jeg er ikke av den typen som vanligvis sender mange meldinger) Men etter at hu fikk vite at jeg liker hu, så har jeg nesten ikke snakket med hu. Det blir bare korte samtaler om hva vi skal i neste time og sånt...

Er kjipe greier det å ikke få snakket ordentlig med de man er glade i...samma om det er en/ei man gjerne vil ha som kjereste, eller en man bare vil være venn med...

Men jeg ville vel foreslå å snakke med han gutten om det at han trekker seg tilbake kanskje...ikke det at jeg har så veldig mye jeg skulle sagt der, for jeg tørr jo ikke å snakke med hu jeg liker om det heller...

Litte teit av meg å ta opp dette med hu i klassa mi i tråden din egentlig, men det tenkte jeg ikke på før etter at jeg hadde skrivd alt dette...Jeg går forresten første året på vidregående jeg også...

Lenke til kommentar
Hei

Er du sikker på at han ikke vil ha deg som kjæreste da? for hvis han egentlig liker deg, men ikke har sagt at han gjør det, så er det ikke så rart at han trekker seg litt tilbake når han vet at du liker noen andre(?) Og heller prøver å finne ei annen...

8509207[/snapback]

Det var det første jeg tenkte på når jeg las 1.post.

Uansett hva det måtte være, så må du rett og slett ta en prat med han. Fortell bare det du har fortalt oss...

Lenke til kommentar

dette var også noe som slo meg. som trådstarter sier så "klår" hun jo på andre gutter og dette er kanskje noe kompisen har tatt seg notis av.

lenge leve vennefellen. :wallbash:

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Sara_*

Han har sagt til meg at han er forelsket i venninnen min...

Men kansje det er noe han har sagt fordi han ikke ville ha meg til å tro at han var forelsket i meg. Vet ikke helt...

Får ta en prat med han ja, fortelle han hva jeg føler så kansje han sier hva det er som plager han.

Vil ihvertfall ikke miste han!

Har mistet mange kjærester uten at jeg har fått nevneverdig vondt av den grunn, men når en venn går da kjenner jeg det.

Utrolig at vi ha klart å bli så gode venner på et halvt år egentlig, føles ut som jeg har kjent han hele livet.

Men som sagt, jeg tror han er forelsket i venninnen min. De er ofte på kino, har tilogmed vært med engang som etterslep.

Han snakket ikke med meg da heller :(

Dessuten syns jeg ikke at et par klemmer er nok for å bli sur på meg eller? :ermm:

Vis han har vært forelsket i meg i et halvt år, hvorfor blir han først sur nå da?

Jeg har jo hatt en kjæreste som jeg nettopp slo opp med, han var jo god venn med meg både før og mens jeg var kjæreste med han (var bare sammen i 4 mnd)...

Vet ikke hva jeg skal føle eller si, syns det bare er trist. Tenker over det hver kveld når jeg ligger i senga. Er så vidt jeg får sove :cry:

Lenke til kommentar

Hvis han har gått rundt og vært forelsket i deg lenge, og du har fylt hodet hans med "jeg syns det er så bra vi er bare venner, så jeg slipper å tenke på at du er forelska i meg", har du kjørt deg godt inn i et hjørne. Han tør ikke si at han vil ha deg, og du har støtt ham fra deg ved å si at det aldri blir noe fordi dere er så gode venner.

Han har gått i den klassiske vennefella. Derfor trekker han seg bort, for å kanskje glemme forelskelsen. Derfor funker det nesten aldri med gutte/jente bestevenner.

Jeg tror du har såret ham, men han vil ikke si det.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Sara_*
Hvis han har gått rundt og vært forelsket i deg lenge, og du har fylt hodet hans med "jeg syns det er så bra vi er bare venner, så jeg slipper å tenke på at du er forelska i meg", har du kjørt deg godt inn i et hjørne. Han tør ikke si at han vil ha deg, og du har støtt ham fra deg ved å si at det aldri blir noe fordi dere er så gode venner.

Han har gått i den klassiske vennefella. Derfor trekker han seg bort, for å kanskje glemme forelskelsen. Derfor funker det nesten aldri med gutte/jente bestevenner.

Jeg tror du har såret ham, men han vil ikke si det.

8513212[/snapback]

Det du sier høres ganske fornuftig ut.

Kan hende det er det som ha skjedd, har sagt ganske mange ganger at jeg syns det er koslig at vi er venner. Men har aldri ment å såre han...

Hva foreslår dere at jeg gjør vis det faktisk er tilfelle at jeg har såret han?

Kan jo liksom ikke gå å si unnskyld når jeg ikke vet helt 100% hva jeg har gjort :ermm:

Vis han vil ha meg som kjæreste, hva skal jeg si?

Vet ikke helt hvordan jeg skal takle det, vil ha han som bestevenn ikke kjæreste.

Men vil jeg da miste han fordi han var forelsket i meg? :(

Lenke til kommentar

Det er ikke stygt ment, men jeg må si jeg er glad jeg ikke er deg akkurat nå. :ermm:

DEt er vel bare en ting å gjøre, ta en prat med han og vær 100% ærlig og fortell han hva du har fortalt oss. Hvem vet, kanskje situasjonen ikke er så ille som det ser ut til. :) Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Sara_*

Takk, kommer til å snakke med han etter skolen i morgen tror jeg...

Kansje jeg får han med på pizza eller kino eller noe. (Vis han vil da. Han finner sikkert på noe så han slipper)

Men da skal jeg si rett ut: "hvorfor vil du ikke være sammen med meg?"

Han må jo svare da...

Så får vi se hvordan det går, satser på at det går bra. Ellers vet jeg ikke hva jeg gjør... :ermm:

Men takk, dere har alle vært til mye hjelp :)

Lenke til kommentar

Det er få gutter som bare vil være venner med en atraktiv jente.

Om ei jente je hadde vært venn med, hadde latt som om jeg var jente, siden jeg ikke framsto som interessert, og hun hadde fortalt meg om alle hun hadde rotet med og slikt, hadde jeg slitt med meg selv.

Enten så er man meget sær, og klarer å være venn med ei jente, homo, eller opptatt.

Alle jentevennene mine som har hatt utseende har vært min forelskelse i perioder, men når man finner ut at det ikke er mulighet, har jeg droppa dem som venn, så jeg slipper å høre om henne stunder meg andre gutter.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Takk, kommer til å snakke med han etter skolen i morgen tror jeg...

Kansje jeg får han med på pizza eller kino eller noe. (Vis han vil da. Han finner sikkert på noe så han slipper)

Men da skal jeg si rett ut: "hvorfor vil du ikke være sammen med meg?"

Han må jo svare da...

Så får vi se hvordan det går, satser på at det går bra. Ellers vet jeg ikke hva jeg gjør... :ermm:

Men takk, dere har alle vært til mye hjelp :)

8514741[/snapback]

Tror du bør omformulere spørsmålet litt, kan mistolkes littegrann. Bedre å spørre om hvorfor han ikke vil være vennen din eller noe lignenede...

Lenke til kommentar
Det er jo fult mulig å ha jentevenner når du er gutt.. Sånn som jenter kan ha guttevenner..

Man trenger jo ikke ha følelser får de.. Det må jo være mulig å være venner :s

8514806[/snapback]

Det er veldig mange som ikke klarer dette, det virker som dette er et større problem for gutta enn for jentene? :hmm:

Lenke til kommentar
Det er jo fult mulig å ha jentevenner når du er gutt.. Sånn som jenter kan ha guttevenner..

8514806[/snapback]

Det er veldig mange som ikke klarer dette, det virker som dette er et større problem for gutta enn for jentene? :hmm:

8514865[/snapback]

Ja...

Det er nok et faktum ja... :(

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Sara_*

Han er ikke homo, såpass vet jeg sikkert...

Men det at han kansje har sett seg lei på at jeg forteller om alle guttene jeg har rotet med er kansje en av "grunnene" til at han har gitt opp meg. Er ofte vi har snakket om fester også har jeg snakket om hva jeg har gjort uten å ta hensyn til at det faktisk er en gutt jeg snakker med. Kan hende jeg har snakket om hva jeg har gjort så ofte at han faktisk tror at jeg ser på gutter som forbruksvare.. :(

Vet egentlig ikke hvordan kjærlighetslivet hans har vært før, har ikke snakket med han om det. :ermm:

Han har mange jentevenner vet jeg, og han er godt likt av alle sammen.

Det er to forskjellige typer gutter, de som klarer å ha jente venner og de som ikke klarer det. (Ikke at det er noe galt i det andre selvfølgelig)

Mange av venninnene hans er mine venninner.

Han er glad i dem, og han smiler og snakker med dem, men han sier ikke noe om meg (jeg har spurt) og han snakker ikke med meg vis vi er alle sammen heller.

Lenke til kommentar

8514806[/snapback]

8514865[/snapback]

Det skjønner jeg ikke :s Håper det er noe tennår fenomen..

Jeg har masse gode guttevenner :) Noe som er veldig kjekt.. Skjønner ikke hvorfor gutter ikke skal kunne være venner med jente uten å se på de som bare et par pupper :s

Lenke til kommentar

Jojo, venner er OK, men BESTEvenner er noe annet. Da er man mye nærmere innpå personen enn bare casual-venn. Iril, du tror ikke han ser noe annet i jenta enn bare et par pupper, da? Det er jo nesten å fornærme Sara å si det :p

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Jojo, venner er OK, men BESTEvenner er noe annet. Da er man mye nærmere innpå personen enn bare casual-venn.

8515073[/snapback]

Ja, går det ikke ann å ha en bestevenn som er av det andre kjønn da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...