jh_ Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hepp! Jeg har lekt litt med tanken på å komme meg bort, og ta et studieår i utlandet - hva studiet inngår er ikke så veldig viktig, først og fremst vil jeg bare komme meg litt bort. Dog lurer jeg alikevel på om det finnes noen gode alternativer innen IT-studier i utlandet (1 -årig), der det er Australia, Thailand, Brazil, Spania (omegn) som tiltaler meg mest. Ettersom jeg ikke har noen spesiell utdanning, annet enn fullført IKT samt bestått fagprøve - så er det en forutsetning at det ikke kreves annet. Er det noen her som har gjort dette, og eventuelt har tips eller anbefallinger å komme med? Det skal nevnes at jeg ikke har gjort noe særlig research på dette på egenhånd, tenkte jeg skulle starte ved å spørre her Lenke til kommentar
karamasov Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Jeg har hørt at Skottland skal være et glimrende land for de som ønsker å studere IT i utlandet. Men det er ikke sikkert at skoler i Norge har utvekslingsavtaler med skoler der borte. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hos er det ofte slik at om man klarer å finne et bra sted å studere så kan skolen opprette et utvekslingsavtale med det universitet du vil studere. Dermed vil du få alle fagene godkjent automatisk + du betaler ikke studieavgift. NB, du må ha studiekompetanse før du kan studere. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Siden du ikke virker som om du bryr deg for mye om studiene, hva med å forsøke deg med ett internship? Lønnen er ikke den beste, men du kan oppleve en annen kultur, ha gode muligheter til å reise og møte spennende mennesker fra andre deler av verden. Dog er vel, som Rakib nevner, utveksling fra ett norsk universitet det enkleste, og gir nok bedre muligheter til å utforske regionen. Har selv vært i Sør-øst asia på utveksling fra UiO, og det var utrolig givende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå