Gå til innhold

Fjerne stemme i en MP3 fil

Anbefalte innlegg

Hei!

Om et par uker skal jeg framføre en sang jeg har valgt, eller alle skal vel det. Denne sangen vi skal fremføre skal legges inn på en CD hvor alle får hvert sitt eksemplar av alle som har sunget. Dette er den siste sjansen jeg har til å forbedre musikkarakteren, så derfor har jeg lyst til å få noe bra. Jeg har et problem. Jeg har sangen, men jeg vil gjerne ha fjernet stemmen, så den ikke er der mens jeg synger. Åssen kan jeg få gjort det? Jeg har aldri redigert lyd før, someone, HELP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Like I said, jeg har ikke peiling! Jeg vet ikke engang hva jeg skal søke på. "Remove voice in mp3 files"?

Edit: Egentlig bryr jeg meg ikke hvor mye som blir borte, så lenge ikke folk hører en stemme i bakgrunnen, fordi det er driti ut! :dribble::w00t:

Someone, please :)

Endret av Emilthakid
Lenke til kommentar

hmm...Dette så ikke greit ut for meg. Gud vet hva man skal trykke på :p

Edit: har åpnet filen i goldwave, også stoppet det.

Edit 2: driver å prøver meg fram, men finner bare effekter og ikke hvor man kan fjerne stemmer

Endret av Emilthakid
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ok. Skal sjekke det ut. Takk :)

EDIT: Leste det som sto om å fjerne stemmen, og det sto at det bare funket med en slags type fil,åssen fil er dette?

Gjorde det som sto der, men stemmen var der fremdeles! :(

Endret av Emilthakid
Lenke til kommentar

Nei det fungerer bare på noen studio opptak.. Får du det ikke til så fungerer det enkelt nok ikke. Du kan jo prøve å kjøpe låten på foreksempel Karaoke Version, eventuelt søke etter instrumental versjon.

Er det gitarspill i sangen kan du kanskje finne den til Guitar Pro, og kan derfra eksportere den til mp3. Det har jeg gjort flere ganger.

Sanger finner du her, og GuitarPro ligger her.. På demoen får du riktignok ikke tilgang til Realistic Sound Engine, men du får noe midi lignende.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

den sangen er en parodi på Puddle of Mudd sin "She hates me."

trolig kan du se etter en karaoke/instrumental versjon av den sangen, og bruke det, ettersom sangene er så godt som identiske når man stripper lyrikken.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...