Centuss Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hei! Om et par uker skal jeg framføre en sang jeg har valgt, eller alle skal vel det. Denne sangen vi skal fremføre skal legges inn på en CD hvor alle får hvert sitt eksemplar av alle som har sunget. Dette er den siste sjansen jeg har til å forbedre musikkarakteren, så derfor har jeg lyst til å få noe bra. Jeg har et problem. Jeg har sangen, men jeg vil gjerne ha fjernet stemmen, så den ikke er der mens jeg synger. Åssen kan jeg få gjort det? Jeg har aldri redigert lyd før, someone, HELP? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Du får nok ikke fjernet den helt, men med et "karaoke-filter" kan du kanskje få dempet den en del. Søk på google eller noe. Noen lydkort har også dette innebygd i softwaren. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Like I said, jeg har ikke peiling! Jeg vet ikke engang hva jeg skal søke på. "Remove voice in mp3 files"? Edit: Egentlig bryr jeg meg ikke hvor mye som blir borte, så lenge ikke folk hører en stemme i bakgrunnen, fordi det er driti ut! Someone, please Endret 30. april 2007 av Emilthakid Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Etter å ha gjort som sedsberg sa, med nesten det samme du skrev kom jeg inn på http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=106085 Prøv noen av programmene som er listet opp og se om det fungerer. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Ja, kom inn på den siden jeg også! Skal laste ned goldwave. Har hatt tidligere erfaringer med sånne programmer, og de er ikke akkurat idiotsikre, men I'll give it a try. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 (endret) hmm...Dette så ikke greit ut for meg. Gud vet hva man skal trykke på Edit: har åpnet filen i goldwave, også stoppet det. Edit 2: driver å prøver meg fram, men finner bare effekter og ikke hvor man kan fjerne stemmer Endret 30. april 2007 av Emilthakid Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Last ned Audacity. Informasjon om hvordan du fjerner stemmen finner du her. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) ok. Skal sjekke det ut. Takk EDIT: Leste det som sto om å fjerne stemmen, og det sto at det bare funket med en slags type fil,åssen fil er dette? Gjorde det som sto der, men stemmen var der fremdeles! Endret 13. mai 2007 av Emilthakid Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Nei det fungerer bare på noen studio opptak.. Får du det ikke til så fungerer det enkelt nok ikke. Du kan jo prøve å kjøpe låten på foreksempel Karaoke Version, eventuelt søke etter instrumental versjon. Er det gitarspill i sangen kan du kanskje finne den til Guitar Pro, og kan derfra eksportere den til mp3. Det har jeg gjort flere ganger. Sanger finner du her, og GuitarPro ligger her.. På demoen får du riktignok ikke tilgang til Realistic Sound Engine, men du får noe midi lignende. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Fant ikke sangen noen steder. Har søkt på LimeWire og google, og fant heller ikke noen instrumental versjon. Er det bare å gi opp da? Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hvilken sang er det du er ute etter? Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Josh Tobin - She frickin blocked me Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 den sangen er en parodi på Puddle of Mudd sin "She hates me." trolig kan du se etter en karaoke/instrumental versjon av den sangen, og bruke det, ettersom sangene er så godt som identiske når man stripper lyrikken. Lenke til kommentar
Dennisv94 Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 skal fjerne stemmen på Du har hørt det før - Matz & Rkd, men når jeg prøver så fjernes melodien og ikke stemmen. Hvorfor? og finner det anenn måte å fikse dette? Har prøvd både Goldwawe og Audacity! http://www.nrk.no/urort/Laat/264115#top - kan lastes ned her hvis noen vil prøve Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå