itfolk Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hei, For noen dager siden kjøpte jeg en speilrefleks kamera Canon 400D. Men i pakken følger ikke brukermanual på norsk. Spørsmålet mitt er at finst det brukermaual på norsk? Takker Lenke til kommentar
sarom Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hei,For noen dager siden kjøpte jeg en speilrefleks kamera Canon 400D. Men i pakken følger ikke brukermanual på norsk. Spørsmålet mitt er at finst det brukermaual på norsk? Takker 8508375[/snapback] Den finnes ikke på norsk. Regner med at du har fått svensk eller dansk. Men menyen i kameraet er på norsk. Lenke til kommentar
itfolk Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Hei,For noen dager siden kjøpte jeg en speilrefleks kamera Canon 400D. Men i pakken følger ikke brukermanual på norsk. Spørsmålet mitt er at finst det brukermaual på norsk? Takker 8508375[/snapback] Den finnes ikke på norsk. Regner med at du har fått svensk eller dansk. Men menyen i kameraet er på norsk. 8508400[/snapback] Takk for svaret! Jeg har fått både på Svensk og Dansk. Men jeg førstår ikke noe av de. Så lurer jeg på om det finst noen nettsider som underviser eller finst gode artikler om Digital camera? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 hva med engelsk? hvis bruksanvisninger ikke er å få på norsk, foretrekker jeg engelsk... Sikker på at 400D ikke kan skaffes med norsk bruksanvisning? stort sett alle andre Canon kameraer leveres med norsk bruks. Men uansett, svensk kan vel ikke være så ille? eller prøv og feil metoden fungerer i mange tilfeller bedre enn å lese:D Lykke til Lenke til kommentar
sarom Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg har aldri sett en norsk bruksanvisning fra Canon. Er du sikker på at det finnes? Engelsk manual kan vist lastes ned fra internet, men jeg vet ikke hvor ifra. Kanskje andre kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det er bare å ta den Danske forstår du ikke den vil du ikke forstå en norsk manual heller. det er minimale forskjeller på Norsk og Dansk skriftspråk. Eller prøv deg på den Svenske, Svenske manualer pleier å være bedre en Norske. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Slenger meg på her. Finnes norsk eller dansk bruksanvisning til Canon 30D i pdf-format? Tenkte å skrive ut og ha i perm. Pocketutgaven er så liten. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 I stedet for den offisielle brukermanualen som er mest en kilde til å rive seg i håret med sine kryptiske forklaringer, vil jeg heller anbefale denne boka. Kan f,eks kjøpes på amazon.com for rundt hundrelappen. EOS Digital Rebel XTi er det samme som EOS 400D. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Er nå bare mer positivt om det er på engelsk, for da lærer man seg de internasjonale ordene for kamera, og begrep. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Sikker på at 400D ikke kan skaffes med norsk bruksanvisning? stort sett alle andre Canon kameraer leveres med norsk bruks. Ingen Canon kamera leveres med norsk bruksanvisning. Kun Dansk og Svensk av de Skandinaviske språkene. Lenke til kommentar
frodn Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg kjøpte ett ixus 500 for noen år siden og for noen uker si den fikk jeg tak i ixus 800 is. Det var med norsk bruksanvisning på begge.. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) jeg solgte senest på tirsdag et Ixus 70 med norsk bruksanvisning... btw så skal det vel stå Manual ikke manuel i emne tittelen? Endret 1. mai 2007 av jvc1986 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg kjøpte ett ixus 500 for noen år siden og for noen uker si den fikk jeg tak i ixus 800 is. Det var med norsk bruksanvisning på begge.. jeg solgte senest på tirsdag et Ixus 70 med norsk bruksanvisning...Dansk og norsk kan lett forveksles på enkelte ord. Men leser dere inne i selve bruksanvisningen, så ser dere fort at enkelte ord og uttrykk skiller seg fra norsk. Brukermanual, bruksanvisning og slike ord kan skrives på samme måte i Norge og Danmark. Detaljer om Ixus 800IS fra Digit.no: "Medfølgende utstyr (...) dansk og svensk bruksanvisning" Ixus 70 er enda ikke testet der, men heller ikke dette skal ha med norsk bruksanvisning. Lenke til kommentar
itfolk Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Takk for svarene alle samman! Konklusjonen er at det finst ikke bruksanvisning på norsk. Skal prøve engelsk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå