pinnsvin Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Etter å ha fått vite om min forferdelige intoleranse for sukker (buhu), har jeg gått over til å spise sukekrfritt godteri når jeg har søthunger. Det er jo kjempebra at det er uten sukker, men vet noen om flere positive sider ved det? Ser at det bare er 100 kcal pr 100 g., og at det er 0 g av både protein, fett og karbohydrat. Men derimot mye e-stoffer, og som legen min sier "alt som begynner med en liten e først, er djevelsk". Inneholder forresten også sucralose som søtningsstoff. Men som sagt, er det flere positive sider ved å spise sukkerfrie drops (som forresten er ufattelig dyrt)? Selv om det er mye e-stoffer i den? Har egentlig ikke noe peiling på sånt, derfor lurer jeg. På forhånd takk Lenke til kommentar
helto Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 jeg veit ikke om flere positive ting, men jeg veit det at det ikke er alle e-stoffer som er farlige. Det er mange av dem som finnes helt naturlige i andre spiselige ting, og som ikke er farlige. E-stoffer er bare noe som er tilsatt maten i så små mengder at det ikke er skrivd på navnet på det (mener å huske at læreren min i naturfag sa noe om noe sånt...) Lenke til kommentar
nymo Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 I tillegg er mange av de stoffene som står med fullt navn e-stoffer. E-stoffer=tilsetningsstoffer for smak, lukt, farge, konsistens og konservering. E står for EUs kodesystem:P Så vet du det. Positivt med sukkerfritt godter er, øøh, det vet jeg ikke helt... Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) og som legen min sier "alt som begynner med en liten e først, er djevelsk". 8508316[/snapback] eple? elg? en stor skje vitaminer? egg? Endret 1. mai 2007 av Latterkongen Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Alt du har nevnt der starter jo med en stor E Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Alt du har nevnt der starter jo med en stor E 8509426[/snapback] Ikke nå lenger. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 og som legen min sier "alt som begynner med en liten e først, er djevelsk". 8508316[/snapback] eple? elg? en stor skje vitaminer? egg? 8509152[/snapback] vitsen med den posten var? Jeg synes sukkerfritt har en liten bismak av suketter jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå