Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Moren min har problemer etter skilsmisse

Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Faren min flyttet for noen måneder fra moren min og de ble separert. Storebroren min og jeg klarer oss egentlig greit selv om det selvfølgelig var trist med seperasjon og greier.

Problemet er at moren min helt tydelig, selv 4-5 måneder etter seperasjonen ikke klarer å fortsette livet på samem måte. Hun bor alene i et stort hus sammen med meg og broren min, og sliter med å finne mning med livet. Hun klager over at det er trist med skilsmissen og har ærlig talt ikke så mange venner. På fritiden gjør hun ikke stort, men jobber veldig mye. Har prøvd å oppmuntre henne til å starte med noen hobbyer e.l. , men hun er ikke den typen som starter på håndballaget med andre eldre kvinner. Hun er ca. 50 år...

Hva kan jeg gjøre for at moren min skal bli lykkelig igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du og broren din kunne prøvd å tatt henne med ut litt? Gått på kafe, bare gått tur, hjelp henne til å sosialisere seg. Det verste er nok å vite/tørre å ta steget ut å bli kjent med noen :)

:thumbup: Lykke til, det går nok. Dere må bare hjelpe henne på veien, det er nok vanskelig å se lys i tunnelen der.

Lenke til kommentar

Det er en lei situasjon det der. Moren min gikk gjennom det samme for to år siden og sliter forsatt med *tomrommet* etter faren min. Nå to år senere, to huskjøp senere, så begynner ting endelig å falle på plass. Det er ikke så veldig mye du kan gjøre foruten å støtte henne. Det er viktig å vise at du er glad i henne, vise forståelse og ikke gjør slik at hun føler skyld for noe.

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg har vært veldig dårlig på alle de tingene, men det har veldig mye med hvordan jeg ble oppdratt. Forsiktig og sjenert var jeg på den tiden, og da er det ikke så veldig lett å vise støtte.

Jeg må ønske deg lykke til og håper det går fint med moren din. Selv om jeg ikke kjenner deg eller henne, så er jeg ganske sikker på at hun fortjener bedre, så la henne vite det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...