toretang5 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hei Jeg har en gammel bil hvor det står at det skal påfylles dot 3 bremsevæske. Jeg finner ingen dot 3 bremsevæske. Jeg finner bare dot 4. På den jeg har kjøpt, står det "Exceeds the specifications of dot 3 and dot 4". Kan jeg bare fylle den nye bremsevæsken rett på den gamle, eller må jeg få ut den gamle først ? Nivået i beholderen ligger marginalt over minimumsstreken. Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Bremsevæske bør/skal byttes annethvert år. Bytt hvis du er usikker. "Å miste bremsene" er neppe moro. Lenke til kommentar
toretang5 Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Bremsevæske bør/skal byttes annethvert år. Bytt hvis du er usikker. "Å miste bremsene" er neppe moro. 8508311[/snapback] Sier du det, ja. Det var greit å vite. He,he Har ikke skifte noe bremsevæske på det jeg kan huske, med mindre det er noe som blir gjort automatisk på service (men service har jeg forsåvidt ikke tatt på sikkert 5 år). Har bare tatt den igjennom EU kontrollene. Da har vi en jobb i morgen Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Bremsevæske bør/skal byttes annethvert år. Bytt hvis du er usikker. "Å miste bremsene" er neppe moro. 8508311[/snapback] Sier du det, ja. Det var greit å vite. He,he Har ikke skifte noe bremsevæske på det jeg kan huske, med mindre det er noe som blir gjort automatisk på service (men service har jeg forsåvidt ikke tatt på sikkert 5 år). Har bare tatt den igjennom EU kontrollene. Da har vi en jobb i morgen 8508524[/snapback] Tøm ut mest mulig fra beholderen før du fyller på den nye. Er gjerne enklest bare åpne en luftenippel og pumpe den ut den veien. Fyll opp med ny væske, og fortsett å pumpe til det kommer ny bremsevæske ut av nippelen (du ser vanligvis stor forskjell på fargen, er en fordel med en gjennomsiktig slange fra nippelen og ned i beholderen du forhåpentligvis samler opp den gamle væska i) Gjenta prosedyren med alle fire hjulene, husk å fylle på beholderen etterhvert, så du ikke får luft inn i systemet.. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) sug/tøm ut det som er i beholderen først, fyll så fullt opp og begynn å luft. husk å begynn på høyre bakhjul, så venstre bakhjul, så høyre forhjul og til slutt venstre forhjul. Endret 1. mai 2007 av Simkin Lenke til kommentar
otis Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det er ikke sikkert at han burde ta hjulene i den rekkefølgen... På min bil skal det tas v.b, h.f, h.b, v.f. Dette er pga. 2- krets systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå