Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bremsevæske dot 3

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en gammel bil hvor det står at det skal påfylles dot 3 bremsevæske.

Jeg finner ingen dot 3 bremsevæske. Jeg finner bare dot 4. På den jeg har kjøpt, står det "Exceeds the specifications of dot 3 and dot 4".

Kan jeg bare fylle den nye bremsevæsken rett på den gamle, eller må jeg få

ut den gamle først ?

Nivået i beholderen ligger marginalt over minimumsstreken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bremsevæske bør/skal byttes annethvert år. Bytt hvis du er usikker. "Å miste bremsene" er neppe moro.

8508311[/snapback]

Sier du det, ja. Det var greit å vite. He,he

Har ikke skifte noe bremsevæske på det jeg kan huske, med mindre det er noe som blir gjort automatisk på service (men service har jeg forsåvidt ikke tatt på sikkert 5 år). Har bare tatt den igjennom EU kontrollene.

Da har vi en jobb i morgen :)

Lenke til kommentar
Bremsevæske bør/skal byttes annethvert år. Bytt hvis du er usikker. "Å miste bremsene" er neppe moro.

8508311[/snapback]

Sier du det, ja. Det var greit å vite. He,he

Har ikke skifte noe bremsevæske på det jeg kan huske, med mindre det er noe som blir gjort automatisk på service (men service har jeg forsåvidt ikke tatt på sikkert 5 år). Har bare tatt den igjennom EU kontrollene.

Da har vi en jobb i morgen :)

8508524[/snapback]

Tøm ut mest mulig fra beholderen før du fyller på den nye. Er gjerne enklest bare åpne en luftenippel og pumpe den ut den veien. :thumbup: Fyll opp med ny væske, og fortsett å pumpe til det kommer ny bremsevæske ut av nippelen (du ser vanligvis stor forskjell på fargen, er en fordel med en gjennomsiktig slange fra nippelen og ned i beholderen du forhåpentligvis samler opp den gamle væska i)

Gjenta prosedyren med alle fire hjulene, husk å fylle på beholderen etterhvert, så du ikke får luft inn i systemet..

Lenke til kommentar

sug/tøm ut det som er i beholderen først, fyll så fullt opp og begynn å luft.

husk å begynn på høyre bakhjul, så venstre bakhjul, så høyre forhjul og til slutt venstre forhjul.

:)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...