Gå til innhold

Ny DX10 PC om ikke for lenge til 15k, u/skjerm

Anbefalte innlegg

Heilosann, da er det snart min tur til og skaffe meg DX10, og da til en rimelig penge.

Har satt sammen en som koster rett under 15,000 hos Netshop

Prisguide Handlevogn

Er interessert i å spille en del gode/tunge spill og derfor har jeg valgt GTX og ikke GTS.

Driver ikke på med noe særlig tunge programmer eller så 4kjerner CPU er vel ganske unødvendig tenker jeg.

- Skal klokke CPU'en, lurer da på om jeg har valgt riktig RAM, HK og CPU kjøler - mtp klokking av E6600 opp til ca 3Ghz + stabilt?

- Lurer også på om det er noen billigere HD som gir meg like stor lagringsplass og også holder seg nogenlunde stille og kjølige til samme pris.

Gjør ikkenoe om det er 2 disker eller 1.

- Regner med at Hiperen vil takle dette, men spør for sikkerhets skyld.

Bedre føre var enn etter snar.

(Og kan man kjøpe sidedør med vindu til det kabinettet uten det "luftehullet"? Du trenger ikke svare hvis det innebærer leting :p )

Skal ikke kjøpe denne PC'en før overgangen mellom Juni/Juli, men jeg regner ikke med og trenge noe mer maskinkraft på en god stund,

og i Juni/Juli vil vel også prisen være ihvertfall litt hyggeligere.

Jeg liker bare og ha orden på pengene jeg skal bruke.

Hjertelig for all input og ønsk meg lykke til da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at alle sjappene rundt om selger WD disker. Det du skal se etter, om du skal ha de som ble testet, er at modellnummerne ender med KS eller YS, som er de nyeste. Disse har stort sett dominert alle tester, mens Seagates .9 og .10 disker ikke akkurat får gode kritikker. Når det er sagt så vil du merke liten eller ingen forskjell i vanlig bruk, men det er nå greit å kjøpe det beste så lenge det beste ikke er dyrere enn noe annet.

Edit: siden du linka til Netshop i første post, så tok jeg en kikk der. Voila!

Endret av Agrippa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...