Upsaker Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Et tips til pakke: Canon 20D brukt, ca. 5000,- Canon 17-40 brukt, ca. 4500,- Canon 70-200 brukt, ca. 4500,- Øh, der var budsjetter over ja. Hva med 20D brukt til 5000,-, Canon 17-85 brukt til 4000,- (kanskje billigere), Canon 430EX til 2000 og Sandisk extreme III 4GB til 6-700(?)? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Ja, Pentax K10D er et veldig godt alternativ til f.eks D80. Grunnen til at jeg ikke nevnte Pentax, er at jeg ikke vet nok om de forskjellige objektivene og priser på disse til at jeg kunne gi en god anbefaling. Men tar du utgangspunkt i K10D, så kan du få en meget bra pakke med dette huset som basis... faktisk et hakk over D80 på mange måter. Søkeren står ikke tilbake for søkeren på D80 synes jeg, men det kan være en smakssak. Kan legge til at hvis man er av typen som ønsker å drasse med seg kameraet høyt til fjells, har Pentax 3 geniale objektiver av den ultratynne, lette og lyssterke sorten. De er 21mm, 40mm og 70mm. Der har Pentax noe de andre systemene ikke har. I tillegg er vel Pentax-kameraet i seg selv relativt lett. Verdt å vurdere! Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Pentax K10D er da tyngre enn både Canon 30D og Nikon D80, det er en av de tingene som så mange liker med kameraet, da de mener at det da er bedre balansert når man setter på et av de litt tyngre objektivene. Jeg er ingen ekspert, men jeg foreslår dette, dersom du vurderer Pentax K10D. Pentax K10D, kr 8284, u/objektiv (Norsk garanti). Sigma 18-50mm F2.8 EX DC for Pentax, Kr 3750 / evt Pentax SMC-DA 16-45mm F/4.0, kr 4044. Pentax 50-200mm, F4.0-5.6 ED, Kr 2495 SanDisk Secure Digital Extreme III SD 2GB, Kr 261 ----- Kr 14790 (m/Sigma 18-50mm) Kr 15084 (m/Pentax 16-45mm) Det over mener jeg er en rimelig greit å starte med. Du mangler da ekstra blits, og stativ... Det er jo mulig å ta vekk 50-200mm objektivet, og heller velge ett stativ, eller batteri/vertikal-grep. Dersom du går noen hundrelapper over 15000, så kan du også kjøpe en kamerabag. Det er noe jeg savner, og kommer til å kjøpe så snart jeg har muligheten. Mvh, Beej80 Endret 5. mai 2007 av Beej80 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Beej80 sitt forslag med Sigma 18-50/2,8 er vel det beste av disse to. Jeg tror du vil merke større forskjell på lysstyrken, enn den noe bedre optiske kvaliteten på originallinsa. Men mulig originallinsa er noe bedre skrudd sammen, også er det vel større sjanse for at den er feilfri når du får den. Lenke til kommentar
hamort Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hei. Hvis du tenker på pentax så får du kjøpt K10D med kit objektivet på cdon.com for 8039,- + frakt Hvis det ikke er viktig for deg å ha en forhandler å gå til hvis det skulle bli problemer så gikk det i hvertfall smertefritt når jeg bestillte mitt kamera derfra. mvh hamort Lenke til kommentar
Vrimmel Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Hei.Hvis du tenker på pentax så får du kjøpt K10D med kit objektivet på cdon.com for 8039,- + frakt Hvis det ikke er viktig for deg å ha en forhandler å gå til hvis det skulle bli problemer så gikk det i hvertfall smertefritt når jeg bestillte mitt kamera derfra. mvh hamort 8543524[/snapback] Nei, jeg er såpass gjerrig at jeg er villig til å ta noen risikoer for å få det billigst. Handle fra usa/asia o.l. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Nei, jeg er såpass gjerrig at jeg er villig til å ta noen risikoer for å få det billigst. Handle fra usa/asia o.l. Kamerahuset lønner det seg å være raus nok til å kjøpe i Norge, da du får 5 års reklamasjonsrett her, og det er den enheten med størst sannsynlighet for feil etter 1 år. Forøvrig er prisen til CDON med kit-objektivet bra. Skal du ha et annet objektiv er det jo noen kroner å spare, men jeg tror jeg ville vurdert å ta med kitobjektivet uansett, så du har et backup-objektiv. Det er antakelig det beste 18-55-kitobjektivet på markedet... Ellers selger også en del K10D med 16-45 f/4 i "kit", så du kan få det noe rimeligere enn de prisene jeg har sett gitt ovenfor. 11500 kr fant jeg nå, og jeg har sett det noen hundrelapper rimeligere også. Det kitet, sammen med Pentax/Samsung 50-200 f/4-5.6 og et stativ og minnekort ville jeg gått for, tilsammen 15000 kr omtrent (avhengig av både stativet og minnekortet). Kan også droppe stativet, og legge litt ekstra i en skikkelig veske, heller ikke dumt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå