Matteus256 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Har satt opp en Win Xp prof maskin som en filserver som kjørte Raid 1. I dag hadde denne stoppet utilskitet, og ville ikke starte. Etter å ha skiftet strømforsyning fikk jeg startet den opp på nytt. Windows ville ha en opdatering, og fikk dette med en omstart. Dette var ikke bra. Etter dette stopper maskinen midt i oppstart ved lasting av "agp440.sys". Greit nok, prøver så å fikse dette, men jobber meg bare mer og mer ned i myra. Ender opp med å deaktivere RAID i BIOS, når jeg så reaktiverer dette så får jeg beskjed om at "ingen boot disk finnes " eller noe slikt. Så til min utfordring. Er det mulig å ta ut en RAID disk, og sette denne inn i en maskin som ikke har RAID og samtidig greie å redde dataene som ligger på disken? Vil diskuen kunne være leselig på et annet system. Disken en SATA. Takker Endret 30. april 2007 av Matteus256 Lenke til kommentar
nets Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hvis du kjørte raid 1 tviler jeg på at det er mulig desverre. Siden den raid modusen skriver til 2 disker, delt. Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) edit: nevermind Endret 30. april 2007 av JaViZ Lenke til kommentar
tole Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Jeg ville prøvd å fikse dette i originaloppsettet først. Boot med en BartPE basert CD eller bruk knoppix etc, og kopier ut til en ekstern disk eller en annen intern disk. RAID 1 er i prinsippet ren speiling av diskene, men det betyr ikke det samme som at de funker uten videre utenfor RAID-oppsettet ditt. Om ikke annet burde du klare å få ut alle data du har Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Har du laget et software RAID vil raidet fungere helt fint på alle andre maskiner og. Har du dog ikke gjort det, så vil RAIDet meget sannsynligvis kun virke mot den aktuelle kontrolleren. Lenke til kommentar
Matteus256 Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg ville prøvd å fikse dette i originaloppsettet først. Boot med en BartPE basert CD eller bruk knoppix etc, og kopier ut til en ekstern disk eller en annen intern disk. RAID 1 er i prinsippet ren speiling av diskene, men det betyr ikke det samme som at de funker uten videre utenfor RAID-oppsettet ditt. Om ikke annet burde du klare å få ut alle data du har 8509037[/snapback] Fikk bootet med BartPE og fikk reddet filene, takker så mye for tipset. Har ikke løst problemet med at PCen ikke starter enda, men nå når filene er reddet så kan jeg være litt mer "vågal". En gang til takk så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå